• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Babyystar
    Ms M skrev 2011-02-12 00:28:10 följande:
    BABYSTAR:

Vilket skumgodis är 5 st för 1 pp??
    Alla skumgodisar tydligen, oavsätt storlek, det var iaf vad vv-konsulenten sa på mötet :)
  • Ms M

För en

Babyystar skrev 2011-02-12 14:22:55 följande:
    Alla skumgodisar tydligen, oavsätt storlek, det var iaf vad vv-konsulenten sa på mötet :)
    okey.. Konstigt.. I en påse juleskum så finns det kanske 20 st tomtar och den påsen e ju på 9 pp. Då borde den ligga på 5-6 pp bara...
  • LykkeLee

Jag tycker det är svårt det där med maten.. Recepten är oftast till för fyra personer och det är bara jag som äter den här maten.. dom andra skyr den som pesten (dom andra = barnen)

Inga grönsaker, inga soppor, inga hopkok.

Helst mamma Scans kötbullar och Darfgårds lasagne.. för det "mycket goooodare".. jo eller hur? Smakar gammalt konserveringsmedel och varje gång och då menar jag varje gång jag öppnar en förpackning av mamma scans köttbukkar så vrålar alltid nån av barnen "Ååååhhh.. vem har fisit???!!" Vem vill äta sån skit. Mina barn tydligen.

• Babyystar
    Ms M skrev 2011-02-12 14:54:25 följande:
    För enokey.. Konstigt.. I en påse juleskum så finns det kanske 20 st tomtar och den påsen e ju på 9 pp. Då borde den ligga på 5-6 pp bara...
    Ja jag tyckte också det verkade skumt.. Men har kollat upp det nu och det är skumgodisar på 2g som är 5 stycken för 1 pp :)
  • oOoKärlekoOo

Hej allesamman!!

Usch usch usch!! Har varit på utbildning denna veckan och ätit hotell frukost, hotellunch och restaurangmiddag varje dag! Kan säga att jag ätit mycket mer än tillåtet! MEN, bara att ta nya tag ellerhur!

• Babyystar
    oOoKärlekoOo skrev 2011-02-17 20:47:31 följande:
    Hej allesamman!!

Usch usch usch!! Har varit på utbildning denna veckan och ätit hotell frukost, hotellunch och restaurangmiddag varje dag! Kan säga att jag ätit mycket mer än tillåtet! MEN, bara att ta nya tag ellerhur!
    Ja, det är bara att köra igång igen! Glad
  • Babyystar
    LykkeLee skrev 2011-02-16 23:27:14 följande:
    Jag tycker det är svårt det där med maten.. Recepten är oftast till för fyra personer och det är bara jag som äter den här maten.. dom andra skyr den som pesten (dom andra = barnen)

Inga grönsaker, inga soppor, inga hopkok.

Helst mamma Scans kötbullar och Darfgårds lasagne.. för det "mycket goooodare".. jo eller hur? Smakar gammalt konserveringsmedel och varje gång och då menar jag varje gång jag öppnar en förpackning av mamma scans köttbukkar så vrålar alltid nån av barnen "Ååååhhh.. vem har fisit???!!" Vem vill äta sån skit. Mina barn tydligen.
    Du kan inte dela recepten på 4 då och bara göra en portion till dig själv? Glad
  • fina4nn4

Hej, Jag tänkte att man kunde börja skriva här och bli lite motiverad av andra.
    Jag har gått på VV i en månad nu och haft både upp och ner veckor.
    Nu vill jag bara ha ner veckor ett tag ;)

• Lindis41

Fina4nn4
    Hur går det för dig då?

• Cornelia 873

Ny här gick med i Viktväktarna online i lördagskväll, efter att ha varit på kalas och träffat min älskade syster som är så duktig o hade gått ner 15kg på7månader. Detta genom att minska rejält på socker o fett!

Själv är jag inte så duktig på att bara undvika saker, utan måste ha sten koll. Så då tänkte jag att Viktväktarna nog är bra. Hinner inte gå på möten och sånt, då jag har fyra barn som har fullt av aktiviteter.

Mitt mål är i alla fall att gå ner 9kg till våren/sommaren 2013 

• Perla

Hej jag hoppar in här, jag har varit med i 5 veckor nu och har tappat 4,4kg totalt! Det mesta den första veckan. Det jag tycker är svårast är att hitta bra recept som är enkla och innehåller få pp. Äter inte så värst varierat nu vilket är trist. Jag är en allätare och hoppas på lite tips å råd från er mer erfaren vv:are ;)

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints