• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • ke chara

kan man "slinka med" här? gissar att lite sällskap skulle göra det hela lättare - åtminstone vissa dagar.

• Trollsländan
    ke chara skrev 2010-03-19 18:54:42 följande:
    kan man "slinka med" här? gissar att lite sällskap skulle göra det hela lättare - åtminstone vissa dagar.
    Välkommen!
  • Mumu

Mumsar på lite enkelt fredagsgott: Jag vispade upp en kelda vaniljsås och hackade i en dubbeldaim. Delade upp i... tio? aluminiumformar och frös in. Så nu har jag jättegod daimglass för 2pp/styck. 

Välkommen ke chara!
    Bäst just nu: HIMYM
  • ke chara

*suck*
    ingen bra morgon... satte mig & räknade ihop gårdagen - vi var bortbjudna - och kände bara hur humöret sjönk mer & mer för varje sak jag la till i checklistan. vääääääääääldigt dålig kväll, om vi säger så: landade på tre gånger mina dagliga PP till slut...
    visst, det var en kväll och nu gäller det att inte upprepa det beteendet, men det känns ändå inte särskilt kul.
    (ännu mindre skoj blir det ju att veta att resten av veckans träning kommer att vara "damage control" istället för viktminskningshjälp)

har ni andra några bra strategier för att INTE falla in i gamla, dåliga vanor på fester & liknande?

• mammakalmar

Det jag skulle göra är att äta något lätt hemma innan så att man inte är så väldigt hungrig och sedan bestämma iförväg hur mycket man ska äta av varje sak, det brukar fungera för mig.

• Trollsländan

Käkade chips i går för första gången sen jag började på vv, åt 100g och det var 15pp! Något som faktiskt var helt ok med tanke vad vi ätit under dagen, fick ta 8pp utav veckobonusen. Kommer nog inte att kunna träna i veckan pga dunderförkylning som både jag och äldste grabben åkt på. Längtar till sommaren då vi kommer att grilla mycket, odla vår egen sallad och grönsaker. Hoppas bara att jag kommer att sköta om växthuset ordentligt så att det blir mycket gurka och tomater.

Tänker på dig FlikkanZombie hur har det gått sen kanelbullsfadäsen? Har du försökt att strunta i det och tagit nya tag? Jag är också jätterädd för att komma tillbaka till gamla sätt och mitt matmissbruk. Det som håller tillbaka är den nya kroppsformen och hur mycket bättre man mår. Du har ju också gått ner mycket så visst märks det skillnad! Lycka till och styrkekramar till dig.
    Linda

• ke chara

mammakalmar: det var något sådant jag FÖRSÖKTE göra. det gick... ehm, mindre bra. visst, jag föll inte igenom totalt, men jag hamnade någonstans mitt emellan vad jag hade tänkt mig och hur illa det kunnat vara.
    jag får väl trösta mig med att det oftast varit MYCKET värre, men vill samtidigt få in ett bättre tänkande till nästa gång.

• 1977Maria Therese

Var ett tag sedan jag var och skrev i tråden men, Nu har jag gått ner 10 kg{#lang_emotions_laughing} sedan sista veckan i dec och det firade jag med att gå och färga och klippa håret plus att denna vecka har jag ÄTIT för mycket, få se om det blir - på onsdag.{#lang_emotions_undecided}

• Det ljuva livet

Hej ni glada sparrisar!

Jag håller på och tragglar med jämnviktsprogrammet (har gått ner 16.5kg), och stör mig på att det är sex vägningstillfällen som gäller och inte sex veckor. Det känns verkligen som de bara är ute efter pengarna!

Jag har hållt min målvikt i sex veckorn nu men har tyvärr missat två vägningstillfällen, och måste därför gå dit tre gånger till. Istället för att bli guldmedlem idag.

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints