• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • JenniferPavlovic

Hej hopp nu är jag tillbaka!
    Skrev i tråden för drygt 2 månader sen..
    Nu har jag fått min son samt slutat amma och ska nu ta mig i kragen och börja.
    Hur gör jag ?
    Hur brukar dom börja med allt?

• Majlo

Hej Alla
    Det va ett tag sedan jag hängde här nu!!
    Men nu e et dags att ta sig i kragen IGEN!!!

Liten fråga bara hur många pp är 2,5 dl gräddfil??

Grattis till alla duktiga!! 

• Stark Längtan

Hej alla duktiga
    på tisdag börjag jag räknandet så jag tänkte magplaska in här ;-D
    jag väger nu 107kg till 169cm. skäms...

ska handla nya varor i helgen, tips på "basveckovaror" mottages tacksamt.

• PennyJenny

Hej

Vad glad jag blev över att hitta denna tråden :D

Jag ska börja på VV nästa vecka, målet är att loosa cirka 15 kg. Har varit VV förut och hållit min vikt fram tills sista graviditeten, alltså 8 år! Men nu är allt tappat och jag hittar inte motivationen igen, alltså dags för ny invägning och nya friska tag! Känns jättebra att köra igång!

• plusplusplus
    Stark Längtan skrev 2011-01-04 19:55:41 följande:
    Hej alla duktiga
    på tisdag börjag jag räknandet så jag tänkte magplaska in här ;-D
    jag väger nu 107kg till 169cm. skäms...

ska handla nya varor i helgen, tips på "basveckovaror" mottages tacksamt.
    Hej!

bra idé att rada upp basveckovaror, och bra ord också

Jag gillar fil & müsli och tar alltid till det om jag inte kan komma på något när det är dags för mat men är vrålhungrig och risken är överhängande att jag sätter i mig ett lass mackor i brist på annat. Lättyoghurt naturell med Euroshoppers osötade müsli är mättande tycker jag. 

Sen tycker jag det är bra att ha morötter, äpplen, citrusfrukter och allt möjligt från frukt- och grönsaksavdelningen hemma - det får aldrig bli tomt i fruktskålen....heller inte bara finnas övermogna bananer och sånt där:-P

Ägg, mager ost, bra bröd som tex rallarhalvor och så kolsyrat mineralvatten brukar jag också alltid se till att ha hemma, samt bra kött i frysen. 

• Stark Längtan

Tack pulsplus, jag har varit med för 7 år sedan, gick ned 28 kilo, sen rasade mitt liv och allt kom tillbaka.. känns konstigt att börja igen. är tråden flyttad föresten?

• plusplusplus
    Stark Längtan skrev 2011-01-05 09:55:26 följande:
    Tack pulsplus, jag har varit med för 7 år sedan, gick ned 28 kilo, sen rasade mitt liv och allt kom tillbaka.. känns konstigt att börja igen. är tråden flyttad föresten?
    Hej hej, nya tag då lycka till!

Den här tråden är väl en gammal (1 år) tråd men det gör väl inget? Finns fler PP-trådar, jag skriver i vilken som helst  
  • Maje

Hej! Jag vill gärna hänga på här!

Jag heter Jenny, bor i Umeå och fick mitt andra barn i slutet av maj. Gick upp 25 kg under graviditeten och har nu efter sju månader tretton kilo kvar till ursprungsvikt. Nu ska dom bort!
    Jag registrerade mig på VV online för en vecka sedan  och gick ned 0.8 första veckan. Det är andra gången jag använder viktväktarna, gjorde det för ett par år sedan och rasade då i vikt, gick ned tretton kilo på tretton veckor.
    Är ovan med nya pro-points systemet då jag är van vid det gamla så det vore roligt att ha detta forum som bollplank.
    Jag är så peppad nu på att bli av med övervikten, känns som att det går trögare efter andra barnet. 
    Hej alla! 

• Maje

Nu när jag liks är i gång så undrar jag om någon kan förklara för mig var man hittar points-angivelser för ex. Mc Donalds ? "Restaurang guide" ? Jag kan inte hitta det i viktminskningsredskapet på datorn. 

• Ms M

Jag var på ett möte i onsdags och den dagen kommer bli den dag då jag väger mig. Vill ju självklart att onsdagen ska var i fokus på mina e-redskap på nätet men där står det att vågen kommer nollställas på tisdag. varför då????

Har inte kunnat registrera mig med koden förrän idag. Hjälp ngn..

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints