• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • RiNan
    sangeus skrev 2010-03-12 11:56:49 följande:
    någon som har något gott förslag som man kan göra med laxfile*?
    Något som är supergott är:

Lägg laxfileerna i botten på en ugnsform.
    Blanda 2dl creme fraiche, 1dl riven ost, 2dl skalade räkor, 1msk tomatpuré, 1/2dl dill och 1/2krm cayennepeppar och häll över fisken. Sen har man allt i ugnen på 175-200grader i 20-30min. Superdupermegasmarrigt.

Annars kan man göra:
    Laxen i en form som ovan och pensla med lite olja.
    Blanda 2dl creme fraiche, en smulad fetaost, en valfri mängd oregano, citronpeppar och lite citronsaft och häll över laxen. Sen in i ungen på samma grader som ovan i ca 30min. Jag brukar även skiva en citron och lägga ovanpå täckte på varje filé. Denna rätt är godast med färsk pasta medan den ovan med ris.
  • RiNan
    Mumu skrev 2010-03-11 17:49:04 följande:
     1 kg PLUS! Men allt kändes jättekonstigt i kroppen vid förra vägningen, jag hade överskridit mina points och gick ändå ner riktigt mycket. Nu har jag hållt mig inom pointsen och går upp, så jag antar att det är förra veckan som kommer efter. Samt kanske nån inre stress över alla sjukdomar i familjen, som hindrar kroppen från att orka gå ner. Jag får bita ihop och jobba vidare, men visst blev jag besviken.
    Stress är bajs för viktnedgången. Försök hitta något du kan göra varje dag om så än 5 minuter där du slappnar av. För mig är det bastun på gymmet som gör susen.
    Tråkigt att gå upp men förhoppningsvis så vänder det snart!
  • Cinsaga

Upp här också denna vecka,,, Hmmmm ... Varit förkyld och inte tränat. Middag hos kompisar ikväll, dop och 40 årsfest imorgon och födelsedagsfirande på söndag.Hmmmm ... Men,men - sånt är livet och det får väl bli nya tag nästa vecka. Ha det gott i vårsolen !

• Moccamaster

är det någon här som har kalkylatorn? Jag har jus köpt brevkursen, men är lite sugen på att ha en kalkylator. Hur fungerar den? Kan man räkna ut hur många propoints man får äta?
    tacksam för svar

• RiNan
    Moccamaster skrev 2010-03-13 05:39:38 följande:
    är det någon här som har kalkylatorn? Jag har jus köpt brevkursen, men är lite sugen på att ha en kalkylator. Hur fungerar den? Kan man räkna ut hur många propoints man får äta? tacksam för svar
    Ne det kan man inte. Om man vill ha reda på hur många points man får äta så kan man bara få det genom en konsult eller via hemsidan. Men i övrigt är den kalas. Man kan fylla i hur mycket man får äta varje dag och sen dra av efter varje måltid så att man har koll på hur många man har kvar (använder inte den till det dock). Man kan göra massor med den men det jag använder den till är att räkna ut points i livsmedel. Man kan ju göra det via nätet om man är medlem där men inte så ofta man har med sig datorn till tex affären
  • Cinsaga

Oj, vad jag har fuskat ... vågar inte väga mig på torsdag... Ingen inspiration just nu. Men försöker träna lite iallafall.

Hur går det för er andra ?

• ebbebulan

Är hemma igen efter två härliga veckor i Thailand. Där har jag ätit allt jag har velat vilket innebär godis, chips, strips, pizza o feta såser. Första dagarna tänkte jag på vad jag åt men sen orkade jag inte hålla koll längre, semester är ju ändå semester... Vågen här hemma verkar ha stått stilla så det är ju skönt men jag får den riktiga domen på måndag när det är dags för vv-vägning igen. Bara att hålla tummarna o köra stenhårt resten av den här veckan.

♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • Trollsländan
    Cinsaga skrev 2010-03-15 22:14:38 följande:
    Oj, vad jag har fuskat ... vågar inte väga mig på torsdag... Ingen inspiration just nu. Men försöker träna lite iallafall. Hur går det för er andra ?
    Inspirationen hålls vid liv genom att släkt och vänner frågar hur detgår. Dessutom ska det väl bli vår och jag ser framemot att kunna röra mig lättare. Jag vill också få känna mig fin när sommaren kommer och det är dags för kjolar och linnen. Tror dessutomatt samlivet mellan mig och maken får en skjuts framåt av viktminskning och ökat självförtroende! Sen försöker jag att bortse från negativa mäniskor som tex svärmor som istället för att säga grattis när jag gått ner 10kg istället sa att det är ju så svårt att inte gå upp igen! Kan det ha något att göra med att hon själv är stor som ett hus och itne orkar göra något åt det?

Vet inte om mitt svar hjälper eller inspirerar men lycka till med din motivation!
  • mammakalmar

Det lönar sig att sköta sig det blev -0,7 kg idag.
    Men idag har jag ätit lunch på stan med älsklingen när jag ändå var inne och det är inte ofta så idag har jag tagit av veckobonusen men inte så mycket som jag tjänade in i aktivtetsbonus på att gå fram och tillbaka in till stan.
     Sedan fick jag för mig att gå in på en second hand butik och där hittade jag jeans till mig som var lagom, en långärmad stickad tröja till mig, en kortärmad puma tröja till mig och en stickad långärmad tröja till lilltjejen och alltihop för knappt 200 kr och det var jättefint såg inte använt ut perfekt när man pluggar och håller på att gå ner i vikt. Sedan fick jag ett sms av äldste sonen att han fick vg på ett prov som han gjorde förra veckan så då hittade jag en snygg t-shirt till honom för att han ska känna att det lönar sig att kämpa på med sina läxor.

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints