• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • RiNan

Så roligt det där men att man tror att man gott upp och sen har man gått ner!

Jag råkade ut för världens chock häromdagen! Tog min dotter till McDonalds som belöning för hennes bra beteende den sista tiden. Hon fick välja själv vart hon ville gå, hon är precis som jag när jag var liten... jag älskade att gå ut och äta med mamma, men här i huset äter vi ute väldigt sällan och nu valde hon att gå till McD. Jag kollade upp att det skulle vara 23pp eller något i en McFeast meny med mellan pommes. Tänkte att det är ju helt okej men var sugen på deras kampanjburgare. Tänkte att jag ändå äter där så sällan och då kan jag likagärna beställa det jag vill ha och sen tänkte jag inte så mycket mer. Jag bad om näringsdeklaration eller vad det nu heter och räknade ut vad jag ätit dagen efter. Oj oj oj! Burgaren endast var på 50pp och pommesen var på 10 eller 13... minns inte. 63pp för en lunch!!!! Det var grejer det Vilken himla chock jag fick! Plus att vi åt en kladdkaka på ikea efteråt.

Sen har jag ätit en hel del annat skumt i veckan också men jag hade ändå lyckats gå ner 0,7kg så bra var ju det! I burgaren var det ju massa protein åtminstone!

• Cinsaga

Jeezuzzz RiNan - bra jobbat där ! Kanske bara är nyttigt med lite rejäla utsvävningar sådär ibland {#lang_emotions_wink}

Jag har hamnat på en sån där platå, men eftersom jag hade gått upp förra vrckan och hade gått ner till lika mycket som jag vägde för två veckor sedan är jag ändå nöjd. Hade ju gått ner den här veckan iallafall. Har också fått endel kommentarer om att jag gått ner - kul ! Det handlar ju "bara" om 6,1 kg och jag tänker gå ner max 2 kg till, så det är väl bara att kämpa på.

Men ikväll ska jag unna mig nåt gott som belöning ( gooooodis så fort småbusarna har somnat ! ). Hade lyckats få hela 8 pp kvar efter dagens måltider - tjohoo.

• Mumu

Jippiiiiiie! Det blev minus trots allt idag och ett rejält sådant! 1,5 kg neråt så nu är jag glad igen! Och det känns helt okej trots att snittet inte är topp eftersom jag gick upp förra veckan. Ååååh, vad jag behövde det här, kände jag! Nu ska jag försöka fortsätta på samma bra sätt som jag börjat. Minus 5,9 totalt på två månader och gissa om jag vill ha den där stjärnan nästa gång!?

Bäst just nu: HIMYM
  • FlikkanZombie

Bra jobbat alla duktiga flickor!

Idag har det varit en rejäl skitdag rent ut sagt, tänk va lätt man kan falla tillbaka i gamla spår. Svärmor bjöd på kanelbullar idag och jag kunde inte sluta äta, det fanns ingen hejd...jag kanske åt 6 st om inte fler. Jag blir trött på mig själv, rejält, {#lang_emotions_cry} det är ett sånt sjukligt beteénde det här..

~Saga Elina & Lowa Maria~
  • Mumu
    FlikkanZombie skrev 2010-03-18 19:38:13 följande:
    Bra jobbat alla duktiga flickor! Idag har det varit en rejäl skitdag rent ut sagt, tänk va lätt man kan falla tillbaka i gamla spår. Svärmor bjöd på kanelbullar idag och jag kunde inte sluta äta, det fanns ingen hejd...jag kanske åt 6 st om inte fler. Jag blir trött på mig själv, rejält, det är ett sånt sjukligt beteénde det här..
    Nya tag imorgon! Det är inte vad man äter en enstaka dag som gör en överviktig, utan det är vad man gör alla andra dagar som räknas. Och du har brutit ditt mönster, du BRUKAR inte äta sex kanelbullar längre. Ett enda återfall kommer inte att göra dig till den som äter sex kanelbullar varje dag. Stryk ett streck över den här dagen, gå och lägg dig och vakna imorgon som en fantastisk viktväktare !
    Bäst just nu: HIMYM
  • Cinsaga

Jag var på 40 årfest förra helgen, plus 3 rätters på fredagen och födelesdagsmiddag med tårta förra helgen - trodde att ALLT var kört. Men det blev ju helt OK ! Så kommer det säkert bli med kanelbullarna också !!! Se det som din veckobonus.

• sockerslav

Gick ner 0,7 idag, hittills 5,5. Ett snitt på 0,6 per vecka. MEN idag när jag skulle fylla i min nya vikt hände det nåt konstigt på nätet. Jag hade tydligen ställt in mitt 5%-iga delmål som målvikt så när jag nådde mitt delmål idag och fyllde i vikten ville datorn ha det till att jag skulle gå på Jämviktsprogrammet. Det står att jag ska äta 35 PP per dag mot de 29 jag ätit hittills. Jag har ställt in rätt målvikt som jag vill nå, men det står fortfarande att jag ska äta 35 pp. Hjälp någon?!?!

• Trollsländan
    sockerslav skrev 2010-03-18 22:53:14 följande:
    Gick ner 0,7 idag, hittills 5,5. Ett snitt på 0,6 per vecka. MEN idag när jag skulle fylla i min nya vikt hände det nåt konstigt på nätet. Jag hade tydligen ställt in mitt 5%-iga delmål som målvikt så när jag nådde mitt delmål idag och fyllde i vikten ville datorn ha det till att jag skulle gå på Jämviktsprogrammet. Det står att jag ska äta 35 PP per dag mot de 29 jag ätit hittills. Jag har ställt in rätt målvikt som jag vill nå, men det står fortfarande att jag ska äta 35 pp. Hjälp någon?!?!
    Samma sak hände mig, vet ej exakt var man ska klicka men på något ställe kan man ställa in om man vill hålla vikten eller gå ner.
  • FlikkanZombie
    Cinsaga skrev 2010-03-18 21:57:46 följande:
    Jag var på 40 årfest förra helgen, plus 3 rätters på fredagen och födelesdagsmiddag med tårta förra helgen - trodde att ALLT var kört. Men det blev ju helt OK ! Så kommer det säkert bli med kanelbullarna också !!! Se det som din veckobonus.
    Mumu skrev 2010-03-18 21:03:31 följande:
    Nya tag imorgon! Det är inte vad man äter en enstaka dag som gör en överviktig, utan det är vad man gör alla andra dagar som räknas. Och du har brutit ditt mönster, du BRUKAR inte äta sex kanelbullar längre. Ett enda återfall kommer inte att göra dig till den som äter sex kanelbullar varje dag. Stryk ett streck över den här dagen, gå och lägg dig och vakna imorgon som en fantastisk viktväktare !
    Tack för era fina ord mina vänner, det värmer ända in i mitt kanelbulle-hjäta nya tag idag!
    ~Saga Elina & Lowa Maria~
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints