• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Bara jag

Nån som skulle vilja vara så snäll och hjälpa mig. Jag går brevkursen med vv propoins och idag tog jag en naturdiet till lunch då det blev lite stressigt, men den finns ju inte med i butiksguiden, blir galen!!!

Nån som kan räkna åt mig?? 1 påse har 1,5g fett, 10g kolhydrater, 12g protein & 5g fiber.

• mammakalmar

Jag räknade ut att det blev 3 propoints för en naturdiet på min propointskalkylator. Hoppas det hjälper dig.

• Bara jag
    mammakalmar skrev 2010-03-16 14:59:59 följande:
    Jag räknade ut att det blev 3 propoints för en naturdiet på min propointskalkylator. Hoppas det hjälper dig.
    Oj,då blev det en liiiten lunch. Åhh ja tack, du har verkligen räddat mig. Fick nästan panik när jag inte hittade den.
  • Liak

Någon som kan tipsa om barnvänlig vv-mat som går snabbt att laga? Istället för typ köttbullar o makaroner. Jag har två grabbar här hemma, 3 år resp 8 mån, och jag vägrar stå och laga olika mat till alla. Nä, här får alla äta vv-mat.

• Trollsländan
    Liak skrev 2010-03-16 22:03:12 följande:
    Någon som kan tipsa om barnvänlig vv-mat som går snabbt att laga? Istället för typ köttbullar o makaroner. Jag har två grabbar här hemma, 3 år resp 8 mån, och jag vägrar stå och laga olika mat till alla. Nä, här får alla äta vv-mat.
    Vi äter också samma mat allihoppa, barnen är 10 mån resp 2 år. Vi äter sällan pasta men potatis och köttbullar går ju bra! Mitt tips är att väga maten och fylla ut med sallad. Korvstroganoff och ris funkar bra här, äter mindre korv och framförallt nyttigare korv. Stor skillnad mellan olika märken. Kyckling i ugn, fisk och lövbiff är ju också super mat! Jag har aldrig lagat efter vv recept just för att barnen ska äta samt att jag är larvig och för det mesta vill ha mat jag känner igen!
  • mammakalmar

Här äter vi också samma mat hela familjen och dessutom så lagar jag den alltid laktosfri eftersom två av barnen är laktosintoleranta.
    Jag äter mer grönsaker än vad de gör och tar mindre av ris och pasta än vad resten av familjen gör. Vet jag att maten innehåller mycket propoints så tar jag mindre av det som innehåller mycket propoints och mer av det med minder propoints värde.

• Cinsaga

Här blir det också samma till alla, och därför vill jag inte ta alltför mycket light produkter så ifall jag har grädde i maten väljer jag 15 % matlagningsgrädde. Den här veckan blir det : tacofisk med ris, kycklingfilé med ugnrostade grönsaker / potatis, korv stroganoff med VV falukorv och ris, laxburgare med hamburgerbröd och så en räkkväll på fredag.

Är hemma och VABár med lilltjejen som åkt på lunginflammation och tog en snabblunch - en färdig kycklingfilé från frysen, pasta och stekta grönsaker ( zuccini,cocktailtomater och champinjoner ) - 7 pp. Och just nu unnar jag mig en kopp kaffe och två bitar mörk choklad medan Thea hostar och sover.

Strax dags att hämta storebrorsan !

• Mumu
    Liak skrev 2010-03-16 22:03:12 följande:
    Vi äter ingen speciell VV-mat. Vi lagar helt vanlig mat och så räknar jag ut vad den innehåller för propointsvärde och anpassar mina portioner efter det. Funkar jättebra tycker jag! Köttbullar och makaroner går alldeles utmärkt att laga och äta, även om vi inte gör det så ofta. Hemrullade köttbullar är ju så himla gott! Sist räknade jag ut att mina blev värda precis 1 pp per köttbulle, då blev det superenkelt ju!
    Vägning imorgon och jag är inte alls säker på att jag gått ner den här veckan heller. Min kropp är helt klart i obalans efter sjukdomar och stress, så jag vet inte om den fixar viktminskning just nu. Men jag kör på! Jag ska gå ner, så småningom vänder det!
    Bäst just nu: HIMYM
  • FlikkanZombie

Vägning idag, efter en mycket ångestfylld vecka med en massa fusk så stod vågen ändå på 0,4 kg minus...har sammanlagt gått ner 7,2 kg på 9 veckor vilket ger ett snitt på 0,8 i veckan. Undra hur resultatet skulle se ut om jag slutar fuska

~Saga Elina & Lowa Maria~
  • Trollsländan

Vägning i kväll, trodde jag hade gått upp men vågen visade -0.6kg!

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints