• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • RiNan
    Filippa K skrev 2010-03-23 19:45:10 följande:
    Hej på er! Om någon vill göra en ny tråd sen är jag glad. Jag mår inte alltid så bra, så det är svårt för mig att följa en diet så. Ni är duktiga som kämpar! kram K
    Jag tog till mig uppmaningen så här är den nya tråden

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m51562725.html

Tänker på dig Filippa K och hoppas att du ska hitta en bra utväg oavsett vad det är som händer i ditt liv. Du förtjänar att må så bra du bara kan må.
  • 1977Maria Therese
    RiNan skrev 2010-03-23 12:52:29 följande:
    Grattis så tok mycket!!! Idag fick jag min andra stjärna så nu har jag gått ner 6kg. Efter 10% är det en tatuering som gäller som belöning Veckas viktnedgång var 0,2kg men den gav mig stjärnan. Blivit mycket fika vid bortbjudning denna vecka, ett kalas och väldigt lite träning. Nya tag nästa vecka! Efter ikväll Ikväll ska jag mumsa det jag skulle mumsat igår när jag istället somnade på köksgolvet av trötthet. Gnällde efter en filt för att jag frös så då kom mannen och släpade in mig i sovrummet Skulle sätta mig och fixa med hunden och sen orkade jag inte kliva upp. Var mer sugen på att bara lägga mig ner och sova.
    Tackar :)) Och GRATTIS till dina sex kg!!!! Men denna vecka stod jag helt stilla...Åt massa skit förra veckan.
  • RiNan
    1977Maria Therese skrev 2010-03-24 11:04:29 följande:
    Tackar :)) Och GRATTIS till dina sex kg!!!! Men denna vecka stod jag helt stilla...Åt massa skit förra veckan.
    Tack tack Jag åt också massa skit förra veckan och blev någ räddad av hundpromenaderna! Skaffade hund mot slutet av förra veckan.
  • 1977Maria Therese
    RiNan skrev 2010-03-24 17:46:41 följande:
    Tack tack Jag åt också massa skit förra veckan och blev någ räddad av hundpromenaderna! Skaffade hund mot slutet av förra veckan.
    Jag älskar hundar!! :))) Hade en St bernhard som vägde nära 100 kg men hon dog för ett årsen och jag saknar henne{#lang_emotions_cry} än!! plus så har vi haft brukshundar hade en rottis som blev 10 år och en Schäfer som blev 8 år. Jag har alla i urna nu.

Så blir det en till  ska jag köpa en St bernhard eller rottis. {#lang_emotions_laughing}
  • RiNan
    1977Maria Therese skrev 2010-03-24 17:51:27 följande:
    Jag älskar hundar!! :))) Hade en St bernhard som vägde nära 100 kg men hon dog för ett årsen och jag saknar henne än!! plus så har vi haft brukshundar hade en rottis som blev 10 år och en Schäfer som blev 8 år. Jag har alla i urna nu. Så blir det en till  ska jag köpa en St bernhard eller rottis.
    Hundar är mysigt. Jag har en Stafford bullterrier. Hon är 3 år och jätte härlig. Det är riktigt illa vid hundmöten men jag får arbeta på det. Är inte helt säker på hur jag ska fixa det på egen hand så jag funderar på att ta någon privatkurs hos en hundtränare.
    Förut hade jag svårt att få ihop de rekommenderade 30minuternas motion varje dag (de dagar jag inte tränade på gymmet) men nu när jag har hund går jag som minst 2 timmar varje dag och kan inte ens tänka mig att inte kunna komma upp i 30 minuter om dagen. 100kg är då inte nådigt
  • Lilja07
    RiNan skrev 2010-03-24 08:02:39 följande:
    Jag tog till mig uppmaningen så här är den nya tråden www.familjeliv.se/Forum-5-64/m51562725.html Tänker på dig Filippa K och hoppas att du ska hitta en bra utväg oavsett vad det är som händer i ditt liv. Du förtjänar att må så bra du bara kan må.
    tack
    **Mamma till Sanna & Felicia **
  • SötaSarah

Jag är med i VV, möten! Känns superbra, gick ner 6,3 kg på egen hand och nu 2,5 kg på VV dom 3 veckor jag varit med. Känns lite surt nu dock att jag ev får jobb på annan ort (dr jga kommer ifrån) och där har dom inga möten i närheten! Bara en timme bort... :'( Känns jättetråkigt för det är det som peppar mig! Att väga mig där varje vecka!

Hur som helst så har jag fuskat mycket senaste 2 v. Förra veckan gick jag ändå ner 0,9 kg men nu måste jag skärpa mig annars kommer jag gå upp i vikt och jag vill ju ner 1,2 kg till onsdag då jag d ågått ner 10 kg från start den 5 januari! :) Ganska precis 3 månader...

Började på 100 kg, ska ner till 68. Ligger just nu på 91,2.

• JenniferPavlovic

Tänkte kasta mig in här och ställa lite frågor och hoppas det är okej!

Jag funderar starkt att gå med i viktväktarna efter en del halvhjärtade försök att ta tag i vikten en gång för alla.
    Är det här något ni kan rekomendera samt hur går allt till? Vad kostar det osv?
    Kan ingen vara vänlig att ha en liten nybörjar kurs:D
    Tacksam för svar / Jennifer
  • RiNan
    JenniferPavlovic skrev 2010-04-08 19:30:57 följande:
    Tänkte kasta mig in här och ställa lite frågor och hoppas det är okej! Jag funderar starkt att gå med i viktväktarna efter en del halvhjärtade försök att ta tag i vikten en gång för alla. Är det här något ni kan rekomendera samt hur går allt till? Vad kostar det osv? Kan ingen vara vänlig att ha en liten nybörjar kurs:D Tacksam för svar / Jennifer
    Det är verkligen något som jag kan rekommendera men det funkar bara om man verkligen satsar helhjärtat och ser det långa loppet istället för snabba resultat.

Jag har under mina 11 veckor förändrat mina vanor radikalt och gått ner 6,4kg. Man kan gå ner både snabbare och saktare men för min del passar denna hastighet helt perfekt för kör jag för hårt och därmed även förlorar mer vikt så kommer jag ändå tillslut känna att jag offrar för mycket och då ger jag upp. Nu tar jag ett litet steg i taget och det går framåt hela tiden

Hur det går till? Du kan kika på viktväktarna.se och läsa allt noggrannare men i kort så är varje ingrediens i maten uträknad i ett antal points (eller propoints som det heter), man räknar ut det baserat på fett, fibrer, kolhydrater och protein. Sen har man ett visst antal poäng som man får äta varje dag baserat på kön, ålder, vikt, längd etc. Vilket är rätt mänga poäng. Det tar en stund att sätta sig in i hur mycket varje grej är "värd" men efter ett tag sätter det sig. Man får äta ett visst antal/dag och sen får man ett visst antal i veckobonus som man får fördela som man vill.

Jag får tex äta 33 points/dag och har en veckobonus på 44points. För att ge några exempel på värden så ger ägg 2pp, valfri mängd med kolhydrater (pasta etc) 7pp, valfri mängd av kött i olika former 5pp, en brödskiva 2pp osv. Så som du ser så får man äta rätt mycket. Det är typ 11 eller 12pp i 1hg lösgodis och runt 40pp i en pizzeriapizza. En McFeast har 8pp och en mellanpommes 10pp.

Allt går ut på att man ska ändra sina vanor och lära sig äta rätt. Det kostar 150kr/månad om man bara är medlem över internet och har tillgång till tjänsterna där och 350kr/mån om man vill gå på möten vilket rekommenderas från min sida.

Nya tråden är här: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m51562725.html
  • Malvan

Hej!

Kul att så många kör VV med nya propointsprogrammet!
    Jag började för 2,5v sedan och vill gå ner från 83 till 72.
    Jag är månads+ medlem och gillar att kunna bokföra på checklista på VVs hemsida.

Funderar på hur många propoints killen skulle få om han också skulle gå med??
    Är det någon av er som vet hur många propoints killarna som viktväktar får??
    Kan nån hjälpa mig att beräkna eller gissa så är killen 1.78m och väger nu 88kg

mvh Malvan

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints