• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • 1977Maria Therese
    Det ljuva livet skrev 2010-03-22 14:59:48 följande:
    Hej ni glada sparrisar! Jag håller på och tragglar med jämnviktsprogrammet (har gått ner 16.5kg), och stör mig på att det är sex vägningstillfällen som gäller och inte sex veckor. Det känns verkligen som de bara är ute efter pengarna! Jag har hållt min målvikt i sex veckorn nu men har tyvärr missat två vägningstillfällen, och måste därför gå dit tre gånger till. Istället för att bli guldmedlem idag.
    Vad tråkigt att det ska vara så, om det var minst 3 vägningar under 6 veckor liksom...Hur funkar jämnviktsprog?
  • Det ljuva livet

Det funkar som så att man lägger till 6points per dag, och om man går upp eller ner får man justera antalet points. Men eftersom jag inte räknar points så har jag fortsatt som innan med kosten och ätit lite extra "onödiga" points.

Jag tänker och har tänkt hela tiden att jag vill lära mig att äta rätt utan att behöva hålla koll på points hela tiden.

Jag fick tjatat bort ett tillfälle så nu blir jag guldmedlem nästa vecka !

• RiNan
    ke chara skrev 2010-03-21 09:00:32 följande:
    *suck* ingen bra morgon... satte mig & räknade ihop gårdagen - vi var bortbjudna - och kände bara hur humöret sjönk mer & mer för varje sak jag la till i checklistan. vääääääääääldigt dålig kväll, om vi säger så: landade på tre gånger mina dagliga PP till slut... visst, det var en kväll och nu gäller det att inte upprepa det beteendet, men det känns ändå inte särskilt kul. (ännu mindre skoj blir det ju att veta att resten av veckans träning kommer att vara "damage control" istället för viktminskningshjälp) har ni andra några bra strategier för att INTE falla in i gamla, dåliga vanor på fester & liknande?
    Så kan det gå Bara att skaka av sig det. Vet inte om du läste mitt inlägg längre bak om när jag gick på McD? Såg att en McFeast & co kostade 23pp vilkte jag hade råd med men sen köpte jag något som jag inte visste vad det var. Bad om näringsdeklaration och när jag dagen efter räknade ut hur mycket det låg på så hade jag ätit för 63pp + kladdkaka på ikea.

Tycker inte att det är så farligt att hamna i gamla, dåliga vanor för varje gång det händer tänker jag mest "jag fattar att jag gått upp i vikt alltså, sjukt stora förändringar jag gjort i mitt liv ändå" Sen är det bara att damma av sig och kliva upp och försöka på nytt. Desstuom tycker jag att det är bra att man kan göra lite damage control genom träning... brukar motivera mig att ta nåt extra pass eller träna lite extra hårt.

Jag tror att förändringen kommer med tiden. Om man på festen känner för att festa på och äta det man vill så kommer man nog bara falla hårdare längre fram när man fått tvinga sig att hålla igen fast man varit så otroligt sugen. Klart man ska hålla igen men tills man klarar av att hålla igen utan att frestelserna bara byggs upp tycker jag det är bättre att falla och börja på ny kula imorgon. Såvida man kan kotrollera att man inte faller för ofta vill säga.
  • RiNan
    1977Maria Therese skrev 2010-03-22 14:53:53 följande:
    Var ett tag sedan jag var och skrev i tråden men, Nu har jag gått ner 10 kg sedan sista veckan i dec och det firade jag med att gå och färga och klippa håret plus att denna vecka har jag ÄTIT för mycket, få se om det blir - på onsdag.
    Grattis så tok mycket!!! Idag fick jag min andra stjärna så nu har jag gått ner 6kg. Efter 10% är det en tatuering som gäller som belöning

Veckas viktnedgång var 0,2kg men den gav mig stjärnan. Blivit mycket fika vid bortbjudning denna vecka, ett kalas och väldigt lite träning. Nya tag nästa vecka! Efter ikväll Ikväll ska jag mumsa det jag skulle mumsat igår när jag istället somnade på köksgolvet av trötthet. Gnällde efter en filt för att jag frös så då kom mannen och släpade in mig i sovrummet Skulle sätta mig och fixa med hunden och sen orkade jag inte kliva upp. Var mer sugen på att bara lägga mig ner och sova.
  • ke chara

RiNan: jo, jag vet att du har rätt. och jag kommer till och med att kunna VETA det efter att den här veckan är över - det känns av någon anledning lite lättare att ta nya tag igen när den "dåliga" veckan passerat.
    och mhm, jag läste McD-inlägget. skulle ha kunnat vara jag... :$
    en tatuering som belöning? cooooooolt!

• FlikkanZombie

Hej o hå... 0.8 kg + idag.
    Första tanken var "nu går jag o hoppar från en bro" men sen blev jag arg istället och började känna av lite jävlar anamma, klart jag går upp om jag vräker i mig onyttigheter!
    Ny start..nya tag.

~Saga Elina & Lowa Maria~
  • RiNan
    FlikkanZombie skrev 2010-03-23 13:04:33 följande:
    Hej o hå... 0.8 kg + idag. Första tanken var "nu går jag o hoppar från en bro" men sen blev jag arg istället och började känna av lite jävlar anamma, klart jag går upp om jag vräker i mig onyttigheter! Ny start..nya tag.
    Bra Anna!!!
  • RiNan
    ke chara skrev 2010-03-23 12:59:10 följande:
    RiNan: jo, jag vet att du har rätt. och jag kommer till och med att kunna VETA det efter att den här veckan är över - det känns av någon anledning lite lättare att ta nya tag igen när den "dåliga" veckan passerat. och mhm, jag läste McD-inlägget. skulle ha kunnat vara jag... :$ en tatuering som belöning? cooooooolt!
    Men visst är det konstigt? Att det är lättare att ta nya tag när den dåliga veckan passerat? {#lang_emotions_dreamer} Så tänker jag och det är skumt skumt skumt. Jag slutar tom räkna pointsen när jag klantat mig men försöker medvetet ha dem i huvudet ändå. Hittills har jag i alla fall inte gått upp och nollat har jag en gång precis i början. Egentligen borde man ta nya tag redan nästa dag så skulle nog vågen visa bättre resultat.

Jupp jupp, ska nog ta lite körsbärsblommor på foten. De symboliserar ju vår, förändring, ny start etc och det är det ju verkligen när man lyckats gå ner 10%. Då har man fått sig en ny start, förändrat sitt liv och då kommer det dessutom vara vår (tidig sommar) Och så kommer de synas och påminna mig om vad jag åstadkommit och att ta tillvara på det så att jag inte låter mig förfalla igen.

FlikkanZombie ska få en större sådan variant av mig när hon har 10kg kvar till sin målvitk, eller hur Anna? Så kämpa på!
  • Lilja07

Hej på er!

Om någon vill göra en ny tråd sen är jag glad. Jag mår inte alltid så bra, så det är svårt för mig att följa en diet så.

Ni är duktiga som kämpar!
    kram K

**Mamma till Sanna & Felicia **
  • mammakalmar

Nu har jag varit iväg några dagar och det har blivit mycket resturangmat och lite motion, och inte har jag sköt propointsen så där jättebra men jag hade åtminstone inte mer än vad jag hade kvar av veckobonusen och aktivitetspointsen och då får jag var nöjd för hemmavågen visar lite mindre än vad Viktväktarnas våg visade förra veckan så jag har åtminstone inte gått, ska gå och väga mig i morgon förmiddag är det tänkt.

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints