ke chara skrev 2010-03-23 12:59:10 följande:
RiNan: jo, jag vet att du har rätt. och jag kommer till och med att kunna VETA det efter att den här veckan är över - det känns av någon anledning lite lättare att ta nya tag igen när den "dåliga" veckan passerat. och mhm, jag läste McD-inlägget. skulle ha kunnat vara jag... :$ en tatuering som belöning? cooooooolt!
Men visst är det konstigt? Att det är lättare att ta nya tag när den dåliga veckan passerat?

Så tänker jag och det är skumt skumt skumt. Jag slutar tom räkna pointsen när jag klantat mig men försöker medvetet ha dem i huvudet ändå. Hittills har jag i alla fall inte gått upp och nollat har jag en gång precis i början. Egentligen borde man ta nya tag redan nästa dag så skulle nog vågen visa bättre resultat.
Jupp jupp, ska nog ta lite körsbärsblommor på foten. De symboliserar ju vår, förändring, ny start etc och det är det ju verkligen när man lyckats gå ner 10%. Då har man fått sig en ny start, förändrat sitt liv och då kommer det dessutom vara vår (tidig sommar)

Och så kommer de synas och påminna mig om vad jag åstadkommit och att ta tillvara på det så att jag inte låter mig förfalla igen.
FlikkanZombie ska få en större sådan variant av mig när hon har 10kg kvar till sin målvitk, eller hur Anna?

Så kämpa på!