• Babyystar

Viktväktartråden med ProPoints

Jag började för 2 veckor sen, har gått ner 2,7 :)

• Babyystar

Har gått ner 4 kg på 4 veckor nu! :D

• Babyystar
    Ms M skrev 2011-02-04 18:07:37 följande:
    Vad äter ni för gott som fredagsmys??? Som inte kostar alltför måna pp..
    Mums mums! Bara 2 pp för en :)
  • Babyystar
    Ms M skrev 2011-02-04 18:19:59 följande:
    Ja Mums Mums älsakr jag :)) Har du provat att frysa dom?? Ännu godare då...
    Ja, det är sååå gott! Skrattande
    Brukar annars äta skumgodisar det är bara 1 pp för 5 stycken :)
  • Babyystar
    Maje skrev 2011-02-08 23:41:26 följande:
    Roligt att så många är laddade. Jag har varit onlinemedlem i fem veckor nu och har gått med 3,8 kg.
    Men precis som du nyproduktionen tycker jag det känns kul att ha ett ställe att babbla lite på. 
    Tycker det känns lite konstigt med dessa bonuspoints, eftersom det inte fanns förr. Det känns ju nästan farligt att använda dem... jag undrar, ni som varit med ett tag, om man stadigt kan minska kring ett kilo per vecka eller om det planar ut efter ett tag? 
    Kärlek: 2,4 på en vecka, det var inte illa, grattis! Går du på möten eller är du online? 
    Jag har också varit med i 5 veckor och gått ner 4,8kg!
    Jag har varit med i viktväktarna två gånger förut och senaste gången (för ett år sedan) gick jag ner 10 kg på 8 veckor men sedan började det gå trögt.. Men ja, det är väl kanske olika från person till person men jag har inte tränat en enda gång utan bara ätit mina points och jag tror att om man vill hålla sig runt 1 kg i veckan så måste man nog börja träna lite också efter ett tag!
  • Babyystar
    oOoKärlekoOo skrev 2011-02-11 17:53:39 följande:
    Hej alla vana viktväktare!!

Jag är medlem sedan 3 veckor och har lite frågor till er som lyckas gå ner...

1) Använder ni era veckobonusar? (Hur många?)
    2) Använder ni era tränings-points?

Tack på förhand! 
    1) Nej, jag använder som nästan aldrig, bara om det är något väldigt speicellt tillfälle.
    2) Nej, aldrig. Jag ser det som ett extra minus på vågen :)
  • Babyystar
    oOoKärlekoOo skrev 2011-02-11 19:00:18 följande:
    Hur många points får du äta /dag?
    40, då det är ganska mycket! Klarar mig finfint på det :)
  • Babyystar

Om det är fler än jag som bara äälskar varm choklad (eller kall också för den delen) så har jag en sak att tipsa om då oboy kanske inte direkt är det nyttigaste alternativet.. Canderel Cankao heter detta underbara chokladpulver och pulvret är 0 pro points (och 2 dl lättmjölk är ju bara 2pp) så jag unnar mig alltid ett glas varje kväll och det stillar verkligen mitt sötsug :)

• Babyystar
    Ms M skrev 2011-02-12 00:28:10 följande:
    BABYSTAR:

Vilket skumgodis är 5 st för 1 pp??
    Alla skumgodisar tydligen, oavsätt storlek, det var iaf vad vv-konsulenten sa på mötet :)
  • Babyystar
    Ms M skrev 2011-02-12 14:54:25 följande:
    För enokey.. Konstigt.. I en påse juleskum så finns det kanske 20 st tomtar och den påsen e ju på 9 pp. Då borde den ligga på 5-6 pp bara...
    Ja jag tyckte också det verkade skumt.. Men har kollat upp det nu och det är skumgodisar på 2g som är 5 stycken för 1 pp :)
  • Babyystar
    oOoKärlekoOo skrev 2011-02-17 20:47:31 följande:
    Hej allesamman!!

Usch usch usch!! Har varit på utbildning denna veckan och ätit hotell frukost, hotellunch och restaurangmiddag varje dag! Kan säga att jag ätit mycket mer än tillåtet! MEN, bara att ta nya tag ellerhur!
    Ja, det är bara att köra igång igen! Glad
  • Babyystar
    LykkeLee skrev 2011-02-16 23:27:14 följande:
    Jag tycker det är svårt det där med maten.. Recepten är oftast till för fyra personer och det är bara jag som äter den här maten.. dom andra skyr den som pesten (dom andra = barnen)

Inga grönsaker, inga soppor, inga hopkok.

Helst mamma Scans kötbullar och Darfgårds lasagne.. för det "mycket goooodare".. jo eller hur? Smakar gammalt konserveringsmedel och varje gång och då menar jag varje gång jag öppnar en förpackning av mamma scans köttbukkar så vrålar alltid nån av barnen "Ååååhhh.. vem har fisit???!!" Vem vill äta sån skit. Mina barn tydligen.
    Du kan inte dela recepten på 4 då och bara göra en portion till dig själv? Glad
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints