• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Lilja07

Ska läsa era bloggar, vår dator kommer tillbaka i veckan... har de ngamla som är SÅ seg!

Vad äter ni till frukost?

• icecreamlover

Jag tänkte börja på viktväktarna igen. Fick mitt första barn nu i sommras och nu så har jag fått nog av mitt babyhull. Har 10 kg kvar tills inskrivningsvikt, sen vill jag ner ca 10 till för beachen 2010. Jag hoppar gärna på här! Vad innebär propints? Det fanns inte sist när jag var med!

• Lilja07

Välkommen =)

Som jag har fattat det så är det samma som points egentligen? Men vissa livsmedel är ändrat osv. Man har mer i propoints, jag hade 19 p innan, men nu ska jag äta 29.
    Någon annan är säkert bättre på att förklara. Potatis tex är 3 propoints tror jag. Innan var det väl 2 points?

• Lilja07
    byebyekilo skrev 2010-01-02 00:16:28 följande:
    Jag ViktVäktar med PP. Titta gärna in på min blogg som handlar om min viktresa. www.byebyekilo.blogg.se
    duktig du är!!!

Vad gör du för smothie? & hur många pp?
  • Lilja07
    Rulle06 skrev 2010-01-02 12:02:11 följande:
    Jag kör oxå vv & pp.. Vore kanon om vi kunde ge varandra lite tips o recept o sånt..Har nu i dagarna startat en ny blogg..pileklev.blogg.seLycka till!
    du är med duktig! Jag SKA BLI så duktig

Jag måste verkligen gå ner =)
  • anniki81

Hej!

Har tänkt att jag ska börja vv i veckan. Fick barn i oktober så jag ammar fortfarande, men har 10 kg gravid kg att gå ned och så var jag 10 kg överviktig innan graviditeten, så ca 20 kg önskar jag gå ner till slut. Är egentligen rätt less på vv, som jag provat ett antal gånger, jag tappar lusten efter ett tag, men det verkar vara det enda sättet man kan använda sig av om man ammar. Nu hoppas jag verkligen att jag kan klara mig hela vägen. Bra med lite pepping härifrån kanske

• anniki81

Vet ni föresten om man kan ha med sig barnvagnen till vv, eller är det störande om den lilla skulle vakna?

• Rulle06
    icecreamlover skrev 2010-01-02 21:12:46 följande:
    Jag tänkte börja på viktväktarna igen. Fick mitt första barn nu i sommras och nu så har jag fått nog av mitt babyhull. Har 10 kg kvar tills inskrivningsvikt, sen vill jag ner ca 10 till för beachen 2010. Jag hoppar gärna på här! Vad innebär propints? Det fanns inte sist när jag var med!
    Förr så räknades pp ut med hänsyn till kcal & fett. Nu är det istället kolhydrater, proteiner, fett och fibrer som det baseras på..
    Filippa K skrev 2010-01-02 22:54:32 följande:
    du är med duktig! Jag SKA BLI så duktig Jag måste verkligen gå ner =)
    Tack vad kul att höra!!

anniki81 skrev 2010-01-02 23:41:46 följande:
    Vet ni föresten om man kan ha med sig barnvagnen till vv, eller är det störande om den lilla skulle vakna?
    Klart du kan ha med dig barnvagnen!

Du behöver ju inte sätta dig längst fram eller mitt i raden. Tycker inte att det stör alls när barn o vagnar varit med o suttit längre bak i lokalen. Enkelt o smidigt att ta sig ut, om det blir väldigt liv i luckan. Så gjorde jag alltid förr när jag hade dottern med mig..
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints