• Lalalong

Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)

Jag tänkte att det kanske finns fler än jag? Hittade ingen nutrilettråd så jag testar att starta en.

Jag började med nutriletti tisdags och är alltså inne på min 4:e dag. Tycker till och med att det börjar smaka hyffsat gott
    Är dessutom supermotiverad till detta!!

I vanliga fall skulle min matdag se ut ungefär så här:
    Frukost....------
    Middag..... Pedagogisk måltid på jobbet
    Kvällsmat.... köttbullar och pasta eller nåt annat liknande

Dessutom åt jag alldeles för mycket chips.... för att inte tala om all cola jag drog i mig. Inte alls bra.

Nu ser en vanlig dag ut så här:
    Frukost: nutrilett skogsbär
    Mellanmål:Nutrilett choklad
    Middag: Ped måltid på jobbet (om det är nåt relativt OK, annars blir det nutrilett och sen en bra måltid hemmapå kvällen istället)
    Mellanmål: Nutrilett choklad
    Kvällsmat: Nutrilett choklad

Till allt detta dricker jag bara vatten och inget annat!
    Funderar på att på lör och söndagar byta ut två mål. För att unna sig lite extra då eller vad man ska säga.

Jag har inte vägt mig och kommer inte göra heller. Jag lär ju märka ändå om det ger resultat eller ej.

På paketen står att man kan byta ut alla mål mot nutrilett i 2 veckor. Hur länge tror ni det går att byta ut alla utom ett?
    Jag har väldigt många kilo att tappa. Vill ta det lugnt och försiktigt, men samtidigt vill man ju se lite resultat så här i början

Finns det fler som håller på med nutrilett? Vi kan väl stötta varandra och peppa!!

Nu ska jag gå och dricka lite choklad medans maken och dottern äter köttgryta och ris

Klara 06-05-04
  • Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)
  • tacksamheten

Jag nutrilettat till och från beroende på motivationen.

Har egentligen hållit på så i tre år...

Oftast blir det en shake till lunch och sen vanlig mat all annan tid.
    Sen går det lååånga perioder då det är både chips och bullar... 

Ibland har jag starkare karaktär och kan nutriletta flera gånger per dag.
    Har provat många sorter men gillar nutrilettes smak bäst. Speciellt de färdiga shakerna som jag upplever jätte goda, speciellt den med granatäpple.

Just nu är jag inne i en starkare fas då jag shakar både till lunch och middag. (sen tre dagar tillbaka)
    Hoppas gnistan håller i sig...            

• andera

började idag med nutrilett, ganska äckligt så jag drack 2 shake på hela dagen och åt en granatäpple. sedan blev det grönt te och kaffe 

• aftica

Hakar på! Säkert är vi många som gav nyårslöften om att gå ner i vikt... Skall vi stötta varandra och redovisa lite resultat en gång i veckan? Jag tänkte starta på måndag - skall på solsemester i slutet av februari, så nu är det på allvar.

• kaffeälskare

Jag hänger gärna på. Började i måndags med modifast. Så jag är inne på min tredje dag. Mitt mål är tre veckor fullt race! Ska väga mig när dessa tre veckor är avklarade. Tok motiverad:)

Någon mer som är sugen på att hänga med?

• Choupinetti

Ska ut och resa om 2 månader, har 10 kg att tappa.. 

Köpte hem nutrilett idag! Superpeppad i alla fall :)

• kaffeälskare

Har snart klarat min femte dag. Känns jätte bra, men måste dricka mycket vatten, annars mår jag inget vidare. Hur går det för er andra?

• Bennyfina

Jag ska börja i morgon, tänkte köra ren kur en vecka i taget. Ska på resa jag också om 2 mån och har 20 kg att gå ner :( kommer nog inte att funka att gå ner så mycket men har siktat in mig på 10 till resn :)

• Lois

Började diet igår! Trodde det skulle smaka mycket värre och ett smart tips som jag lärde mig var att man ska alltid ha med sig en vattenflaska, Har man mer koll på hur mycket vatten man får i sig. Men annars går det bara bra för mig, har inget sug efter mat och är aldrig hungrig, känner mig även rätt så pigg. 

annars är det ingen som har någon blogg eller något? Själv så vill jag gå ner runt 7 kg sen träna bort ungefär 10 kg till, så hoppas verkligen Nutrilett ska hjälpa till! 

• hejsann

Hejsan....
    Vill börja med nutrilett och har tänkt mig att ta nutrilett 3 gng om dagen. 
    jag vill verkligen tappa mint 10kg ..Så är det någon som vet hur mkt jag behöver ta för att komma till målet. Samt tänkt mig med motion cykel dvs träna om dagen morgon/kväll 30 minuters träning. Vad tycker ni når jag mitt mål med detta. Tacksam för svar

''hejjj
  • Krokiz

Hej Vet inte om denna tråd fortfarande är aktuell men provar. Jag börjar med nutrilett i morgon. Tänker byta ut alla måltider då jag kör snabb viktminskning i 3 veckor. På helgen kommer jag äta en middag lördag och en på söndag. Super peppad behöver tappa 26 kilo. Kram

• optimisten
    Krokiz skrev 2014-02-16 21:10:19 följande:
    Hej Vet inte om denna tråd fortfarande är aktuell men provar. Jag börjar med nutrilett i morgon. Tänker byta ut alla måltider då jag kör snabb viktminskning i 3 veckor. På helgen kommer jag äta en middag lördag och en på söndag. Super peppad behöver tappa 26 kilo. Kram

Hej!

Kul att det kommer fler till tråden!

Tycker det är trist att det inte händer mycket i tråden:/. Hur har det gått för dig? Jag äter fortfarande shakes morgon, lunch och till mellis men riktig mat på kvällen. Står tyvärr helt still på vågen????

Vill gå ner 4 kg till men de sitter som berg!?

Är ute och går minst 5 km/dag. Sedan jag började ( de första 2 V bara shakes) så har jag gått ner ca 3,5 kg...men nu står det helt still. Vad ska jag göra?
  • diana88

Kul tråd!

Har själv hoppat över måltidsersättningarna efter att ha testat.. Det fungerade tyvärr inte för mig.

Har dock börjat prova ett tuggummi som dämpar hungern så man kan välja själv om man ska skippa en måltid per dag eller ifall man bara vill äta mindre. Som med allt annat i den här djungeln så är det ganska dyrt... 99kr för 8st.. Men jag lyckas hålla mig till strax under 1500 kcal per dag och får ändå vara mätt större delen av dagen så jag tycker det är värt det. Att gå hungrig är tyvärr inget alternativ för en sån som jag då jag nästan ständigt är "sugen" på något.

Tuggummit heter Dietburst och går att köpa på nätet!

• Krokiz

Jag har druckit mån tis, onsdag 4 st + middag, hela torsdag. Fredag 3 dricka och middag + tårta. Lördag 1dricka, kaka + buffé. Firade min sambo. Gått ner 2,3kg och 2cm.
    Jag kör snabbdieten på 3 veckor och dricker 5/dag. Kommer inte "fuska" mer eller jo nästa lördag då vi ska bort på middag.

Jag motionerar inte så mycket, mammaledig och går små promenader i bland.

Jag känner mig riktigt peppad !!!!

• impossibleisnothing

hej jag tänkte börja med pulverdiet, men jag  är känslig vad gäller smaker. Verkar som nutrilett ger mest resulat. Läst nästan hela tråden från början men eftersom den startades för flera år sen, hur har det gått för er? Tänkte köra max 2 veckor, om min migrän tillåter. jag har ständig migrän som påverkas av lilla minsta. Vet ej hurr jag ska klara detta, men mår sjuk dåligt av vikten. Har lååång sjukdomshistoria bakom mig som gör att jag inte kan röra ´på mig därav tänkte jag prova genom maten. Men jag är otålig persom som vill se snabba resultat. Tror ni detta är möjligt? 

tack för svar!

ha det!

• Krokiz

Jag körde till och från i 3 veckor och minskade 3,2kg o 4cm. Men jag åt mat i mellan då jag var hos vänner.

Har du driven så kommer du gå ner en del !!! Lycka till

• Sliten

Hej! Jag har kört på nutriett ca 1.5 år. Det tråkiga är att vill man gå ner i vikt, så är det inte något bra alternativ. Du sätter inte på dig mer kilo, men vill du verkligen gå ner i vikt rekomenderar jag alla att skippa nutriett och helt enkelt äta nyttigt istället. Efter nittioett tiden provade jag detta, viket fungerade myvket bättre. Undvik socker :)

• Mizbehave

Nutrilett känns lite som en quickfix som man tror för mkt på Ja nuuuu jäklar o så börjar man med det men när man efter någon dag känner yrseln o illamåendet o orken inte finns då går det liksom inte mer Jag har försökt mer än en gång men nu säger jag: aldrig mer Rätt mat o motion är det enda

• Mizbehave

Nutrilett känns lite som en quickfix som man tror för mkt på Ja nuuuu jäkla ska jag gå ner snabbt och lätt men när yrseln och illamåendet kommer o orken inte finns mer då går det inte mer Jag har försökt mer än en gång o hoppats o trott men nu säger jag bara :aldrig mer Kosten och motionen är vad som hjälper För ett långvarigt resultat o så att man mår bra

Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)