• Lalalong

Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)

Jag tänkte att det kanske finns fler än jag? Hittade ingen nutrilettråd så jag testar att starta en.

Jag började med nutriletti tisdags och är alltså inne på min 4:e dag. Tycker till och med att det börjar smaka hyffsat gott
    Är dessutom supermotiverad till detta!!

I vanliga fall skulle min matdag se ut ungefär så här:
    Frukost....------
    Middag..... Pedagogisk måltid på jobbet
    Kvällsmat.... köttbullar och pasta eller nåt annat liknande

Dessutom åt jag alldeles för mycket chips.... för att inte tala om all cola jag drog i mig. Inte alls bra.

Nu ser en vanlig dag ut så här:
    Frukost: nutrilett skogsbär
    Mellanmål:Nutrilett choklad
    Middag: Ped måltid på jobbet (om det är nåt relativt OK, annars blir det nutrilett och sen en bra måltid hemmapå kvällen istället)
    Mellanmål: Nutrilett choklad
    Kvällsmat: Nutrilett choklad

Till allt detta dricker jag bara vatten och inget annat!
    Funderar på att på lör och söndagar byta ut två mål. För att unna sig lite extra då eller vad man ska säga.

Jag har inte vägt mig och kommer inte göra heller. Jag lär ju märka ändå om det ger resultat eller ej.

På paketen står att man kan byta ut alla mål mot nutrilett i 2 veckor. Hur länge tror ni det går att byta ut alla utom ett?
    Jag har väldigt många kilo att tappa. Vill ta det lugnt och försiktigt, men samtidigt vill man ju se lite resultat så här i början

Finns det fler som håller på med nutrilett? Vi kan väl stötta varandra och peppa!!

Nu ska jag gå och dricka lite choklad medans maken och dottern äter köttgryta och ris

Klara 06-05-04
  • Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)
  • jojja

Tjena hejsan!

En till "nutrilettare" här

Har sedan påsk druckit pulver och ätit en måltid per dag. Med lite festligheter och helgfusk har det resulterat i lite drygt 8kg minus. Helt ok tycker jag
    Är så skönt att inte behöva göra matlåda till jobbet längre

Jag räknar steg som enda motionsform. Satsar på 10000 om dagen, iaf 6 dagar i veckan. Idag har jag tex haft en slödag utan extra promenad så jag tror jag kommer landa på 8000 ungefär... Fan. Vad irriterande. Måste nog ta en kortis innan jobbet

• destino

07.00 Nutrilett choklad, kaffe med soya mjölk,
    10.00 banan
    13.00 rissotto med grönsaker och lax, kaffe
    hittills....

15.00 lite mandel
    17.00 3 morotter innan tränningen som ligger ca 5 km från jobbet och jag har gått ditt...
    18.30 medelgympa...svettig...
    20.00 lax bit med en tomat, lite ris

vet ej om det är bra, men satte mig med maken och dottern ville äta och jag tog lite, det är svårt att förklara till dottern varför inte mamma vil äte, sen vill man ju ätta gott på jobbet, och slippa förklara till arbetskamrater varför man "dricker", hihhhi
    för de vet ju att jag är emot sånt dvs bantning , men, men...
    detta är hälsosamt!!!

• destino

glömmde skriva en knäckebröd också vid 11.00

• Mamma till Trolle

Nu har vi vatt ute ocgh grävt i ett par timmar.... håller på och göra iordning ute... är HUNGRIG så de får bli te och skorpa nu till kvällen!!

• destino

hej var ledig idag och maken gjorde frukost, lite italiensk prsuoitto eller vad det hetter och ciabatta, ost, lite paprika, sallad, oj... kunde äta mycket men tog bara en, och lite kaffe.
    Sen en bannan och eftersom vi ar och handlade mycket och provade en massa kläder, skor, vi behöver massa til hela familj, så blev jag hungrig ch maken föreslog kebbab rulle???
    det måste vara 10 år sen jag åt det sisst så det blev det och jag vet inte om det är 100000 lkalorier eler vad, men jag åt det vid 16.00 idag och tror inte att det har kommit ner än...
    mår inte så bra av det, så det blir inte mer, så
    idag blev det ingen nutrillet, så jag är lite ledsen, men, men nya tag imorgon.Har PMS, så jag kan skylla på det.
    Hur har det gått me er andra???

• Mamma till Trolle

igår blev de vanlig middag, Kotlett med lite ris och ungstekta grönsaker och under dagen var det en bars óch 2 pulver, på kvällen blev de te och en skorpa.

Idag har jag ätit fil och flingor + 2 kanelknäcke (med smör) till frukost, en nutrilett skogsbär till mellis (äter frulle tidigt så man är lite sugen vid 9.30 igen ).... nu dricker jag en kopp kaffe och sen ska jag bölja i mig lite vatten!

I eftermiddag kommer de bli 2 påsar nutrilett och 1 st bars.
    möjöligen te och skorpa till kvälle och kanske nån morot emmellan (köte hem de igår att ha o tugga på)

känner mig rejälv laddad för detta asså... har hållt på sen i lördags... ska hålla på så här att variera mellan 2-4 nutrilett om dagen och ett mål vanligt (kanske ersätter alla mpål nån dag får se..) men fram till 27 juni för då bär de till Mallis och sen får de bli nya tag under sommar (om de går men de får ja se till att klara av).... det bästa är att jag har 2 STORA fazer choklad kakaor i köksksåpet och är inte ens sugen att ta en bit...stort steg för en chokladälskare som mig!

• Fru Hurtig

Jag avundas er som orkar med det. Själv har jag ingen självkontroll för att prova. Är för glad i mat helt enkelt.

Man kan väl också gör som en kompis till mig...hon går på Nutrilett eller nåt liknande pulver. Håller sig till det på dagen, sedan åker hon hem efter jobbet o VRÄKER i sig en massa godis för att hon inte orkar stå emot sötsuget. Undrar hur mycket hon går ned på det?

Hur som helst så ville jag bara säga till er som försöker o lyckas..... Starkt jobbat!
    Hoppas jag med kommer dit en dag.

• destino

Mamma till Trolle

jag är också väldigt glad och det går bra för mig, tänker köra på så här, 2-4 nutrillet om dan och vara glad...

Fru Hurtig
    ledsen för din vännina då skall hon kanske fossa under dag och "dricka" på kvällen, det är bättre....

jag är ingen godis älskare, så jag klarar mig...

• ann0rlunda

har gått ner nästan 2 kg sen i måndags :D. säkert vatten. men byxorna sitter lösare. woho

• Mamma till Trolle

destino: jag håller verklgien med dig...framförallt just att man behåller ngt vanligt mål om dagen för att inte gå upp allt igen... men det känns som om det går åt rätt håll!!

emelie: grattis!!!

Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)