• Lalalong

Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)

Jag tänkte att det kanske finns fler än jag? Hittade ingen nutrilettråd så jag testar att starta en.

Jag började med nutriletti tisdags och är alltså inne på min 4:e dag. Tycker till och med att det börjar smaka hyffsat gott
    Är dessutom supermotiverad till detta!!

I vanliga fall skulle min matdag se ut ungefär så här:
    Frukost....------
    Middag..... Pedagogisk måltid på jobbet
    Kvällsmat.... köttbullar och pasta eller nåt annat liknande

Dessutom åt jag alldeles för mycket chips.... för att inte tala om all cola jag drog i mig. Inte alls bra.

Nu ser en vanlig dag ut så här:
    Frukost: nutrilett skogsbär
    Mellanmål:Nutrilett choklad
    Middag: Ped måltid på jobbet (om det är nåt relativt OK, annars blir det nutrilett och sen en bra måltid hemmapå kvällen istället)
    Mellanmål: Nutrilett choklad
    Kvällsmat: Nutrilett choklad

Till allt detta dricker jag bara vatten och inget annat!
    Funderar på att på lör och söndagar byta ut två mål. För att unna sig lite extra då eller vad man ska säga.

Jag har inte vägt mig och kommer inte göra heller. Jag lär ju märka ändå om det ger resultat eller ej.

På paketen står att man kan byta ut alla mål mot nutrilett i 2 veckor. Hur länge tror ni det går att byta ut alla utom ett?
    Jag har väldigt många kilo att tappa. Vill ta det lugnt och försiktigt, men samtidigt vill man ju se lite resultat så här i början

Finns det fler som håller på med nutrilett? Vi kan väl stötta varandra och peppa!!

Nu ska jag gå och dricka lite choklad medans maken och dottern äter köttgryta och ris

Klara 06-05-04
  • Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)
  • Lalalong

evita
    Tack så mycket!

Har ganska mycket mer än 13 kg att gå ner men hoppas det ska gå fortare för mig då eftersom jag byter ut 4 mål just nu .

Lycka till med nya bebisen!!

Mamma till Trolle

Vad kul att vi är fler! Jag tycker också att om man "bara" byter ut så som du så borde du kunna hålla på ganska länge. Jag tänkte faktiskt lite liknande dig när jag bestämde att inte byta ut _alla_ mål i 2 veckor. Risken är att man efter de två veckorna äter på som man gjorde förut under de målen man då börjar äta! Det är ju inte bra. Därför bytte jag "bara" ut 4 mål men tänker väldigt mycket på vad jag äter till middag. Det blir mycket grönsaker och mindre portioner. Jag tror faktiskt redan att min magsäck börjat krympa för jag blir mätt mycket fortare nu!! Det känns ju jättebra.
    Jag tyckte som sagt inte heller att det smakade något vidare först. Men jag har vant mig och tycker faktiskt att det smakar OK nu. Speciellt chokladen. Och jag är ju bara inne på 5:e dagen så det går rätt fort innan man vänjer sig. I alla fall gjorde det de för mig! Lycka till med fortsättningen. Har du vägt dig nu och kommer väga dig med jämna mellanrum? Eller kör du som mig bara på egen känsla och klädernas passform?

daydreams
    Det beror kanske lite på vilka mål man ersätter också? Om man äter frukost, middag och kvällsmat som vanligt och ersätter två mellanmål så tror jag inte heller att man ser något vidare resultat
    I affären där jag handlade mitt pulver så hade de bara naturdiet ready to drink. Och det var ju jättedyrt... Hur pass skiljer priset på pulver?
    Jag var lite sugen på att testa Allevo för där hade de ju varma soppor och så. Tänkte att det kanske var lättare att man fick ett varmt mål mat. Men de var ganska mycket dyrare än nutrilett så jag körde på det istället.

Klara 06-05-04
  • Lalalong

destino
    Ja jag kikade lite på den sidan. Var lite roliga recept och så, kanske provar det någongång för att få lite variation på chokladdrycken
    Men du, om du bara ska äta lunch på jobbet och äta/dricka nutrilett för resten så är det ju 4 måltider du byter ut. Nutrilett räknar med att man ska äta 5 mål nutrilett om man äter bara det. Därför antar jag att om man äter ett vanligt mål mat så ska man dricka/äta 4 mål nutrilett om dagen. Det är väl lite för att få i sig rekomenderat dagligt intag av vissa saker. Lycka till!! Jätte spännande att vi är några som följs åt

Mamma till Trolle
    Vad kul att vi är fler som är igång! Lycka till!!

Emelie88
    Vad roligt med en till som tar till Nutrilett!
    I två veckor kan man byta ut alla mål (5 om dagen) till nutrilett och det går jättebra att ta dryck vid varje tillfälle! Jag testade nån sorts jordnöts"kaka"....men det var inte speciellt gott! Dricker mycket hellre min chokladshake!!
    Lycka till!!

Idag har det varit en skitdag för mig!! Nutrilettmässigt alltså...
    Tog en till frukost precis som planerat. Sen åkte vi och handlade och jag räknade med att jag skulle hinna hem till mellanmål o.s.v. Men sen fick vi ändrade planer och vi var i väg ända till 14.30 (då hade jag alltså bara ätit en shake). På vägen hem stannade vi på en stormarknad för att handla ny grill... jag tänkte att när jag skulle komma hem skulle jag vara "tvungen" att dricka 3 shakes för att komma i fatt. Det är ju rätt mycket kalorier i 3 sånna på en gång tänkte jag.  Så jag tog en korv i kiosken.... . Sen har jag ätit grillad lax och grönsaker hemma. Så det blev ju en bra middag  men jag är besviken på den där grillade korven. 
    Men men, ny vecka i morgon med nya tag!!

Klara 06-05-04
  • Lalalong

Emelie88
    Jo det går bra att dricka bara pulverdryck om man vill. Eller kombinera som man vill
    Jag tyckte som sagt inte att den bar som jag provade var så god och kör därför bara med pulverdryck. Jag tyckte nog först att skogsbär var godast (har dock ej testat jordgubb). Men nu när man vant sig så är chokladen mycket godare. Skogsbär har lixom inte förbättratts i smaken utan smakar fortfarande ...."hrm, okej...går ner!" Typ. Men chokladen har jag börjat gilla mer och mer och nu känner jag att "mja, inte så dumt faktiskt!"
    Men det är nog olika. Det bästa är väl att prova sig fram.
    Vet inte alls vad man kan räkna med att gå ner. Borde variera med hur mycket man väger till att börja med o.s.v. Tänker inte väga mig heller så jag kan tyvärr inte ge någon fingervisning på tisdag när jag kört i en vecka.
    I början var jag lite hungrig mellan målen. Men det känns som att magsäcken drar ihop sig ganska snabbt för nu är jag inte hungrig mellan längre, och jag blir mätt mycket fortare när jag äter mitt riktiga mål mat om dagen!

Klara 06-05-04
  • Lalalong

Mamma till Trolle och Destino
    Hehe, det kanske är jag som missuppfattat.
    Men alla råd och rekomendationer som finns är att man äter 5 ggr om dagen. Frukost, middag och kvällsmat samt 2 mellanmål. Om man kör en kut med bara nutrilett ska man äta 5 nutrilettpåsar om dagen. Då tycker jag rimligtvis att om man äter ett "riktigt" mål mat om dagen så ska man äta 4 påsar nutrilett. För att få in tänket om 5 mål mat om dagen. Eller tänker jag helt fel?
    Det är ju förvisso som Mamma till Trolle säger att det målet man äter kanske innehåller mer kalorier än vad ett mål nutrilett hade gjort och därför kan man hoppa över ett nutrilett mål. Det är kanske så. Jag trodde inte det bara. Då kan man ju äta t.ex bara 3 nutrilett mål om dagen för att gå ner ännu mer i vikt. Men det är ju inte så bra. Man ska ju hålla sig mätt mellan målen också och få in ett tänk om regelbundet matintag. Eller så kan man strunta i all nutrilett en dag och äta en brakmåltid på kvällen för att det motsvarar den kalorimängd man skulle fått i sig på hela dagen. Men det kan ju inte heller vara så bra.
    När jag valde att "bara" byta ut ett mål så insåg jag att jag kommer att få i mig mer kalorier än om jag valt en ren kur men tror att det är bra för mig i långa loppet.
    Är ni med på hur jag menar?

Men som sagt, det kan lika bra vara jag som missuppfattat hela grejen

Klara 06-05-04
  • Lalalong

Hej på er!
    Var ett tag sen jag skrev
    Det har väl inte gått så där lysande för mig precis.... men igår var ny vecka och nya tag! Dock har jag nu skrivit in mig på ett program på xtravagnza. Börjar nästa tisdag. I början är det också en vlcd... men man äter bara 3 ggr om dagen och går man på helfart så får man verkligen inte äta _något_ annat och jag som har så där 50 kg att gå ner går nog på helfart i 15 veckor :-O. Men det får vara värt det! Det är ju mitt liv det handlar om lixom.... lite dyrt också... men ja! Motivationen _att_fixa det finns. Det är bara det att jag behöver något mer än bara pulver att äta. I ettextravaganza program så finns mental-träning, gruppträffar, gym, en personlig coach o.s.v.
    Hoppas det funkar bra! Eller jag vet att  det funkar bra, 95% som följer deras råd når sin målvikt inom utsatt tid. Men det är ju jag som sa göra det! Har i alla fall lite press på mig nu ju
    Jag fortsätter hänga här dock, det är ju också en pulver-diet!!

Kul att det är så många som kommit till och som är beslutade att ta tag i sin övervikt

Klara 06-05-04
Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)