• Lalalong

Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)

Jag tänkte att det kanske finns fler än jag? Hittade ingen nutrilettråd så jag testar att starta en.

Jag började med nutriletti tisdags och är alltså inne på min 4:e dag. Tycker till och med att det börjar smaka hyffsat gott
    Är dessutom supermotiverad till detta!!

I vanliga fall skulle min matdag se ut ungefär så här:
    Frukost....------
    Middag..... Pedagogisk måltid på jobbet
    Kvällsmat.... köttbullar och pasta eller nåt annat liknande

Dessutom åt jag alldeles för mycket chips.... för att inte tala om all cola jag drog i mig. Inte alls bra.

Nu ser en vanlig dag ut så här:
    Frukost: nutrilett skogsbär
    Mellanmål:Nutrilett choklad
    Middag: Ped måltid på jobbet (om det är nåt relativt OK, annars blir det nutrilett och sen en bra måltid hemmapå kvällen istället)
    Mellanmål: Nutrilett choklad
    Kvällsmat: Nutrilett choklad

Till allt detta dricker jag bara vatten och inget annat!
    Funderar på att på lör och söndagar byta ut två mål. För att unna sig lite extra då eller vad man ska säga.

Jag har inte vägt mig och kommer inte göra heller. Jag lär ju märka ändå om det ger resultat eller ej.

På paketen står att man kan byta ut alla mål mot nutrilett i 2 veckor. Hur länge tror ni det går att byta ut alla utom ett?
    Jag har väldigt många kilo att tappa. Vill ta det lugnt och försiktigt, men samtidigt vill man ju se lite resultat så här i början

Finns det fler som håller på med nutrilett? Vi kan väl stötta varandra och peppa!!

Nu ska jag gå och dricka lite choklad medans maken och dottern äter köttgryta och ris

Klara 06-05-04
  • Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)
  • miss asah

Tack för välkomnandet:)
    Har läst att man vänjer sig vid smaken så jag hoppas på det.
    Ska prova jordgubbesmak nu till lunch hoppas den går ner lättare:)
    Ska även ut på andra promenaden för dagen efter lunch skönt att det är fint väder:)
    Jättebra tråd:)

• kaffeälskare

Åh vad ni är duktiga. Jag har slarvat i helgen. Nu blir det nya tag. Jag har inte så många kilo att gå ner men oj vad det ska var svårt.

• destino

helger är alltid svåra, men tur att det är nytt vecka, jag är extra duktig måndag, tom torsdag, sen blir det lite annat, men, men...Överdriver inte alls som jag gjorde innan....
    nu kurrar magen
    07.00 kaffe och en drink
    10.00 en knäckebröd, lite kaffe
    12.15 kykling file, med ungsbakade grönsaker, lite keso
    ......

• destino

07.00 kaffe och en drink
    12.15 kykling file, med ungsbakade grönsaker, lite keso
    ......
    15.30en bars--gott, var den....
    18.30 kaffe, 3 st knäckebröd, med lite mortadela

nu har maken åkt för att handla....
    hoppas bara att han inte kommer hem med nåt gott, gott...
    min svaga punkt är bröd, bullar eller ost...

• destino

tog bara en rostbröd skiva med lite smör...
    längtar efter morgonen då jag kan äta gott....
    sötta drömmar alla...
    'är nöjd med dagen...

• destino

07.00 kaffe och en drink
    12.15 färs biff, med ungsbakade grönsaker, lite keso
    ......

• Lalalong

Hej på er!
    Var ett tag sen jag skrev
    Det har väl inte gått så där lysande för mig precis.... men igår var ny vecka och nya tag! Dock har jag nu skrivit in mig på ett program på xtravagnza. Börjar nästa tisdag. I början är det också en vlcd... men man äter bara 3 ggr om dagen och går man på helfart så får man verkligen inte äta _något_ annat och jag som har så där 50 kg att gå ner går nog på helfart i 15 veckor :-O. Men det får vara värt det! Det är ju mitt liv det handlar om lixom.... lite dyrt också... men ja! Motivationen _att_fixa det finns. Det är bara det att jag behöver något mer än bara pulver att äta. I ettextravaganza program så finns mental-träning, gruppträffar, gym, en personlig coach o.s.v.
    Hoppas det funkar bra! Eller jag vet att  det funkar bra, 95% som följer deras råd når sin målvikt inom utsatt tid. Men det är ju jag som sa göra det! Har i alla fall lite press på mig nu ju
    Jag fortsätter hänga här dock, det är ju också en pulver-diet!!

Kul att det är så många som kommit till och som är beslutade att ta tag i sin övervikt

Klara 06-05-04
  • destino

Lalalong

oj vad roligt för dig...
    jag har min vanliga magifluensa och migrän, men kämpar för att inte äta nåt extra gott som trost, men lite ledsen för det blir ingen tränning, men, men, nya tag då jag kan, bara jag inte slarvar med maten.....

lycka til alla...

• destino

var är alla????
    på stranden eller???

• jojja

destino--> Är lite småsvårt att ta sig in här på FL för tillfället tycker jag... Men, jobbar en hel del också så det blir inte så långa stunder framför datorn.

Dagens vikt visade på sammanlagt -9.4kg sedan påsk! Mycket nöjd!! "Bara" resten kvar nu. 13kg till målvikt...

Slarvar med maten. Äter för lite... Går bra på förmiddagen, men sen när jag kommer till jobbet så blir det bara en drink. Är lite för lite... Idag blir det iaf mat från pizzerian - torsdagseftermiddagstradition. Ska bli så gott! Har längtat länge efter den salladen jag ska äta

Nollade stegräknaren i måndags, så nu har jag som mål att hålla snittet ovanför 10000 steg varje dag! En utmaning!!

Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)