• Lalalong

Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)

Jag tänkte att det kanske finns fler än jag? Hittade ingen nutrilettråd så jag testar att starta en.

Jag började med nutriletti tisdags och är alltså inne på min 4:e dag. Tycker till och med att det börjar smaka hyffsat gott
    Är dessutom supermotiverad till detta!!

I vanliga fall skulle min matdag se ut ungefär så här:
    Frukost....------
    Middag..... Pedagogisk måltid på jobbet
    Kvällsmat.... köttbullar och pasta eller nåt annat liknande

Dessutom åt jag alldeles för mycket chips.... för att inte tala om all cola jag drog i mig. Inte alls bra.

Nu ser en vanlig dag ut så här:
    Frukost: nutrilett skogsbär
    Mellanmål:Nutrilett choklad
    Middag: Ped måltid på jobbet (om det är nåt relativt OK, annars blir det nutrilett och sen en bra måltid hemmapå kvällen istället)
    Mellanmål: Nutrilett choklad
    Kvällsmat: Nutrilett choklad

Till allt detta dricker jag bara vatten och inget annat!
    Funderar på att på lör och söndagar byta ut två mål. För att unna sig lite extra då eller vad man ska säga.

Jag har inte vägt mig och kommer inte göra heller. Jag lär ju märka ändå om det ger resultat eller ej.

På paketen står att man kan byta ut alla mål mot nutrilett i 2 veckor. Hur länge tror ni det går att byta ut alla utom ett?
    Jag har väldigt många kilo att tappa. Vill ta det lugnt och försiktigt, men samtidigt vill man ju se lite resultat så här i början

Finns det fler som håller på med nutrilett? Vi kan väl stötta varandra och peppa!!

Nu ska jag gå och dricka lite choklad medans maken och dottern äter köttgryta och ris

Klara 06-05-04
  • Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)
  • destino

jojja,
    jag jobbar mycket med dator på jobbet och hemma så man hinner kika en massa på FL, men så har man ju bättre koll på sig själv om man skriver "rapport" här....

jag äter bra men nublir det en lååång cykel tur till Mc Donalds, min dotters och min tradition, men jag tar side sallad och vatten så jag antar att det är bra....

• Mamma till Trolle

Här går de sådär... jag fuskar väll inte sp mycket men det blir varken bra med Nutrilett eller annan kost...

idag blev de fiberhavregrynsgröt till frukost (OK)
    tidig lunch blev de köttsoppa och fralla (hyfsat)
    tidig mellis: nutrillet choklad (ok)
    sedsn lovade ja sotterna att baka chokladbollar , så de blev lite deg... sammanlagt kanske en normalstor chokladboll
    ikväll blir de endast en nutrillet till middagr och sen promenad med grannen i ca 30-45 minuter

sambon och jag gör mellan 40-60 situps varje kväll
    ska försöka använda mitt hopprep lite flitigare... också kanske en kvart om dagen.

Imorgon ska vi äta taccos på kvällen så det blri en lååååång dag utan så mkt intag av käk

och på lördag ska vi grilla...så det blri samma visa där...

och på söndag är de morsdag och då blri de god mat hos mormor och säkert fika...

veclan som kommer blir bra motionsmässigt i alla fall...
    pump 2 dar och sen drottning margareta loppet här i kalmar på onsdagen

så även om vikten inte rasar så kanske jag ändrar formen

• Yezzicka

Hej på er!

Kul mer en tråd on Nutrilett. Har väl ungefär 20 kilo att gå ner så jag är nöjd. Kanske inte riktigt får till det den här veckan men det är bara att kämpa på. (Ingen bittehet har inte) Ammar inte längre så nu är det bara att köra så det ryker med fettsnålare matintag.....

Började först lite halvhjärtat med pulverdrinkarna, men har nu efter en dryg vecka kommit in i det tycker jag. Varvar mellan choklad och jordgubbdrinkarna. Ska prova skogsbär också. Tycker faktiskt att det smakar okej, ingen jättehöjdare men helt okej.

Mina matintag brukar se ut så här:
    Frukost, ca kl 07.00: Nutrilett
    Mellanmål ca kl 09.00: Banan eller äpple
    Lunch mellan kl 11.00 och 13.00: Nutrilett
    Mellanmål ca kl 14.00: Nutrilett eller frukt
    Kvällsmat/Middag: RIKTIG MAT! Det är en höjdare på dagen. Tänker lite på vad vi äter. Blir ganska mycket kycklingfile och potatis och rotsaker. Vill unna mig en god middag med sambon som sällskap. Middagen på kvällen är en högtid på dagen för mig, även om den många gånger är enkel med köttbullar och pasta..

Om jag äter något mer på kvällen blir det typ frukt. Men jag tuggar sockerfria tuggummi förbrilt för att avsockra mig. Det är jobbigt just nu..

Visst blir det en del fika med släkt och vänner men jag ser ändå att jag gått ner 1,5 kilo på en dryg vecka nu.

Försöker komma upp till 10000 steg också varje dag. Är lite svårt men jag kämpar vidare.

Frågan är hur länge man kan köra den modellen som jag kör i mat och nutrilettintag? Nån som vet??

Jessica

• Mamma till Trolle

Jag skickade ett mail och frågade hur länge men kan hålla på... om man BARA äter nutrilett bör man bara hålla på 2 veckor
    MEN om man varvara med annan mat så kan man hålla på så länge m,an känner att kroppen mår bra av det och om man har behov av det. *Han kunde inte ge med ett rakt svar eftersom de är från fall till fall, men om kroppen mår bra så kan man hålla på länge OM man varierar mellan nutrilett och vanlig mat dvs!!

Jag har bara testat choklad och skogsbär och måste säga att chokladen är bäst... sjogsbären vänder sig på mig
    ska köpa jorgbubb idag om det finns... var slut sist!

• Yezzicka
    Svar på #85
    Det finns vad jag vet tre sorters smaker: chocklad, jordgubb och skogsbär. Har testat de två första och tycker att jordgubben är godast. Men har börjat snegla lite på Allevodrinkarna också.. Det måste ju gå att kombinera de två eftersom en "måltid" innehåller ungefär lika mycket kalorier som nutrilettdrinkarna gör. Vi får väl se om jag har pengar till att den här månaden.
  • destino

jag brukar blanda lite av varje, det funkar bra...

• Maagdaalenaa
    Hejsan!, jag tittar in och vill gärna vara med här
    Jag började med nutrilette igår. Tänkte byta ut 4 mål om dagen och bara äta frukost. har bara denna smaken och jag hoppas verkligen man vänjer sig vid den för den smakar inget vidare men det går ju! =)
    Jag vill gå ner mina få extra kilon, som är det svåraste att träna bort.. men tänkte köra på nu i 2 veckor :)

Gör dock ett uppehåll på måndag-onsdag eftersom ag ska resa iväg med jobbet. Men ska då äta bra mat!

Vill få bort mitt sockerbegär och vet ej om jag kommer få det genom detta men jag tror och hoppas på det!

Hoppas det går bra för er alla. Nu ska jag gå och shake:a en mummsig chokolada drink (muuums! =icke;)
    Kram från magdalena
  • Yezzicka

Hur går det för er allihopa? Har ni helt tappat sugen eller ligger ni och kippar efter andan i var sitt hörn?

Den här veckan är svårare för mig än förra veckan. Då hann jag inte med att känna mig hungrig för jag hade så mycket runt mig hela tiden. Däremot den här veckan känner jag mig hungrig jämt! Skitjobbigt!

Nån som har testat några kostfibertabletter för att stilla hungern? (Kollade lite på Alevometodens hemsida: dom hade kostfibertabletter, men jag är lite osäker på om det är så bra att proppa i sig tabletter eg.)

Jessica

• destino

hej, hej, jag kämpar med ständig migrän, kan knappt skriva, men, men, försöker äta mindre....och nyttigare, dvs äter jag för lite-migrän, för mycket migrän, lagom träning och så...
    har mycket emor mig och vågen visar -1kg...
    på en hel månad, tråkigt, men sant.....

Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)