• Lalalong

Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)

Jag tänkte att det kanske finns fler än jag? Hittade ingen nutrilettråd så jag testar att starta en.

Jag började med nutriletti tisdags och är alltså inne på min 4:e dag. Tycker till och med att det börjar smaka hyffsat gott
    Är dessutom supermotiverad till detta!!

I vanliga fall skulle min matdag se ut ungefär så här:
    Frukost....------
    Middag..... Pedagogisk måltid på jobbet
    Kvällsmat.... köttbullar och pasta eller nåt annat liknande

Dessutom åt jag alldeles för mycket chips.... för att inte tala om all cola jag drog i mig. Inte alls bra.

Nu ser en vanlig dag ut så här:
    Frukost: nutrilett skogsbär
    Mellanmål:Nutrilett choklad
    Middag: Ped måltid på jobbet (om det är nåt relativt OK, annars blir det nutrilett och sen en bra måltid hemmapå kvällen istället)
    Mellanmål: Nutrilett choklad
    Kvällsmat: Nutrilett choklad

Till allt detta dricker jag bara vatten och inget annat!
    Funderar på att på lör och söndagar byta ut två mål. För att unna sig lite extra då eller vad man ska säga.

Jag har inte vägt mig och kommer inte göra heller. Jag lär ju märka ändå om det ger resultat eller ej.

På paketen står att man kan byta ut alla mål mot nutrilett i 2 veckor. Hur länge tror ni det går att byta ut alla utom ett?
    Jag har väldigt många kilo att tappa. Vill ta det lugnt och försiktigt, men samtidigt vill man ju se lite resultat så här i början

Finns det fler som håller på med nutrilett? Vi kan väl stötta varandra och peppa!!

Nu ska jag gå och dricka lite choklad medans maken och dottern äter köttgryta och ris

Klara 06-05-04
  • Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)
  • destino

hihihi emelie88 vad roligt, jag tänker väga mig28dåjag skall till kiropraktor, väger jag mig tidigare då blir jag så glad och börjar slarva, så väggning 28 maj
    och 28 juni, sen är jag säkert perfekt hihihihi

• destino

Mamma till Trolle

jo, jag gillar inget slavisk följe, så detta passar mig utmärkt att byta från dag till dag, som tex idag har jag lunch hemma,men ingen middag, dvs skall tränna och då märker de inta av att jag inte åt middag, sen jobbar jag lite olika så man kan inte följa några regler...
    men men...

07.00idag blev det en halv ciabatta med lite ost och smör, kaffe
    10.00 banan
    ...............

• Mamma till Trolle

Idag är de jobbigt... eller i alla fall nu... ÄR SÅÅÅÅÅ SUGEN på ngt... tur att sambon kommer snaty så han kan gålla mig i tyglarna

• destino

07.00idag blev det en halv ciabatta med lite ost och smör, kaffe
    10.00 banan
    12.30 en halv ciabatta, kaffe
    16.30 3 rostade skivor bröd med lite ost och smör, lite kaffe

vet att man inte skall äta för lite heller, men min mage krånglar så detta pssar bara just nu,
    vad kan det vara för kalorimängd i detta här, hoppas det är inte för lite tänker ta något mer sen, nu skall jag gå och tränna, tror mensen har komit också precis...

• Mamma till Trolle

ååå 'r såååå arg på mig själv... fan också..
    skulle baka bröd till sambon ikväll och hur gott ät de inte med nybakt... belv en fralla med smör och ost,
    sen hade ja lovat dotter muffins så då blev de en sån... MEN så illa mående ja blev efter det.. märks att magen inte är van, uch så besviken jag är på mig!!! Fy skäms Nya tag imorgon

• destino

Mamma till Trolle

det skall finnas såna dagar också, amn skall ju inte tro att man inte får leva om man skall ner i vikt, allt är tillåtet, men med måtta...
    okey...
    skickar en kram...

• TereseW

Jag använde etravagansa för nåt år sen, då åt jag ingenting på 8veckor och gick ner 20kg. med extravagans pulver blev jag betydligt mer mätt än men nutrilett. nakdelen e ju dock att när jag började äta så jick jag upp i gen.

• Mamma till Trolle

- 1,5 kg på min första vecka

idag vände nutruletten,.... är tjock i halsen och luftrörren så det tog nog stopp var inte kul alls men samtidigt så kan man ju inte tvinga i sig resten

• Lotten 66

Vad kul det låter...tror att jag också vill vara med men är inte säker på att jag fixar det. Tycker ni det är svårt? Har ätit nutrilett ibland förut men bara någon påse då och då, inte så regelbundet att jag gått ner i vikt utan snarare om jag haft bråttom och inte hunnit fixa mat.
    Ska nog försöka hänga på, äta frukost och middag varje dag och resten nutrilett sönd-torsd. och kanske fuska lite på helgen. Vad tror ni om det?

• destino

jag har ju vägt mig, idag mannen tvingade mig för att han säger att jag måste ha gåt ner minst 5 kilo, så -2 kg, första veckan,så det var bra....
    igår har jag varit ute i stan i två omgångar först med mannen, fter jobbet, på fika, stor latte, lite morotskaka av honom, innan dess frukost med 2 bullar , och sen glass, och 2 bitar pizza, aja, baja, men det får vara så...
    idag blir det bättre, vet jag...

JAG klarar mig då jag jobbar, lite mera struktur på min dag, jobbar jag till 12, så är det svårare, men enligt mina "räkningar" så äter jag mycket mindre ärn innan så jag är glad och nojd...
    så visa dagar ingen nutrillete, visa 2-3 osv...

Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)