• Lalalong

Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)

Jag tänkte att det kanske finns fler än jag? Hittade ingen nutrilettråd så jag testar att starta en.

Jag började med nutriletti tisdags och är alltså inne på min 4:e dag. Tycker till och med att det börjar smaka hyffsat gott
    Är dessutom supermotiverad till detta!!

I vanliga fall skulle min matdag se ut ungefär så här:
    Frukost....------
    Middag..... Pedagogisk måltid på jobbet
    Kvällsmat.... köttbullar och pasta eller nåt annat liknande

Dessutom åt jag alldeles för mycket chips.... för att inte tala om all cola jag drog i mig. Inte alls bra.

Nu ser en vanlig dag ut så här:
    Frukost: nutrilett skogsbär
    Mellanmål:Nutrilett choklad
    Middag: Ped måltid på jobbet (om det är nåt relativt OK, annars blir det nutrilett och sen en bra måltid hemmapå kvällen istället)
    Mellanmål: Nutrilett choklad
    Kvällsmat: Nutrilett choklad

Till allt detta dricker jag bara vatten och inget annat!
    Funderar på att på lör och söndagar byta ut två mål. För att unna sig lite extra då eller vad man ska säga.

Jag har inte vägt mig och kommer inte göra heller. Jag lär ju märka ändå om det ger resultat eller ej.

På paketen står att man kan byta ut alla mål mot nutrilett i 2 veckor. Hur länge tror ni det går att byta ut alla utom ett?
    Jag har väldigt många kilo att tappa. Vill ta det lugnt och försiktigt, men samtidigt vill man ju se lite resultat så här i början

Finns det fler som håller på med nutrilett? Vi kan väl stötta varandra och peppa!!

Nu ska jag gå och dricka lite choklad medans maken och dottern äter köttgryta och ris

Klara 06-05-04
  • Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)
  • evita

har några dagar kvar till bf så jag är inte inne på nån kur för tillfället...

har dock tidigare kört ett par vändor... jag har bara bytt ut frukosten och sedan ätit mycket frukt mellan lunch och middag... som mest höll jag på i 8 månader och gick ner 13 kilo... dock med en del pauser mellan... det blrv kanske 2-3 paket nutrilett och sen nåt uppehåll på nån vecka eller så och sen på det igen...

tycker som du att smaken är heeelt ok... särskilt chokladen...

lycka till med din kamp!!!

• Mamma till Trolle

Hej Hej!!

Har precis köpt in min första kur med nutrilett och är också intresserad av hur länge man kan hålla på.
    Jag har tänkt byta ut 2-3 mål de första 2 veckorna för att sedan byta ut 1-2 mål 2 veckor och sen 1 mål 2 veckor...uppehåll kanske 1-2 veckor och sen påt igen... tror ni om det, kan de funka, har mailat för att frå svar om hur länge man kan hålla på...

men de känns om om att man kan hålla på gansla länge om man bra byter ut mellan 1-2 mål... elleR???

nu sla jag lägga mig och ladda inför första drinken imån på morgonen...

kram pcoch lycka till!!

• daydreams

Min erfarenhet säger mig att man inte ser så mycket resultat om man bara byter ut ett eller två mål om dagen... Jag har dock inte sysslat speciellt mycket med nutrilett, men testat det i några omgångar.

Chokladen smakar helt OK tycker jag också, men det tog lite tid att vänja mig, därför har jag inte ?vågat? testa någon annan... :)
    Nån som testat det lite billigare ?Naturdiet? och vet om det fungerar lika bra och smakar ungefär samma?

• Mamma till Trolle

daydreams: jag har aldrig testat detta förut men de känns som om man skulle byta ut alla mål i 14 dar för att sen trappa upp elle var man ska säga så är de kanske svårt att ämdra kosten till de bättre.... om ja nu byter ut 2-3 mål och försöker färändrsa de målet/målen som jag ej byter ut till bättre kost... nu så är jag på rätt väg till en bärttre kost när jag väl slutar med nutrilett.. fast de är så jag resonerar... om jag ä'ter 4 mål om dagen och behå¨ller middagen men äter nutrilett de andra så har jag ju bara ett mål att förändra + allt småätande som är kanske mitt problem...

kan de inte vara så att det beror på hur mkt övervikt man har också... asså att de g¨r lättare om man har mer övervikt
    jag v'ger i dag 99 kg och är 168cm lång har tänkt gå ner 20 kg
    jag har i 2 omgångar gått ner 20 kg vid varje tillfälle... innan första barnet och efter första barnet, men nu efter 2:a barnet är det STOPP kommer ingen vart alls

när jag var pch handlade nutiletten så skillde de inte m ånga kronor på nutrilett och naturdiet, därför valde jag detta, var n'stan tomt på nutilett hyllan men fullt på naturdiet hyllan.. det sa kanske en del om vad folk väljer!

har nyss drukit min första nutrilett och jag kan väll säga så att jag smakat bättre.... men jag vänjer mig nog!!

• Lalalong

evita
    Tack så mycket!

Har ganska mycket mer än 13 kg att gå ner men hoppas det ska gå fortare för mig då eftersom jag byter ut 4 mål just nu .

Lycka till med nya bebisen!!

Mamma till Trolle

Vad kul att vi är fler! Jag tycker också att om man "bara" byter ut så som du så borde du kunna hålla på ganska länge. Jag tänkte faktiskt lite liknande dig när jag bestämde att inte byta ut _alla_ mål i 2 veckor. Risken är att man efter de två veckorna äter på som man gjorde förut under de målen man då börjar äta! Det är ju inte bra. Därför bytte jag "bara" ut 4 mål men tänker väldigt mycket på vad jag äter till middag. Det blir mycket grönsaker och mindre portioner. Jag tror faktiskt redan att min magsäck börjat krympa för jag blir mätt mycket fortare nu!! Det känns ju jättebra.
    Jag tyckte som sagt inte heller att det smakade något vidare först. Men jag har vant mig och tycker faktiskt att det smakar OK nu. Speciellt chokladen. Och jag är ju bara inne på 5:e dagen så det går rätt fort innan man vänjer sig. I alla fall gjorde det de för mig! Lycka till med fortsättningen. Har du vägt dig nu och kommer väga dig med jämna mellanrum? Eller kör du som mig bara på egen känsla och klädernas passform?

daydreams
    Det beror kanske lite på vilka mål man ersätter också? Om man äter frukost, middag och kvällsmat som vanligt och ersätter två mellanmål så tror jag inte heller att man ser något vidare resultat
    I affären där jag handlade mitt pulver så hade de bara naturdiet ready to drink. Och det var ju jättedyrt... Hur pass skiljer priset på pulver?
    Jag var lite sugen på att testa Allevo för där hade de ju varma soppor och så. Tänkte att det kanske var lättare att man fick ett varmt mål mat. Men de var ganska mycket dyrare än nutrilett så jag körde på det istället.

Klara 06-05-04
  • destino

jag har gått ner 10 kilo på 1,5 månaden, bytte ut frukoståt ingen frukost innan, dumt jag vet, sen nån måltid, men har lite kvar nu och det går sakta, tänkte köra med nutrillet igen,
    jag gillar choklad, mnjam,
    jag är väldigt positivt till detta för man svälter inte och kan planera lätt sina måltider, sen är det väl så att magen vänjer sig vid mindre så man klarar inte av attäta mängder sen heller...
    lycka till, duktig du är TS

• Mamma till Trolle

jag har också tänkt byta ut antimgen frukost och lunch eller lunch och ett mellanmål.... tar nog från fag till dag bara för att variera men sam,tidigt tänka på då att m,an ändå äter rätt de mål man äter vanligt!

asså, jag vägde mig igår och sen får ja se... jag tränar lite pockså och då bygger man ju muskler och de göär ju att man inte går ner... så jag tänker nog mer på kläderna!

• ann0rlunda

vilken bra tråd :) tänkte börja med nutrilett imorgon och byta ut alla måltider.

kan man byta ut alla måltider med bara drycker? vet inte riktigt hur det fungerar. försökt läsa lite på hemsidan, men är kanske trög :S

• destino

hej jag har nu handlat allt vad jag behöver, tänker bytta ut 2-3 måltider, dvs äta lunch på jobbet och resten dricka eller ta en sån "bar".
    så jag uppdaterar och skriver hur det går, för det går för sakta med mindre mat och tränning...

Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)