• Lalalong

Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)

Jag tänkte att det kanske finns fler än jag? Hittade ingen nutrilettråd så jag testar att starta en.

Jag började med nutriletti tisdags och är alltså inne på min 4:e dag. Tycker till och med att det börjar smaka hyffsat gott
    Är dessutom supermotiverad till detta!!

I vanliga fall skulle min matdag se ut ungefär så här:
    Frukost....------
    Middag..... Pedagogisk måltid på jobbet
    Kvällsmat.... köttbullar och pasta eller nåt annat liknande

Dessutom åt jag alldeles för mycket chips.... för att inte tala om all cola jag drog i mig. Inte alls bra.

Nu ser en vanlig dag ut så här:
    Frukost: nutrilett skogsbär
    Mellanmål:Nutrilett choklad
    Middag: Ped måltid på jobbet (om det är nåt relativt OK, annars blir det nutrilett och sen en bra måltid hemmapå kvällen istället)
    Mellanmål: Nutrilett choklad
    Kvällsmat: Nutrilett choklad

Till allt detta dricker jag bara vatten och inget annat!
    Funderar på att på lör och söndagar byta ut två mål. För att unna sig lite extra då eller vad man ska säga.

Jag har inte vägt mig och kommer inte göra heller. Jag lär ju märka ändå om det ger resultat eller ej.

På paketen står att man kan byta ut alla mål mot nutrilett i 2 veckor. Hur länge tror ni det går att byta ut alla utom ett?
    Jag har väldigt många kilo att tappa. Vill ta det lugnt och försiktigt, men samtidigt vill man ju se lite resultat så här i början

Finns det fler som håller på med nutrilett? Vi kan väl stötta varandra och peppa!!

Nu ska jag gå och dricka lite choklad medans maken och dottern äter köttgryta och ris

Klara 06-05-04
  • Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)
  • jojja

Lotten 66--> Jag tycker inte det är särskilt svårt. Men så äter jag ett vanligt mål mat om dagen - går liksom och längtar efter det, planerar noga vad jag ska äta och så Har blivit roligt att laga mat igen när jag inte behöver tänka ut och laga alla mål... Och så tycker jag det är tokskönt på jobbet att bara ta en bar då jag jobbar på ett ställe där maskinerna behöver passas hela tiden. Att ta sig till matsalen och äta mat känns inte så skoj när man är själv på tre extruderingsmaskiner

Tycker det är mycket lättare i veckorna när jag jobbar. På helgen då jag är hemma blir det så lätt att jag går i skåpen och kollar... Brukar bli mycket te då

Har slarvat med stegräkningen den här veckan. Idag känns det inte motiverande alls när det blåser och är snöblandat regn. Men - imorgon bitti när jag kollar på vågen blir jag ju glad om jag orkar ut idag.

Provade lite byxor igår. Har nu 3 par som jag kan ha (mjukisbyxor räknas inte), och om en sisådär 5kg kommer jag nog kunna få på mig ett helt gäng till. Det är grymt motiverande!! Vill ju vara där typ nu!

• Mamma till Trolle

Destoni: Grattis vad kul...
    tänk ok min sam,bo kunde m'rka på mig

Jag fuskåt lite choklad igår och idag kände ja mig svullen och stor... hade ju sånt sug på choklad så jag sa till sambon att kag säkert lär få mens och som sagt...man sväller ju lite vid mens också MEN jag är såå nöjd med mina 1,5 kg denna vecka!

idag har jag väll egentligen bara ätit en bars eftersom frukost drycken vände och kom uipp.... ska grilla ikväll och det 'är ju en MASSA kallorier får bli en skit dag och så nya tag imån istället...

jag kan känna att de 'r svårt n'r man bara går hemma hela dagarna (är mamma ledig med nr2 nu) än när man jobbar eller pluggar då är man ju mer styrd och kan ju inte småäta eller så.

nehe, dags att åka o handla, ska äta en morto innan så jag ej ä'r så hungrig när ja kommer dit!

• destino

jag är motiverad och glad, var lite extra hungrig idag, men mensen är här och jag latade mig halva dan på soffan med maken, då dottern är hos svärrisar och det blev lite gott, men så länge det är bara på helger är jag nojd, skall tränna imorgon, och jag längtar verkligen...
    kroppen mår så bra och häromdan då jag skulle ta en mugg så såg jag så fina muskler på min hand, ojdå....snyggt...
    så träna 3 ggr i veckan ´med lite svett och cykla 4 -5 dagar i veckan, är utmärkt för en som var icke aktiv och skadad under hela hösten och vinter...
    Oavsett kilona är jag glad och känner mig som en fjäril...

• Mamma till Trolle

Det är ju ens välmående som är det viktigaste!!!
    imorgon blir de pump för mig... funderar faktiskt på att cykla dit... tar nog 30-40 min så då blir de ju ca timmes cykling + styurketärning

• Lilldusan

Jag önskar dej/er lycka till och lyssna inte på elaka kommentarer som att man går upp allt direkt när man slutar med pulver dieten för dte är inte sant! Inte i för mej iallafall, jag är inne på en ny period med Allevo nu efter ett uppehåll på drygt 3år, för 3,5 år sedan vägde jag 132kg och började med Nutrilett, visst var det tufft men efter 6månader (första tiden endast Nutrilett sedan ett mål mat om dagen ocg resten nutrilett) stod vågen på 102kg och jag var jäkligt stolt men motivationen var som bort blåst.
    För en tid sedan kände jag motivation att börja igen och första besöket på vågen på tre år (ville ha en vikt att utgå ifrån men kommer inte väga mej på länge nu, man känner skillnade) visade samma vikt som när jag slutade med Nutrilett! Kämpå allihop för jag är ett bevis på att det nte är så svårt att behålla det man uppnår med pulverdieter!

• destino

Lilldusan

jag har också gåt ner och inte gått upp mina kilo, kanske nån, men var under större delen av höst och vinter nästan orörlig, så inte konstig att kilona fastnade, men ändå inte hela kilona som försvann med nutrillette för ca ett år sen...
    Nu är jag där igen och motiverad och glad...
    tänker ta det sakta, en kilo eller två i veckan räcker väl...

• miss asah

hej här hoppar jag in i tråden:) började med nutrilett i morse, behöver bli av med sammanlagt 20 kg och är verkligen peppad. ( tänker då inte gå ner 20 kg med enbart nutrilett men jag behöver en bra start). drack chokladsmaken i morse den var verkligen svår att få i sig, en timme och en kvart senare mår jag fortfarande illa:( dock fortfarande motiverad nu när sommaren kommer med stormsteg:)

• pysselmajjo

hejsan!
    Jag började också min kur i morse med forest fruit smaken. Den är helt ok! Jag ska gå ner 15 kg, så vi får väl se hur länge det blir nutrilett. I början ska jag bara dricka det och äta någon frukt till det. om ett par kilo så får det nog bli pulver hela dagen å sen middag med familjen (längtar redan dit) :)

• destino

miss asah
    välkommen...
    här är man så peppad och man vill ju inte slarva, när man kan äta nån måltid med familj och resten--dricka
    tråckigt att du inte gillar smaken, jag kan ju säga att jag "älskar" smaken av nutrillet....
    men bara choklad.
    och alla bars är såååå gooooodaa....

• jojja

Hallojsan! Vad skoj att fler hittar hit

Har min veckovägning på måndagar, och veckans resultat blev -0.8 Helt ok tycker jag. Helgerna är rätt dryga, så lätt att slarva till det då... Igårkväll kom jag iaf iväg på en långpromenad. Funderar på att nollställa räknaren i telefonen och se till att snittet aldrig hamnar under 10000 steg

Är också motiverad till tusen. Är så härligt att se vågens siffror minska, och kunna få på sig kläder man inte haft på ett tag igen. Mitt mål är minst 10kg till, men helst 15kg. Vore skönt att ha kommit ner så långt som möjligt innan det är dags att bli gravid igen. 15kg låter inte helt oöverkomligt iaf! Känns skönt att ha kommit såpass långt att det "bara" är 15kg kvar.

Ha en bra dag nutrilettare! *kram*

Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)