• Lalalong

Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)

Jag tänkte att det kanske finns fler än jag? Hittade ingen nutrilettråd så jag testar att starta en.

Jag började med nutriletti tisdags och är alltså inne på min 4:e dag. Tycker till och med att det börjar smaka hyffsat gott
    Är dessutom supermotiverad till detta!!

I vanliga fall skulle min matdag se ut ungefär så här:
    Frukost....------
    Middag..... Pedagogisk måltid på jobbet
    Kvällsmat.... köttbullar och pasta eller nåt annat liknande

Dessutom åt jag alldeles för mycket chips.... för att inte tala om all cola jag drog i mig. Inte alls bra.

Nu ser en vanlig dag ut så här:
    Frukost: nutrilett skogsbär
    Mellanmål:Nutrilett choklad
    Middag: Ped måltid på jobbet (om det är nåt relativt OK, annars blir det nutrilett och sen en bra måltid hemmapå kvällen istället)
    Mellanmål: Nutrilett choklad
    Kvällsmat: Nutrilett choklad

Till allt detta dricker jag bara vatten och inget annat!
    Funderar på att på lör och söndagar byta ut två mål. För att unna sig lite extra då eller vad man ska säga.

Jag har inte vägt mig och kommer inte göra heller. Jag lär ju märka ändå om det ger resultat eller ej.

På paketen står att man kan byta ut alla mål mot nutrilett i 2 veckor. Hur länge tror ni det går att byta ut alla utom ett?
    Jag har väldigt många kilo att tappa. Vill ta det lugnt och försiktigt, men samtidigt vill man ju se lite resultat så här i början

Finns det fler som håller på med nutrilett? Vi kan väl stötta varandra och peppa!!

Nu ska jag gå och dricka lite choklad medans maken och dottern äter köttgryta och ris

Klara 06-05-04
  • Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)
  • Mamma till Trolle

destino: så tråkigt att höra!!
    det är verklogen kämpig med vikten... hgar du mätt dig??
    jag märkte att cm hade minskat lite meddans vågen stod still!

Idag har jag vatt duktig
    Nutrilet till frukost
    Bars och banan till mellis
    Nutrilett till Lunch
    Nutrilett till mellis
    och så blri de grömsaker och lövbit till lunch/kvällmat idag
    med familjen, känns som en evighete sen jag åt med dem

igår gick jag 5 km kände mig duktig!!!

HEJJA på alla goa tjejer, kämpa på!!!

• städfia

Hej.....kikar in....finns det liv i tråden än?

För isåfall hänger jag på ett tag
    Började igår med att byta ut frukost o lunch mot nutrilett!

• Tingilya

Hur gick det för er tjejjer?
    Jag är inne på min andra dag av ren kur nu.

• Toppstenen

Jag hoppar in (om tråden fortfarande lever vill säga)...
    Är inne på min 5e dag, har ätit mestadels ren kur men bytt ut någon påse mot en tallrik fiberhavregrynsgröt plus att jag tagit ett par kaffe på stan. Har ätit Nutrilett med goda resultat förut men det känns segare den här gången. Har iofs bara 5 kilo att gå ner men de är nog så viktiga, måste komma i mina vanliga kläder igen...
    Slutade amma för 3 veckor sen ungefär, funderar på om kroppen är lite mer trögstartad för en viktminskning då?

• aleexa

Jag började med nutrilett i måndags och det gått 4 dagar och tappat 4 kg! Är nyfiken på hur det kommer gå på 14 dagar om jag fortsätter att ersätta alla måltiderna och bara äter 550 kalorier om dagen som man ska :)

• Johan1970

Jag kör inte Nutrilett. Jag kör en annan som man köper på nätet för ja har försökt att gå ner med Nutrilett.

Johan

• Babycakes79
    aleexa skrev 2010-07-01 16:14:00 följande:
    Jag började med nutrilett i måndags och det gått 4 dagar och tappat 4 kg! Är nyfiken på hur det kommer gå på 14 dagar om jag fortsätter att ersätta alla måltiderna och bara äter 550 kalorier om dagen som man ska :)
    Grattis till den fantastiska början! Jag börjar imorgon på ren kur och tänkte köra i 3 veckor till att börja med.

Är grymt peppad att gå ner i vikt nu, har precis fått mitt andra barn och tänker nu satsa på mig själv.
    Mitt ansikte förtjänar en snyggare kropp(-:

I mars nästa år ska jag ta bort överflödigt skinn från magen efter graviditeterna, och då vill jag ha nått min målvikt.

• Starbux
    Hej hej, ny här! Hoppas tråden fortfarande läses?

Jag har kört med olika pulver dieter förr, blandat Nutrilett och Alevo för det mesta. Har funkat bra, jag är bara så dålig på att hålla på mer än 5/6 dagar i streck. Men nu är det nya tag!! Har börgat idag, och förutom 35 situps (klarade inte mer än så - ojojoj för min dåliga kondition!) har jag också gått en bra promenad på ca en timme. Här är mat planen än så länge:

Frukost: 1 dl havregröt med kanel och en kaffe
    Mellis: 1 choklad Nutrilett
    Lunch: 1 choklad Nutrilett med en kopp grönt te
    Mellis:  en apelsin
    Middag: 1 Nutrilett Skogsbär

Vill försöka att fortsätta med dieten i minst en vecka, jag har ett BMI på 23 men vill ha högst 22.

Tips eller personliga erfarenheter på Nutrilett? Anyone? 
  • Dompans mamma

Hej! I morgon har jag gått 1 vecka på nutrilett. Har bara gått ner 2,5 kg och blivit 3 cm mindre om magen.:(

• Diako001

hej trodde det bara var jag som kämpade, men kul att se. Jag äter bara nutrillet 6 gånger om dan och det känns bra. Har gått ner 4 kilo på fyra dagar. men suget efter mat är STORT man vet inte hur länge man kan hålla på

Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)