För oss med migrän
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
För alla vill vi väl slippa skiten!!!
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
För alla vill vi väl slippa skiten!!!
Zach: Min mamma hade också så otroligt mycket migrän i perioder. Och för henne avhjälpte imigranen bara lite. men hon har varit fri från migrän nu under långa perioder, sedan hon började dricka aloe vera jouice.
Lycka till!
Har lyckats vara utan riktig migrän nu i fem veckor! Rekord! Men jag har vanlig huvudvärk ibland. Måste se till att sova och äta bättre...
Tror att hjälpen för mig har varit att jag rör på mig mycket mer och är ute mycket mer än tiidgare. Slitigt trädgårsarbete verkar ha gjort susen!
Hej, jag har inte skrivit i tråden tidigare, och jag har inte heller läst igenom hela, men en del iaf.
Jag måste bara fråga lite, har ni blivit rekomenderade att ta ipren/treo och panodil tillsammans? Det är det enda min läkare säger åt mig att göra, men jag känner lite oro inför det då jag alltid lärt mig att man inte ska kombinera olika smärtstillande. Och sen undrar jag, vet ni nåt man kan göra för att minska risken att drabbas av magsår då man tar treo eller ipren?
Jag har dessutom ofta en brännande känsla på ena sidan av mitt huvud, det är väldigt obehagligt och jag kan verkligen inte förstå vad det är. Tidigare har jag trott att det kommit och gått tillsammans med migränen, men nu började det förra måndagen och migränen kom på tisdagen och stannade till torsdagen...och idag är det söndag men det bränner fortfarande i huvudet. Nån som har nån aning om vad det kan vara?
Vet ni nån bra kylande behandling? Nåt som håller kylan länge? Har migracap, men tycker kylan försvinner fort...skulle vilja kunna ha den i någon timme eller så.
Tinny: Vissa läkemedel verkar på olika sätt och med olika ämnen så de kompletterar vavrandra bra! Läkaren bör vara så väl utbildad att han vet vad han säger. Man ska dock aldrig själv blanda piller, eftersom de kan ha samma verksamma ämnen och det överdoseras.
Men hjälper verklgien panodil och treo om det är migrän du har?
Ta alla tabletter med fil, så minskar magproblemen och se till att dricka proviva! Det hjälper!
Kram!
Varken panodil eller treo hjälper ensamt mot min huvudvärk, men läkaren sa att det enda han kunde rekomendera var att ta de båda två tillsammans och hoppas att det skulle hjälpa då. Men han lyssnar liksom aldrig riktigt på mig, jag vet inte hur många gånger jag ringt och gråtit över min huvudvärk och det enda han säger är typ "gå ut och promenera". Som om man alltid orkar det när det känns som om huvudet ska sprängas och man bara vill få sova.
Jag har iaf börjat på akupunktur nu, så får väl se om det kan hjälpa. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Har ni några andra bra tips?
Mitt enda tips till dig är att byta läkare! med det systemet som finns idag ska man inte behöva ha en läkare osm inte bryr sig om att man mår dåligt!
DEt finns mycket mer effektiva mediciner mot huvudvärk, och framförallt mot migrän. Kanske är det såatt du itne har migrän, men du ska få hjälp mot huvudvärken ändå!!!
Diklofenak T 50 mg hjälper mig bra mot huvudvärk och lindrar min migrän!
**puff**
HAr varit utan migrän länge nu! Det känns himmelskt!
ja brukar osse använda difloklenac mot min, de e de enda som hjälper mej... har inte haft de på länge nu men ja känner att de e på g idag....=( ska gå o vila en stund..
Diclofenak hjälper mig också till en början om anfallet inte blir alldeles för svårt!