• Vintersaga

För oss med migrän

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
    För alla vill vi väl slippa skiten!!!

• Svar på tråden För oss med migrän
  • Tinzu

hoho! här en till som har migrän :-|
    hade senast på onsdag kväll till torsdag..
    min pojkväns mamma köpte eeze åt mej så ja fick testa d,
    så ja blev jätte glad när ja fick migrän o sprang till
    sovrummet o sa "migrän! migrän! migrän! eeze! eez! hämta!
    vatten!" o min pojkvän hämta.. slänge i mej två piller, som
    man ska (egentligen dålit då d endast finns 12st i en
    förpackning), d lindrade fin fiint, kännde inte av nån
    huvvudvärk o vaknade inte alls under natten av nå sånt..
    men dagen efter så hade ja ont i skallen, när ja steg upp
    ur sängen så känndes d som att ja fick en gammal stekpanna
    slagen på pannan :-O

www.susning.nu kan man leta efter migrän o där står d
    om olika migrän sorter o exemplar om va som kan framkalla
    denna "underbara" migrän.

• Trinity78
    Vintersaga skrev 2006-04-29 23:09:36 följande:
    Har nog inte fattat hur många som har migrän!
    Nej, jag tror också att det är mycket vanligare än man tror. Jag startade en omröstning om detta: Omröstning Har du migrän?
    Reality is a bore
  • Mallory

Är det verkligen ärftligt? Min morfar o min mamma har det...vill inte inte inte att min son ska få de....fy...unnar inte någon de värsta anfallen man kan få......fy

• Trinity78
    Mallory skrev 2006-04-29 23:23:31 följande:
    Är det verkligen ärftligt? Min morfar o min mamma har det...vill inte inte inte att min son ska få de....fy...unnar inte någon de värsta anfallen man kan få......fy
    Jag, min syster, min mamma, min mormor och nu även min 15-åriga systerdotter har alla migrän så det verkar vara ärftligt.
    Reality is a bore
  • Vintersaga

Visst är det ärftligt!
    Jag hoppas verkligen att min dotter ärver sin fars huvud. Han har haft huvudvärk två gånger i sitt liv!

• lena ekman

Det kan vara ärftligt men behöver inte vara det. Man kan ärva det och man kan få migrän utan att man ärvt det.....

• Syllen

Det är ganska ärftligt men alla ärver inte.
    Jag har en far med rejäl migrän och jag och mina syskon har fått det tyvärr men vi fick det inte förräns efter tio års ålder. Jag fick mitt första (som jag kommer ihåg) först vid 15 års ålder.
    Tyvärr så verkar min son ha fått det redan och han är bara sju :(

• piggen

Hej!
    Jag har lidit av migrän sedan tonåren. Mina anfall kommer oftast om jag blir för hungrig...... har alltid något att äta i väskan för att undvika detta. Både min mamma och min syster har också migrän. Det är vanligt att det går i arv.

En sak som gjorde att jag fick anfall var mina p-piller. När jag var och hämtade fler för några år sedan sa bm av en händelse " du har väl inte migrän?" Vi brukar inte rekommendera det till de som har migrän, särskilt inte om man har auramigrän. Kul, då hade jag ätit de i 8 år med migrän varje månad. mina anfall har minskat med 50% sen jag slutade. Vi byte till kondom istället, lite bökigt men utan huvudvärk.......

Svar på tråden För oss med migrän