För oss med migrän
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
För alla vill vi väl slippa skiten!!!
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
För alla vill vi väl slippa skiten!!!
Ibland får jag aura men inte så ofta. Jag får en molande smärta nästan alltid i högra sidan av huvudet och det bultar så fort jag rör mig.
Det verkar redan finns en kylmössa: http://www.eleven.se/
Är det någon som tar Maxalt frystablett mot migränen? Har fått det utskrivet av min läkare och jag undrar om den funkar bra för er?
Lippan, jag har tagit Maxalt. Tyckte inte att de hjälpte mig speciellt bra. Fast jag fick stora och jobbiga biverkningar av dem också. Men antar att olika mediciner hjälper olika personer.
Min läkare sa en gång att det kanske inte var medicinerna osm gav mig alla biverkningar. Det kan vara migränen som ger bakfyllekänsla, yrsel, darrningar och konstigt mående. Läskigt!
Åh vilken bra tråd
Jag har auramigrän och får en blind fläck som sedan tar sig ut mot kanten (som en flimmerbåge) när den har försvunnit så kommer monsterhuvudvärken som varar i ca 2-3 timmar. Var livrädd när jag fick det i början visste ju inte vad det var
Jag har tagit imegran men det hjälper inte så det är bara att stå ut när den kommer har det inte så ofta som tur är
.
Har glömt att tipsa om zonterapi som förebyggande metod mor migrän. När jag har migrän sitter smärtan i och över högra ögat och bara i högra halvan av huvudet.
Min zonterapeft har på en av alla sina kurser lärt sig om medianerna som går i kroppen. Det visar sig att det finns en punkt i foten som står i linje med punkten där min migrän är som värst, och mötet mellan tjocktarm och tunntarm är precis i denna linje. Enligt denna teori utlöses migränen av att man äter för mycket, för lite, fel mat, eller dricker för mycket eller för lite. Allt som rubbar tarmarna.
Min sambo har lärt sig att masser min migränpunkt på fötterna och han kan känna på mina fötter om jag har ont eller inte. Konstigt, eller hur!
Fast jag bryr mig inte så mycket om hur konstigt det är, är mest tacksam för att det hjälper vid de värsta anfallen coh vid regelbunden fotmassage så förebyggs anfallen!
Jag har börjat få akupunktur för min migrän men jag har ännu bara gått ett par gånger så det är svårt att säga om det funkar än.
Jag vill också vara med här. Jag hade jätte ofta migrän när jag var yngre, det flimmrade framför ögonen, jag tappade känseln i fingrarna, jag tappade talet, men värst var ändå huvudvärken som varade i ett dygn och givetvis så spydde jag också. Min räddning kom när jag fick Imigran, dom slocknade jag av å sov till nästa dag, å hela nästa dag var jag som i dimma.
Men sen några år tillbaka har migränen försvunnit. Men när jag var i slutet av graviditeten så kom den tillbaka, dock bara synrubbningarna. Och det kom flera dagar i veckan, jätte konstigt. Är det någon som vet vad det kan bero på???
82an: Ja det har du rätt nog rätt i att det har med hormoner att göra, men jag tycker det är så konstigt att den kom tillbaka i slutet av graviditeten, bara så där hux flux. Ska nog vara tacksam över att det bara var synrubbningarna som jag fick.