För oss med migrän
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
För alla vill vi väl slippa skiten!!!
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
För alla vill vi väl slippa skiten!!!
Jag fick migrän när jag började med ppiller.. Fast den kopplingen drog jag långt senare. Iaf sen jag slutade m ppiller för 2 år sen har jag fått jättemycket mindre migrän.. Innan hade jag det minst 2-3 gång i månaden. Nu efter 2 år utan har jag det kanske 1 gång var annan månad.
Kramar till er alla!
Har ni tänkt på en sak...
... det som faktiskt skapar mest migrän för mig, är att få vanlig huvudvärk. Det leder nästna alltid till migrän. Någon mer?
Lider oxå av migrän. Har haft det sen jag var liten, ärvt av min far... Har provat så många mediciner att jag inte ens minns en femtedel Men hittade tillslut en som passar mig utmärkt!! Anervan var det, inte så vanlig längre tror jag, hör väl till de äldre medicinerna. Min pappa äter oxå samma, det passar honom bäst... Men jag har sluppit migrän sen jag var i mitten av graviditeten. Min som är 7 månader så ett år har jag nog varit utan. Det har varit på väg några gånger o vid det tillfällena har jag varit tacksam att jag varit hemma så jag kommit åt medicinen i tid...
Hej alla medlidande! Jag är oxå en migränmänniska, som mormor, mamma o syrran, å många av er. Igår hade jag kräkmigrän, och dagen innan hade jag superont i huvudet o illamående men kräktes ej. Idag närmar jag mig de levandes skara igen. Imigran funkade inte alls den här omgången.
Som så många andra skrivit här så beror migrän oftast på hormoner och livsföring. För mig är det mat och ljus och sömn och stress som påverkar mest.
Förutom migränen, som gör att jag bara vill dö, så tycker jag omgivningens reaktioner suger. Många förstår inte vad man går igenom och att en Ipren inte hjälper. Nää, söv mig så mår jag kanske bättre...Eller skjut huvudet av mig. Igår låg jag på toagolvet och funderade över vilka organ som kunde doneras när jag dog, för jag var säker på att jag inte skulle överleva anfallet. Min sambo tycker att jag är konstig som pratar om döden så lättvindligt men när jag är inne i ett anfall så ber jag Gud om att slippa leva för det är så fruktansvärt hemskt. Hade UVI samtidigt men den bara försvann när migränen kom, antar att den lilla smärtan var en droppe i havet jämfört med migränen. Nog svamlat, jag är iallafall glad att ni finns här för igår kände jag mig ensam och tänkte starta en tråd här om jag överlevde. Men den fanns redan (och ja, jag klarade av anfallet och andas fortfarande...) Kram på er! När ert anfall kommer sitter jag vid er sida, alldeles tyst. Jag lyssnar på ert tokiga prat och kvidande och torkar ert kräk och hämtar kallt vatten. Vad gör man inte för sina medlidande....Fridens!
Sitter och försöker hämta mig efter ett mycket lindrigt anfall. Det stora problemet just nu är att jag är fruktansvärt söt sugen och har inget hemma och tar mig ingenstans att köpa. Tansken på det gör att värken inte riktigt vill försvinna.
Lena, jag brukar göra chokladbollar när jag bara MÅSTE ha godis. Kan du kanske röra ihop en sådan smet?
eddies mamma: Jag har oxå anervan men det är lite alltid de funkar.. fast bättre än andra tabletter jag testat iaf..
trinity 78: va? får man hjärnskador??
Lena & Jesca: Hörde med min läkare en gång och hon sa att stort sockerintag ibland kan lindra viss migrän. Samma sak har jag märkt med kaffe och salt godis.
Så är med gott samvete, för det måste vara bättre med socker än massa tabletter...