• Vintersaga

För oss med migrän

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
    För alla vill vi väl slippa skiten!!!

• Svar på tråden För oss med migrän
  • Vintersaga

bullisklubben: Har du fått botox för att motverka migrän? eller för att slippa rynkor??

• capybara

Jag har synmigrän jag. Den är väldigt sporadisk, kommer kanske bara 3 gånger per år. Det tog rätt lång tid att få en diagnos och jag var livrädd för att jag höll på bli blind eller något.

Jag har det rätt bra, för jag får bara flimmer för ögonen som om jag tittat in i en stark lampa, i ungefär en halvtimme. Sen en lätt huvudvärk och en stor trötthet.

Men det är hursomhelst obehagligt.

• lena ekman

Cilla R din andra variant av migrän, har du några andra symptom? Var sitter huvudvärken, vandrar den?

Till alla här, märker ni att er mage krånglar när ni är på väg att få/har migrän?
    Var en gång på någon slags massage, bara på skoj, kommer inte ens i håg vad den hette. Tjejen som gav denna sa att jag hade problem med min mage och därför led av huvudvärk.... hade varken talat om det ena eller det andra för henne. Lite spooky

• destino

jag har varit på akupunktur och skall ditt imorgon, hoppas det hjälper.
    Fick idag stor attack och såg inte alls nåt, men var tvungen att ta dottern till dagis och fick på henne lite kläder på nåt sätt, vi får se vilka när jag hämtar henne, hehehe
    denna solen gör att jag får attacker, plus mens...
    Hoppas på att akupunktur hjälper, hoppas, hoppas....

• Skrollisen

har haft en riktig migrän veckan nu.. förra tis (2/5)låg jag utslagen i 2h, ons 3h+2h+3h, tors 4h, lör 2h+3h, tis 4h + 2h, ons 3h+2h och idag tors 3 h.... emellan där "vanlig" huvudvärk.. Orkar INTE mer.. Medicinen hjälper inte heller får väl boka tid för en skallröntgen så att det inte är nåt annat fel, men vågar inte..

• S M Betula

Tips för hur man ska gå till väga vid graviditet och migrän?

• Zach

på två veckor över åtta migränanfall (tappade räkningen vid åtta)
    när ska de komma på nåt vettigt förebyggande för oss med migrän.
    Förresenten ingen här missade väl nyhetsinslaget som tv4 gjorde om att p-piller kan ge mer migrän. För mig var det ingen nyhet eftersom jag hade turen som sprang på en läkare på Vara vårdcentral som sa åt mig att sluta äta dem. Efter det minskade migränen väsentligt. Men sen har man ju ändå perioder där det smäller till gång på gång ändå. :P

• Vintersaga

SM Betula: Be läkaren om mediciner som inte påverkar fostret. Citodon har varit kanonbra för mig och jag har fortsatt med det även efter graviditeten.

lena ekman : Jag har tidigare skrivit ett inlägg om min zonterapeft som sa att tarmsystemet och migränpunkten ligger i samma meridian och påverkar varandra.

• Vintersaga

Är på väg att få ett anfall nu! Men jag har verklgien inte tid eller möjlighet!!!

• Cilla R

lena ekman

Huvudvärken sitter i halva huvudet, oftast vänster. Ibland kan jag bli illamående och spy, men det är inte så värst ofta.

Svar på tråden För oss med migrän