• Vintersaga

För oss med migrän

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
    För alla vill vi väl slippa skiten!!!

• Svar på tråden För oss med migrän
  • Buggis

Hej min olycksbröder och -systrar!

Migrän är ett h*vete! Har precis piggnat till efter den senaste attacken som började rund 19 igår, med kräkningar var 5-10 minut och svettningar.
    Jag tar en medicin som heter zomig och den funkar kalasbra oftast, om jag hinner ta den innan jag börjar kräkas. Hade nog haft migrän runt 3-4 ggr i månaden om inte oftare annars.
    Blir helt omedveten om världen omkring mig, det kan lika gärna ha gått 2 som 20 timmar.
    Skönt att jag har en så underbar sambo som tar hand om mig, kommer med blöta handdukar och fyller på vattenglaset.
    Både jag och min syster har migrän och har troligtvis ärvt det av vår pappa. Både hon och jag har haft det sen vi var i 7 års åldern.

Vad bra med en sån här tråd där vi kan få hjälp och tips och stötta varandra. Det behövs!

Kram till er alla

• 82an
    MsL: Jag var utan migrän hela graviditeten men fick en jätte migränatack 2veckor innan förlossningen. Den var jätte skum dubbelsidig BLÄ jag ringde min migrän doktor och han sa att det har med hormonerna att göra.
  • mammas busungar

Hej hej.

Jag hänger gärna med i denna tråden, har också problem med migrän Jag får dubbelsidig migrän när jag var yngre så kräktes jag av den men det har lättat tack och lov. Är det någon som har provat dem nya migräntabletterna som dem gör reklam för på tv, kommer inte ihåg vad de heter nu men dem var receptfria tror jag......

Snart trebarnsmamma Gravid i vecka 36
  • Vintersaga

Trinity78: Jag testade akupunktur, hade hört att det skulle vara så bra. Men efter andra gången fick jag ett anfall som varade i nästan 14 dagar. Så aldrig mer akupunktur. Till saken hör att jag är spruträdd, och de bara stack i mig massa nålar och lämnade mig ensam och livrädd! Så jag antar att min kropps spänningar ihop med aukpunkturen sabbade allt!
    Men vet många som har blvit hjälpta!

• Pernilla m A02

Hej!
    jAG HAR TESTAT MÅNGA mediciner mot min migrän. men nu senast fått Maxalt samt Zomig Nasal. Båda funkar bra. Det som var bäst för mig var nog Voltaren men det får jag inte äta längre pga blödning i ryggen.

• trollsanna

Här är en till med migrän. Jag har testat några mediciner men det som fungerar bäst är imigran. Antingen i sprutform el storpiller (ursch inte så kul men är tvungen när jag spyr för i tablettform spyr jag upp det.)

Jag fick även treocomp som jag knaprade så fort jag fick lite ont i huvudet så numer tar jag aldrig treocomp el vanliga treo. Fastnade i ett litet beroende av dom. Men vad gör man inte för att slippa den j-liga migränen. Fast numer får jag inte lika ofta migränanfall. Förut kunde jag få det varje vecka och en hel dag var förstörd. Nu kanske det är en gång per månad.

Eeze heter den nya receptfria migränmedicinen. Jag har testat den och den lindrade lite när jag tog den vid första tecknet av migränen men den tog dock inte bort den helt. Andra gången jag provade den så hjälpte det inte alls så ja jag vet inte riktigt hur bra den är.

• Trinity78
    mammas busungar skrev 2006-04-29 13:39:08 följande:
    Är det någon som har provat dem nya migräntabletterna som dem gör reklam för på tv, kommer inte ihåg vad de heter nu men dem var receptfria tror jag......
    Eeze. Jag har provat dem en gång och huvudvärken försvann faktiskt men det är svårt att säga efter bara en gång om det berodde på tabletterna.
    Reality is a bore
  • Mallory

Hej hopp här har ni en som lider av migrän, mest när jag var yngre men nu kan det komma mer plötsligt...och det är mindre trevlig....fy faraoo

• Vintersaga

Har nog inte fattat hur många som har migrän!

Men vill höra era tips på hur man kan förebygga och hjälpa när attackerna sätter in!

• Vintersaga

Är det någon som vet varför Eeze är receptfrit`? Undrar mest om det är mindre biverkningar på de tabletterna än de som är receptbelagda.
    För oss med rätt mycket migrän är det ju en nackdel med ett receptfritt preparat, eftersom frikortet int gäller då. Migränmedicin är ju så dyr att man kommer upp i frikort rätt snabbt....

Svar på tråden För oss med migrän