Inlägg från: Trinity78 |Visa alla inlägg
  • Trinity78

För oss med migrän

För mig är det kört om jag inte får min dagliga dos av koffein. Jag får inte migrän av andra livsmedel som vin eller ost, men just avsaknaden av koffein är jobbig.

Reality is a bore
  • Trinity78
    k girl skrev 2006-04-28 13:54:56 följande:
    I hear you, Trinity! Det är samma sak för mig.
    Skönt att höra att det inte bara är jag.
    EJL skrev 2006-04-28 13:56:05 följande:
    Iaf har jag funderat lite över det där med att doppa huvudet i kallvatten och ibland när det gör riktigt jävligt ont då brukar jag spola upp iskallt vatten i badkaret och doppa ner pannan och överdelen av huvudet....låter säkert konstigt för er som läser det men det funkar faktiskt.
    Jag brukar ta en påse med isbitar och lägga på huvudet. Har vi ingen färdig is i frysen, så tar jag vad som finns typ en påse ärter!
    EJL skrev 2006-04-28 13:56:05 följande:
    Jag funderar även på att lansera gele mössor som man kan kyla ner och ha på sig istället för blöta handdukar som gör det blött i sängen och har blivit varma inom fem minuter....vad tror ni om det???
    Jag har faktiskt tänkt på exakt samma sak! Jag skulle köpa en bums.
    Reality is a bore
  • Trinity78

Ibland får jag aura men inte så ofta. Jag får en molande smärta nästan alltid i högra sidan av huvudet och det bultar så fort jag rör mig.

Reality is a bore
  • Trinity78

Jag har börjat få akupunktur för min migrän men jag har ännu bara gått ett par gånger så det är svårt att säga om det funkar än.

Reality is a bore
  • Trinity78
    mammas busungar skrev 2006-04-29 13:39:08 följande:
    Är det någon som har provat dem nya migräntabletterna som dem gör reklam för på tv, kommer inte ihåg vad de heter nu men dem var receptfria tror jag......
    Eeze. Jag har provat dem en gång och huvudvärken försvann faktiskt men det är svårt att säga efter bara en gång om det berodde på tabletterna.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Vintersaga skrev 2006-04-29 23:09:36 följande:
    Har nog inte fattat hur många som har migrän!
    Nej, jag tror också att det är mycket vanligare än man tror. Jag startade en omröstning om detta: Omröstning Har du migrän?
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Mallory skrev 2006-04-29 23:23:31 följande:
    Är det verkligen ärftligt? Min morfar o min mamma har det...vill inte inte inte att min son ska få de....fy...unnar inte någon de värsta anfallen man kan få......fy
    Jag, min syster, min mamma, min mormor och nu även min 15-åriga systerdotter har alla migrän så det verkar vara ärftligt.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Eddiesmamma skrev 2006-05-02 00:33:29 följande:
    Men hittade tillslut en som passar mig utmärkt!! Anervan var det, inte så vanlig längre tror jag, hör väl till de äldre medicinerna. Min pappa äter oxå samma, det passar honom bäst...
    Den första medicinen jag åt var också Anervan och hittills den enda migränmedicinen som funkat ordentligt på mig. Tyvärr sa min läkare att de inte skriver ut den länge eftersom den tydligen kan ge hjärnskador. Andra mediciner jag har provat är:

- Anervan
    - Relpax
    - Zomig
    - Pronaxen (inflammationsdämpande)
    - Seloken (blodtryckssänkande)

Jesca: Ärligt talat vet jag inte vad jag ska säga, allt låter så klichéartat. Men jag kan ändå förstå hur du mår, även om jag inte riktigt har så allvarliga anfall.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Skrollisen skrev 2006-05-02 12:33:51 följande:
    trinity 78: va? får man hjärnskador??
    Jag vill inte skrämma upp nån, det var bara så min läkare sa. Kolla med din läkare om h*n vet något.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Vintersaga skrev 2006-05-04 22:14:42 följande:
    KOm på en sak som min läkare berättade:Botox, i pannan, har en bieffekt att den drastiskt minskar migränanfall av perosner. Det pågår ett test som är inriktat på bara botox och migrän. Ev kommer vi migränmänniskor springa runt utan rynkor i pannorna framöver ;o)
    Vad lustigt! Jag tänkte faktiskt på det tidigare idag. Jag har väldigt spända axelmuskler som påverkar min huvudvärk och jag lekte faktiskt med tanken på att man skulle kunna spruta in Botox (som är ett muskelavslappnande nervgift) för att få dem att slappna av!
    Reality is a bore
Svar på tråden För oss med migrän