• Vintersaga

För oss med migrän

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
    För alla vill vi väl slippa skiten!!!

• Svar på tråden För oss med migrän
  • Nasse liten

Jag har antagligen fått min migrän från mormor, så jag hoppas mina framtidsbarn slipper. Fast det är ju inget man önksar någon..

• Vintersaga

Har varit inne i en migränperiod nu. Hatar det! Blir nästan skogstokig av synrubbningarna, illamåendet och sedan världens värsta värk...

• Tösen4

Jag har också migrän men inte så ofta tack och lov. Vad är det för juice ni skriver om? AloeVera juice? Köps den på hälsokost eller i vanliga affären???

• Vintersaga

Tösen4: Aloeverajouice som jag pratar om (den som hjälper min mamma) kan varken köpas via hälsokost eller affär. Den köps via Volare, ett företag som har rätt så dyra produkter, men fantastiskt bra.

Vill du veta mer hur du får tag på jouicen så skicka ett meddelande till mig!
    Mvh Sanna

• Auris

Här är en till med migrän. För mig kommer den punktligt en gång i månaden (strax före mensen) Migränfri har jag varit i två 9 månadersperioder (mina graviditeter) Nästan så man blir sugen på att skaffa ett barn till bara av den orsaken. Jag brukar oftast klara mig med Treo om jag tar den vid första känningen men går det för långt är det kört, då blir jag liggandes med kudden över huvudet och spyr. Jag har funderat på att skaffa mig något starkare migränmedel att ha till de riktigt svåra attackerna men eftersom jag bara har det en gång i månaden och Treo oftast räcker så har det inte blivit av.

Tinny: Panodil och treo i kombination kan hjälpa. Treo ensamt brukar ju hjälpa många om man tar det tidigt. Panodil är inte så effektivt mot migrän men kombinationen panodil+treo ger bättre effekt än varje preparat för sig. Det är inget problem att kombinera panodil med treo, ipren eller voltaren, däremot får man aldrig kombinera de tre sistnämnda med varandra. Om inte kombinationen panodil + treo skulle hjälpa så tycker jag du ska gå till en läkare igen och be om att få något starkare men det är bra att ha provat de receptfria alternativen först.

EdinaD: Vad trist att du har så dåligt förtroende för läkare. Ta mod till dig och leta upp någon ny. Det finns faktiskt bra läkare också. Om du inte vill chansa så fråga om någon du känner har en bra läkare som de kan rekomendera. (Om du bor i Umeå vet jag ett par som är bra)

• Anna83KD

Har oxå haft migrän. Hade det i samband med mens.
    Jag har antagligen ärvt det av min mormor.

För att lindra anfallen tog jag Treo Koffein. Men min mamma hade läst att akupunktur kunde hjälpa och efter 10 behandlingar är jag nu fri från migränen. Har inte haft ett anfall på 2 år nu

• Vintersaga

Anna83KD: HAr skrivit det innan i tråden, men jag fick akupunkturbehandling, eftersom jag hört att det fungerat så bra. Men jag blev sååå fruktansvärt dålig. Låg bortdomnad i över två veckor! Aldig mer ;o)

Olika behandlingar hjälper nog olika människor olika. Och det gäller att hitta sin sak som hjälper!

För mig är zonterapi, och regelbundna måltider och mycet vatten räddningen!

Men solen är en stor fara! Har investerat tusen kronor på ett par märkessolglasögon. De skyddar helt mot solen och är så snygga att jag alltid måste ha dem! Och det hjälper fantastiskt!!! ;o)

• Anna83KD

Vintersaga: Jo det är klart. Olika behandlingar fungerar olika bra för alla. Det kan man säga om det mesta egentligen.
    Hade inte läst hela tråden innan.

• lena ekman

Slutat med p-piller. Har nu bara 2 X 3 dagar i månaden kanon härligt till skillnad från ca 20 dagar i månaden.

Svar på tråden För oss med migrän