• Vintersaga

För oss med migrän

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
    För alla vill vi väl slippa skiten!!!

• Svar på tråden För oss med migrän
  • Syllen

Till er som ej har migränmedicin ta värktabletter med koffein i när ni börjar känna att migränen är på gång.

ÅsaKj - du skriver att du "bara" har migrän en gång i månaden jag men tänk va skönt att slippa den helt vid mens istället.
    Jag har också min i samband med mens och jag är så glad att jag till slut gick iväg och fick tabletter för migränen dom är super. Man är ju tillräckligt nere under dom blodig dagarna.

• Sobi3

Vintersaga

Jag har också varit inne i en migränperiod nu, känns jobbigt att gå och ha ont

• Stikla

Hej! Det här är en tråd för mig...tyvärr, får jag nog nästan tillägga. Jag har migrän dag28, oftast vid ÄL och även vid andra, ibland helt slumpmässiga, dagar. Precis som vintersaga har jag också skaffat nya solbrillor. Solen är härlig men farlig ...

Är det någon mer än jag som provat den nya receptfria och svindyra tabletten Eeze? inga andra receptfria tabletter hjälper men det gör den. Visst, superdyrt , men det är värt det. Vid nästa läkarbesök tänkte jag fråga om det finns en receptbelagd med samma verkningssubstans. En läkarstuderande kompis tipsade mig om att göra det. Med lite tur kan priset på den receptbelagda var bara en tredjedel ...

• Sobi3

Stikla

Var kan man köpa Eeze och hur mkt kostar det?

• Auris

Syllen: vad menar du med "migränmedicin" är det något du tar regelbundet och som gör att du helt slipper anfall eller är det något du tar när du känner att anfallet är på gång? I så fall blir det ju ungefär som Treo funkar för mig. Tar jag dem i tid brukar jag nämligen kunna bryta anfallet helt med Treo (som ju innehåller magnecyl +koffein) Det är egentligen bara för de få gånger som anfallet hinner bryta ut helt och Treon inte hjälper som jag skulle behöva någon starkare migränmedicin. Men just de få gånger jag får ett sådant kraftigt anfall förbannar jag min egen dumhet att jag inte sett till att skaffa hem något.

• Syllen

Jag menade medicin som man tar när anfallet kommer i antågande. Det som är bra med migräntabletter är att man inte behöver käka tabletter i flera dagar. Jag får äta under hela mensperioden pg a migränen som kommer tillsammans med den.

Något som är jättebra om man har migrän är att jogga, min pappa sprang i flera år och så länge han sprang så slapp han sina anfall och han har REJÄL migrän. Nu springer han inte längre och har migränanfall nästan varje vecka.

Så vi med migrän ut och spring m oss.
    Motion är alltid bra för att förebygga.

• The Dreamer

hejsan, hoppas jag också får plats härinne...

Får migrän strax före/strax efter mens, vet inte varför men...=S

Har dock inte provat riktig migränmedicin än (men ska köpa hem Eeze hade jag tänkt)....än så länge har jag använt mig av Magnecyl Koffein, och de gör att man orkar stå ut i alla fall...

• Syllen

Satt och funderade lite eftersom jag inte haft migrän på länge pg a graviditet och ammning.
    Jag blir nästan symtomfri när jag tränat upp mina axlar och nacke tål att tänkas på kanske. En snodd och några övningar hinner man med varje dag.
    Dags för mig att börja med det igen.

• destino

jag tror att akupunkturen hjälpte mig, vågar inte hoppa än, men ca 30-40 dagar utan attacker!!!!

Svar på tråden För oss med migrän