För oss med migrän
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
För alla vill vi väl slippa skiten!!!
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
För alla vill vi väl slippa skiten!!!
**puff**
izadora: Du är så välkommen! Förstår att det måste vara jobbigt att leva med någon med migrän.
Min mamma har alltid haft svår migrän. Nu har hon för första gången i sitt liv hittat något som faktiskt håller migränen borta. om hon dricke aloe vera jouice varje dag, så får hon ingen migrän. Effekten kommmer inte förrän efter tre veckor. Men bara en dags slarv med aloe veran så får hon migrän. Och ofta tar det då ytterligare tre veckor att bli fri!
Migrän ska tydligen vara rätt så ärftligt. Min sambo har knappt haft huvudvärk en gång, så jag hoppas att hans gener styr hennes huvudvärk.
Jag har haft imigrantabletter, men som bakfull liksom lite lullig och halvt borta i ett par dagar efteråt. Och så bara orkar man inte ha det!
Min mamma har imigran sprutor, som hon säger är mindre biverkningar och lindrar effektivt. Men det skulle jag aldrig våga mig på!
Har någon testat det receptfria som kommit nu? Eeeze
Lippan, jag har tagit Maxalt. Tyckte inte att de hjälpte mig speciellt bra. Fast jag fick stora och jobbiga biverkningar av dem också. Men antar att olika mediciner hjälper olika personer.
Min läkare sa en gång att det kanske inte var medicinerna osm gav mig alla biverkningar. Det kan vara migränen som ger bakfyllekänsla, yrsel, darrningar och konstigt mående. Läskigt!
Har glömt att tipsa om zonterapi som förebyggande metod mor migrän. När jag har migrän sitter smärtan i och över högra ögat och bara i högra halvan av huvudet.
Min zonterapeft har på en av alla sina kurser lärt sig om medianerna som går i kroppen. Det visar sig att det finns en punkt i foten som står i linje med punkten där min migrän är som värst, och mötet mellan tjocktarm och tunntarm är precis i denna linje. Enligt denna teori utlöses migränen av att man äter för mycket, för lite, fel mat, eller dricker för mycket eller för lite. Allt som rubbar tarmarna.
Min sambo har lärt sig att masser min migränpunkt på fötterna och han kan känna på mina fötter om jag har ont eller inte. Konstigt, eller hur!
Fast jag bryr mig inte så mycket om hur konstigt det är, är mest tacksam för att det hjälper vid de värsta anfallen coh vid regelbunden fotmassage så förebyggs anfallen!
Trinity78: Jag testade akupunktur, hade hört att det skulle vara så bra. Men efter andra gången fick jag ett anfall som varade i nästan 14 dagar. Så aldrig mer akupunktur. Till saken hör att jag är spruträdd, och de bara stack i mig massa nålar och lämnade mig ensam och livrädd! Så jag antar att min kropps spänningar ihop med aukpunkturen sabbade allt!
Men vet många som har blvit hjälpta!
Har nog inte fattat hur många som har migrän!
Men vill höra era tips på hur man kan förebygga och hjälpa när attackerna sätter in!
Är det någon som vet varför Eeze är receptfrit`? Undrar mest om det är mindre biverkningar på de tabletterna än de som är receptbelagda.
För oss med rätt mycket migrän är det ju en nackdel med ett receptfritt preparat, eftersom frikortet int gäller då. Migränmedicin är ju så dyr att man kommer upp i frikort rätt snabbt....