Hur slipper man göra värnplikten?
Nån som vet? Jag vägrar göra den och slösa bort ett år
Nån som vet? Jag vägrar göra den och slösa bort ett år
Jag tror det hade gjort denna generationen gott att göra värnplikten. Man lär sig mycket mer än bara försvara sitt land. vi har blivit allt för bekväma i hur bra vi har det och värnplikt är något jag gladeligen hade uppskattat för min generation som är på tok för känsliga mot hårt arbete och jobbiga situationer.
till TS.
du kommer inte ångra att du gjort detta, du skaffar dessutom vänner för livet och blir en starkare individ. det känns bara läskigt nu för att du kan ha varit för skyddad, jag vet inte.
men hemvärnet och lumpen är inget jag ångrat det minsta. Fråga de som är äldre när det var värnplikt, tror knappast det förstörde deras liv.
Jag har inte sagt att detta förverkligas till 100% över en natt, men självfallet är det ändå många enskilda individer också i anfallande styrkor som deserterar eller undviker att alls hamna vid fronten. Bla har 100 000-tals lämnat Ryssland för att inte komma i fråga för mobilisering.
Och sedan har jag själv helt lagligt, bara genom att skriva ett brev, fått beviljat vapenfri placering. Den har jag juridisk rätt till även i krig, och skulle det ifrågasättas och någon försöka sätta ett vapen i mina händer deserterar jag.
Om inte 100 % uppslutning men än då vis uppslutning blir i alla fall VOLYMEN på kriget-volymen på dödandet- mindre.
Din utopiska idé är farligt för Sverige, och alla kan inte ens söka vapenfritjänst och inbilla sig få en
Varför vill du Sverige illa med i en inbillad utopi för?(Men såklart, nu skiter dom i dig som tur är i denna fråga.)
Din utopiska idé är farligt för Sverige, och alla kan inte ens söka vapenfritjänst och inbilla sig få en
Varför vill du Sverige illa med i en inbillad utopi för?(Men såklart, nu skiter dom i dig som tur är i denna fråga.)