Hur slipper man göra värnplikten?
Jag antar att TS avsäger sig samhällets stöd i händelse av kris eller krig.
Jag antar att TS avsäger sig samhällets stöd i händelse av kris eller krig.
Det är en rätt liten andel av alla som vill göra värnplikten som blir antagna eftersom försvaret har skurits ner i decennier.
Det är alltså betydligt lättare att slippa nu än förr. Försvaret vill ha de mest motiverade.
Psykiska problem är ett rätt säkert kort. Säg att du har stora problem med panikångest, tar antidepressiva och har extrema sömnsvårigheter eller något i den stilen. Tidigare fysiska skador är också negativt liksom allergier och till och med glutenintolerans.
Min son ville göra värnplikten mer än allt. Till skillnad från dig TS är han patriot och vill försvara sitt land.
Han tränade stenhårt och pluggade på inför provet men fick inte ens göra klart mönstringen eftersom han har en skada som han opererades för 5 år tidigare.
Han var helt knäckt men så pass strikt är det. Tur för dig, katastrof för sonen.
Det är rätt komiskt att det finns människor som är så naiva och inbilla sig lgäga ned vapen skulle leda till något bättre med en sådan som putin.
Det tyder på svår dissonans om hur farliga han är och att vapen är det enda som kan stoppa putin.
100000-tals flyr, ojdå, och de miljoner och åter miljoner som är kvar glömmer du då av så bekvämt då?????
Tycker det är förskräckligt vi har människor som planerar för vår undergång och genom lägga ned vapen och sen inbilla sig nassen i öster skulle göra det samma
Varför vill du oss illa?
Och varför förgiftar du dessa trådar med naivitet för och skadliga sådana?
Din utopiska idé är farligt för Sverige, och alla kan inte ens söka vapenfritjänst och inbilla sig få en
Varför vill du Sverige illa med i en inbillad utopi för?(Men såklart, nu skiter dom i dig som tur är i denna fråga.)