Hur slipper man göra värnplikten?
Nån som vet? Jag vägrar göra den och slösa bort ett år
Nån som vet? Jag vägrar göra den och slösa bort ett år
Dock presenterar du vapenfritt som något alla borde göra.
Och där har jag redan svarat dig att alla kan inte få vapenfritjänst då.
Det mest komiska är att jag svarat dig flera ggr, men ändå ställer du samma fråga igen.
Visst har jag det, men du vägrar acceptera svaret och pga att det berättar att det är flest de med vapen man behöver.
Alla kan inte och inte ens nära få vapenfritjänst.
Och vad halmgubben söka har med något att göra kan man undra, för man står där ändå med din utopiska tanke som är en fara för ett Svenskt försvar.
Förnekar du att jag kan rädda liv om jag är med i civilförsvaret? Jag fick placering där när jag ansökt om att få vapenfri krigsplacering i stället för den jag hade med vapen.
Om färre strider blir det färre dödade, och då menade jag färre på ALLA SIDOR i kriget, inte bara på ena sidan.
Visst har jag det, men du vägrar acceptera svaret och pga att det berättar att det är flest de med vapen man behöver.
Alla kan inte och inte ens nära få vapenfritjänst.
Och vad halmgubben söka har med något att göra kan man undra, för man står där ändå med din utopiska tanke som är en fara för ett Svenskt försvar.
Nej. Du har inte svarat.
Du skrev bara "inte alla"- men det var INTE DET JAG FRÅGADE.
Jag tar det igen. PÅ VILKA GRUNDER skall man få avslag?
Om färre strider blir det färre dödade, och då menade jag färre på ALLA SIDOR i kriget, inte bara på ena sidan.
Du har fel. Mindre volym på striderna betyder FÄRRE DÖDADE på BÅDA SIDOR-ev OCKSÅ CIVILA.
Dessutom är jag självklart för att även folk på den ANFALLANDE SIDAN VÄGRAR STRIDA. (Antingen genom att undvika mobilisering eller genom att desertera.)
TEX har 100 000-TALS LÄMNAT RYSSLAND.
Nej. Du har inte svarat.
Du skrev bara "inte alla"- men det var INTE DET JAG FRÅGADE.
Jag tar det igen. PÅ VILKA GRUNDER skall man få avslag?
Så du börjar inse att alla inte kan få vapenfritjänst, det är stort av dig.
Och när platserna för vapenfritt är fyllda, försöker du inbilla dig att de godkänner mer vapenfria tjänster?
Du har fel. Mindre volym på striderna betyder FÄRRE DÖDADE på BÅDA SIDOR-ev OCKSÅ CIVILA.
Dessutom är jag självklart för att även folk på den ANFALLANDE SIDAN VÄGRAR STRIDA. (Antingen genom att undvika mobilisering eller genom att desertera.)
Så när ryssen är här och våldtar män, kvinnor och barn, så försöker du inbilla dig det blir mindre döda för oss?
Det enda det blir mindre döda för är ryssen, hur kan du missat detta ens?
Hundratusentals har lämnat, och?
Först har de flytt från sitt eget land som de inte längre kan bo i, och två, så har nazisten putin ingen brist på att tvinga folket bli soldater.
Vilket man tycker du borde fattat med en befolkning som nästan är 150miljoner
Så du börjar inse att alla inte kan få vapenfritjänst, det är stort av dig.
Och när platserna för vapenfritt är fyllda, försöker du inbilla dig att de godkänner mer vapenfria tjänster?
Så när ryssen är här och våldtar män, kvinnor och barn, så försöker du inbilla dig det blir mindre döda för oss?
Det enda det blir mindre döda för är ryssen, hur kan du missat detta ens?
Hundratusentals har lämnat, och?
Först har de flytt från sitt eget land som de inte längre kan bo i, och två, så har nazisten putin ingen brist på att tvinga folket bli soldater.
Vilket man tycker du borde fattat med en befolkning som nästan är 150miljoner
Faktum kvarstår. Du fortsätter ducka frågan!
Som du kallar det, "ryssen", visar inga tecken på att komma hit alls vad jag vet. (Dessutom är det egentligen inte ryssar putin använder. Han använder ju utländska soldater + minoritetsfolk inom Ryssland, inte de faktiskt etniska ryssarna)
Jo, putin har färre soldater än han skulle vilja ha.
Jag värderar individen som sådan oändligt mer än en stat-även om jag naturligtvis önskar att ett självständigt Ukraina blir kvar och ser puttes angrepp som moraliskt fel.
Jag har personligen hjälpt en ung ukrainare som inte ville vara med och strida och så riskera sitt liv. Anser DU att ukrainska staten skall TVINGA UKRAINARE SOM INTE VILL strida att göra det?
JA ELLER NEJ?
Dessutom är jag naturligtvis för att ÄVEN RYSKA MEDBORGARE VÄGRAR! Det glömmer du. Jag skulle hjälpa n rysk medborgare också.
Faktum kvarstår. Du fortsätter ducka frågan!
Som du kallar det, "ryssen", visar inga tecken på att komma hit alls vad jag vet. (Dessutom är det egentligen inte ryssar putin använder. Han använder ju utländska soldater + minoritetsfolk inom Ryssland, inte de faktiskt etniska ryssarna)
Jo, putin har färre soldater än han skulle vilja ha.
Duckar inte, berättar helt enkelt att alla inte kan få vapenfritjänst eller ens nära.
Försöker du inbilla dig annat?
Så fort Ukraina är klart med, så komemr nassen putin med sina nazistiska styrkor lyfta blicken till troligen Moldavien och sen framåt.
Hur kan du missat vad dessa gör?
Och om alla skulle göra din idé om vapenfritjänst, så skulle det bara innebära mer döda, och även våldtagna, torterade osv...osv... och INGEN går säker.
DU är så svårt naiv att det bara konstigt, och din utopi skulle göra stor skada för Sverige, men kanske det är syftet från starten.
Kanske du ska börja prata om de få som lämnade ryssland igen, som om det skulle hindra nyrekrytering
Jag värderar individen som sådan oändligt mer än en stat-även om jag naturligtvis önskar att ett självständigt Ukraina blir kvar och ser puttes angrepp som moraliskt fel.
Jag har personligen hjälpt en ung ukrainare som inte ville vara med och strida och så riskera sitt liv. Anser DU att ukrainska staten skall TVINGA UKRAINARE SOM INTE VILL strida att göra det?
JA ELLER NEJ?
Dessutom är jag naturligtvis för att ÄVEN RYSKA MEDBORGARE VÄGRAR! Det glömmer du. Jag skulle hjälpa n rysk medborgare också.
Du värderar inte människoliv genom din utopi-idé.