Hur slipper man göra värnplikten?
Nån som vet? Jag vägrar göra den och slösa bort ett år
Nån som vet? Jag vägrar göra den och slösa bort ett år
Fortfarande så DUCKAR DU FRÅGAN! Jag tar den därför igen: På vilka grunder skall man få avslag?
Traditionen i urkyrkan första århundradet var att inte tjäna som soldat vad jag vet. Man är inte kristen bara för att man tex har ett kors på sin sköld eller rustning. Verklig kristen är den som faktiskt följer Jesus, som faktiskt ärligt vill vara hans lärjunge i djupet av hjärtat.
Det var ju DÄRFÖR som det var STANDARD att aktivt kristna unga män gjorde som jag - dvs sökte vapenfri tjänst. En del som kristna som inte fick detta, tilldelades annan tjänst och vägrade; och därmed blev det som juridiskt kallades vapenvägrare satt till och med i fängelse för sin tros skull - i Sverige på 70/80-talet.
På sätt o vis "POLITISKA FÅNGAR"
Visst har jag det, men det passar inte ditt narrativ.
Oj så många kristna har dödat, det blir lätt fromleri när man hör dig här faktiskt.
Tur man har andra hobbys än vara kristen, så slipper man ta ansvar för alla dessa döda kristna gjort.
Eller våldtäkter på barn som än idag på går i den "goda" kristendomen
Kärringar finns av båda könen.
Och visst kan en del kvinnor passa i försvaret, åtminstone de som är lesbiska. De kan behöva hålla på med något annat än detta evinnerliga handbollsspelande.
Säg att du är sängvätare så slipper du.
Skillnaden är att det inte var dödligt våld. Det står även om att han helade en av översteprästens män som skulle gripa honom. (Alltså verkligen motsatt t.ex Muhammed som var mllitär ledare i strid utöver politisk och andlig ledare.)
Polisen är en annan sak, och polisen strävar också efter att om möjligt övermanna och gripa en brottsling levande. Det är inte riktigt som militär i krig.
Vad gäller min käresta och hennes dotter skulle jag i händelse av krig försöka hjälpa dem att komma bort från krigszonen om de befann sig i den.
Oj så många kristna har dödat, det blir lätt fromleri när man hör dig här faktiskt.
Tur man har andra hobbys än vara kristen, så slipper man ta ansvar för alla dessa döda kristna gjort.
Eller våldtäkter på barn som än idag på går i den "goda" kristendomen
1) Nej- Jag tar frågan igen. PÅ vilka GRUNDER skall man få avslag?
2) Nej. En sann kristen dödar inte. I URKYRKAN 1:a århundradet var traditionen faktiskt att medlemmarna INTE tjänade som SOLDATER. Kristendomen DEFINIERAS av honom som sade "älska era fiender och be för dem som förföljer er" då bergspredikan hölls, och som enligt evangeliet t.o.m. helade en av dem som kommit för att gripa honom. Man är inte kristen i JEsu ögon för att man har ett kors på sin sköld.
Det var STANDARD på 70-80-talet att kristna sökte vapenfritt. VET DU INTE DET?
Du vet inte vad kristen tro är. Det är inte min hobby utan min övertygelse.
3) Då kan du LIKA GÄRNA SÄGA att IDROTTSRÖRELSEN är för våldtäkter. Idrottsledare har gjort sig skyldiga till sådant. Det är EMOT ALLT VAD KRISTEN ETIK ÄR ATT göra sådant -PRECIS ALLT.
Det sade jag inte med säkerhet. Jag funderar dock över tex den frågan. Däremot sa jag att det är skillnad på militärt och polisiärt våld. Självfallet vill jag att brottslingar skall gripas levande.
Jag skulle göra allt för att få bort både min familj (i första hand), och andra utanför familjen samtidigt (i andra hand då jag nog främst är ansvarig för familjen) om jag kunde långt bort från ett farligt område.. Kanske om jag var modig nog (men det vet jag inte om jag är) offra mitt liv (men jag påstår inte med säkerhet att jag har det modet-för jag måste skriva 100% ärligt) för att rädda undan några.
Men som sagt- både du och jag kan säkert bli rädda och jag kan inte med säkerhet säga att jag när det kommer till kritan skulle ha det modet det vore lätt att påstå i fredstid att jag har
Om jag skulle dömas enkom utifrån mina gärningar vore det kört för mig - för jag är ännu mindre ett moraliskt föredöme- men jag tror att jag är räddad i kraft av Kristi blod - och jag tror dessutom att just Kristus önskar och väntar sig av mig att söka rädda liv på andra sätt än att bära vapen.
1) Nej- Jag tar frågan igen. PÅ vilka GRUNDER skall man få avslag?
2) Nej. En sann kristen dödar inte. I URKYRKAN 1:a århundradet var traditionen faktiskt att medlemmarna INTE tjänade som SOLDATER. Kristendomen DEFINIERAS av honom som sade "älska era fiender och be för dem som förföljer er" då bergspredikan hölls, och som enligt evangeliet t.o.m. helade en av dem som kommit för att gripa honom. Man är inte kristen i JEsu ögon för att man har ett kors på sin sköld.
Det var STANDARD på 70-80-talet att kristna sökte vapenfritt. VET DU INTE DET?
Du vet inte vad kristen tro är. Det är inte min hobby utan min övertygelse.
3) Då kan du LIKA GÄRNA SÄGA att IDROTTSRÖRELSEN är för våldtäkter. Idrottsledare har gjort sig skyldiga till sådant. Det är EMOT ALLT VAD KRISTEN ETIK ÄR ATT göra sådant -PRECIS ALLT.
HAHAHAHA, dessa som dödade kallade sig också för sanna kristna, kristendomen har en lång LÅNG rad av lik efter sig.
Jo, jag vet kristen tro är en hobby och inget annat, det finns de som har en övertygelse att sampla på öl plåtburkar
Whataboutism hjälper dig inte här och hur den sanna kristendomen har våldtagit en massa barn.
Men för saken skulle, ja, våldtäkter är lika hemska även om de inte gjorde i guds namn.(Inbillade du dig verkligen annat?)
HAHAHAHA, dessa som dödade kallade sig också för sanna kristna, kristendomen har en lång LÅNG rad av lik efter sig.
Jo, jag vet kristen tro är en hobby och inget annat, det finns de som har en övertygelse att sampla på öl plåtburkar
Whataboutism hjälper dig inte här och hur den sanna kristendomen har våldtagit en massa barn.
Men för saken skulle, ja, våldtäkter är lika hemska även om de inte gjorde i guds namn.(Inbillade du dig verkligen annat?)
Jag upprepar frågan : på VILKA GRUNDER! Förstår du inte? jag menar alltså inte "grunden" att alla inte kan få det utan jag menar VAD skall vara SKÄL ATT AVSLÅ EN VISS INDIVIDUELL ANSÖKAN?
Inte verklig kristendom. En ideologi måste ju definieras utifrån grundaren själv, oh ingen annan och han sa "älska era fiender" och be för dem som förföljer er i bergspredikan och i URKYRKAN var traditionen att inte vara soldat.
DU MISSAR HELT att det var standard blad aktivt kristna unga män att söka vapenfritt på 70/80-talet i olika samfund tex Svenska Kyrkan/ Missionsförbundet/ Pingströrelsen/Baptisterna
DÄREMOT i islam var fallet det att grundaren, Muhammed, SJÄLV lede soldater i strid.
Nej, att samla burkar är bara något man gillar. Min tro är min övertygelse i själva sanningsfrågan.
EXAKT VEM-GE MIG NAMN-EXAKT VEM våldtar i den kristne Gudens namn? DÄREMOT har islamister våldtagit i allahs namn, tex HAMAS.
Dessutom-om man skulle våldta i Kristi namn har man inte hans stöd för 5 öre, och åter igen måste en ideologi definieras utifrån grundaren själv. DÄREMOT Muhammed lär ha gift sig med en 6-åring och haft sex med henne när hon var 9.
Jag upprepar frågan : på VILKA GRUNDER! Förstår du inte? jag menar alltså inte "grunden" att alla inte kan få det utan jag menar VAD skall vara SKÄL ATT AVSLÅ EN VISS INDIVIDUELL ANSÖKAN?
Inte verklig kristendom. En ideologi måste ju definieras utifrån grundaren själv, oh ingen annan och han sa "älska era fiender" och be för dem som förföljer er i bergspredikan och i URKYRKAN var traditionen att inte vara soldat.
DU MISSAR HELT att det var standard blad aktivt kristna unga män att söka vapenfritt på 70/80-talet i olika samfund tex Svenska Kyrkan/ Missionsförbundet/ Pingströrelsen/Baptisterna
DÄREMOT i islam var fallet det att grundaren, Muhammed, SJÄLV lede soldater i strid.
Nej, att samla burkar är bara något man gillar. Min tro är min övertygelse i själva sanningsfrågan.
EXAKT VEM-GE MIG NAMN-EXAKT VEM våldtar i den kristne Gudens namn? DÄREMOT har islamister våldtagit i allahs namn, tex HAMAS.
Dessutom-om man skulle våldta i Kristi namn har man inte hans stöd för 5 öre, och åter igen måste en ideologi definieras utifrån grundaren själv. DÄREMOT Muhammed lär ha gift sig med en 6-åring och haft sex med henne när hon var 9.
Ja, du är korrekt, kristendomen är bara en hobby som alla andra och en besatt en också.
Och så många som den sanna kristendomen har dödat och våldtagit genom åren, och det försöker du låtsas bort genom säga älska dina fiender.
För det är komiskt, älska dina fiender innebär tydligen döda och våldta.
Visst är det komiskt?
Samla burkar för denna individ är inte bara nått han gillar, för det berättar 40000 att det inte är, utan han har en övertygelse som du, bara att du ser ned på alla som inte har samma övertygelse som dig.
Du får söka på detta själv och namn, men är nog ett par hundra minst, kanske mer.
Det är annars rätt intressant att när du ska försvara våldtäkter, så pratar du om andra som kanske gjort våldtäkt(För det är vad jag antar skett när man ger sig på en femåring.).
Hur inbillar du dig andra våldtäkter hjälper när kristna gjort våldtäkt?
Opps, det var inte ens nära ett par hundra, utan 1700st med sexuella övergrepp också.
Och det är bara de som man lyckats avslöja.
Kristendomen verkar vara en sund religion, och här kan man inte ens skylla på att det var andra tider eller länge sedan, utan detta var precis nyss.
SJUTTONHUNDRA sexuella övergrepp av präster, verkar som en sund hobby