Hur slipper man göra värnplikten?
Nån som vet? Jag vägrar göra den och slösa bort ett år
Nån som vet? Jag vägrar göra den och slösa bort ett år
Nja, det är utopin som är farlig, inte att vapenfritjänst är.
Vi har haft denna användare ett tag, och den är ute efter total avståndstagande till vapen.
I övrigt så säger jag inte emot något alls.
tex jag är en som kommer hamna i totalförsvaret och inte i militären, om man ens vill ha mig från början.
Som jag förstår det så är denna idé om totalförsvar något som inte andra länder riktigt arbetar på detta sättet.
Eller har jag missat länder som har samma systemtanke?
Jag lärde mig en sak i lumpen, och hur enkelt det var att träffa måltavlor på 300m och med en kuslig precision och 5skott på tid, för mig det var 6 sekunder och alla satt inom 3cm.
Och visst är det annat att skjuta i verkligheten och på människor, men där insåg jag hur enkelt det kan vara att döda och om den andra är ovetandes före skotten faller.
Men annars så gick väl själva vapen av olika slag alla ut på att döda.
Men måste säga vi pratade nog inte ens en gång om att lättast döda folk.(Behöver man ens lära detta, vi vet ju hur vår kropp fungerar och vart det är dåligt med våld.)
Och de som tyckte lumpen var kul, ingen av dessa jag kände det var kul i sak att döda, eller givande.
Men varför de och en del gillade lumpen vet jag inte riktigt, för mig var det att titta på färg torka.
Det var väl när vi under en jul och begränsat lärde oss olika sprängningar och testa allt möjligt, det var kul.
Sen även köra terrängbil och lära sig var kul, resten tragiskt tråkigt för det mesta.
Men såklart skjuta på måltavlor var lite roligt, men gå dit till dom var dödens tråkigt
Din utopiska idé är farligt för Sverige, och alla kan inte ens söka vapenfritjänst och inbilla sig få en
Varför vill du Sverige illa med i en inbillad utopi för?(Men såklart, nu skiter dom i dig som tur är i denna fråga.)
Förnekar du att jag kan rädda liv om jag är med i civilförsvaret? Jag fick placering där när jag ansökt om att få vapenfri krigsplacering i stället för den jag hade med vapen.
Nu är jag visserligen för gammal för att komma i fråga, men, skulle någon försöka sätta vapen i mina händer skulle jag desertera - men nu fick jag som sagt löfte om vapenfri krigsplacering.
Om färre strider blir det färre dödade, och då menade jag färre på ALLA SIDOR i kriget, inte bara på ena sidan.
Det är din idé om det utopiska vapen nedlagda som är havererat.
Exakt vilka, du får väl ge mig par miljoner personnummer så kan jag berätta exakt vad du vill veta, jag väntar på detta om nu det var exakt du ville veta
Eller så inser man krasst och enkelt att komma fram till och att vapenfritjänst kan bara ges till ett fåtal i jämförelsen vad man kräver med de med vapen.
Såna som du är farliga för försvaret, inte enskilda vapenfritjänst, utan din utopiska idé är.
Det är din idé om det utopiska vapen nedlagda som är havererat.
Exakt vilka, du får väl ge mig par miljoner personnummer så kan jag berätta exakt vad du vill veta, jag väntar på detta om nu det var exakt du ville veta
Eller så inser man krasst och enkelt att komma fram till och att vapenfritjänst kan bara ges till ett fåtal i jämförelsen vad man kräver med de med vapen.
Såna som du är farliga för försvaret, inte enskilda vapenfritjänst, utan din utopiska idé är.
Du har missuppfattat. Jag avser individer på båda sidor, inte en stat som sådan. Jag stöder individer som inte bär vapen.
Jag menar på vilka grunder man skall få avslag på ansökan enlgt dig.
Du har missuppfattat. Jag avser individer på båda sidor, inte en stat som sådan. Jag stöder individer som inte bär vapen.
Jag menar på vilka grunder man skall få avslag på ansökan enlgt dig.
Dock presenterar du vapenfritt som något alla borde göra.
Och där har jag redan svarat dig att alla kan inte få vapenfritjänst då.
Det mest komiska är att jag svarat dig flera ggr, men ändå ställer du samma fråga igen.