• Anonym (Vcx)

Var jag elak?

Är tillsammans med en man sen 3 år tillbaka. Nu under julen firade han med sina barn och sitt ex, vilket förstås är helt ok. Men vi hördes inte på flera dagar. På julaftons kväll åkte han hem till en kompis istället för till mig. Juldagen spenderade han också med andra.
    När vi väl hördes igår ville han inte ses i helgen för han var trött och behövde vara själv efter att ha umgåtts så mycket .med folk. Några minuter senare ringde han upp igen och frågade om jag blev sur. Jag sa ja. Då skulle han plötsligt komma förbi mig som idag. Jag sa nej för då kommer han ju bara för att han känner sig tvungen, inte för att han vill. Nej nej han skulle komma förbi.
    Imorse kände jag att vem fan tror han att han är? Han bortprioriterar mig (tänker nu INTE på att han firade med sina barn) och orkar minsann träffa vänner och bekanta, men inte sin flickvän? Jag ska sitta och bara acceptera att han dyker upp när han har lust eller dyker upp på grund av dåligt samvete?
    Sen ville han heller i te att vi skulle köpa julklappar till varandra, för vi skulle ju ändå inte fira ihop. Sen fick han dåligt samvete över det och köpte en godisask till mig. Återigen inte för att han tänkte på mig och ville ge mig en julklapp, utan för att slippa skuldkänslor.

Jag ringde idag och sa att jag inte har lust att ses idag men kanske imorgon. Han svarade att han hade tänkt sig att vara själv på lördag så imorgon passar inte så bra. Han förstod inte varför det inte funkar ikväll, varför jag inte vill. Noll självinsikt.

Nu till frågan: överreagerar jag och är elak?

• Svar på tråden Var jag elak?
  • Anonym (Enannanman)
    Anonym (Samma man?) skrev 2024-12-27 14:34:05 följande:

Vänta nu lite Ts, kan du skriva första bokstaven i hans namn och i vilken stad ni bor i?

Detta var det obehagligaste på länge?.jag har träffat/träffar ibland också en man som är på renaste PRICKEN av han som du beskriver.

Jag får inte skriva att jag saknar honom eller ge han något i form av komplimang i text just för att han känner sig trängd, jag. Han pratar enbart om sig själv fastän det kan ha gått 4 veckor sen vi sågs sist utan en enda tanke på att var intresserad tillbaka. Han säger sig också mått dåligt pga jobbet men sedan efter bara några dagar så är det jag som är felet för jag ställer rimliga krav pga jag bara undrar vart vi står. Han firar också jul med sina barn och ex. På kvällen vart han hos en kompis. Vi hördes inte heller mycket under julen och han vill liksom inte boka in mig i några planer pga att han säger OCKSÅ att han vill vara lite själv nu efter alla firanden och människor omkring. 
    Jag är medveten om att han ger mig brödsmulor och att jag är värd mer men just nu så är relationen mellan oss mer sexuell. Men man är ju ändå ingen robot och har gränser.

Men exakt allt det du skriver om din kille, exakt ALLT stämmer in på mig och min situation och hur han är som person. Exakt allt i detalj.
    Snälla skriv bokstav och stad.

Låter läskigt.. Och jag får stora vibbar till en predator!
  • 1omtänksam

Vänta nu lite Ts, kan du skriva första bokstaven i hans namn och i vilken stad ni bor i?

Detta var det obehagligaste på länge?.jag har träffat/träffar ibland också en man som är på renaste PRICKEN av han som du beskriver.

Jag får inte skriva att jag saknar honom eller ge han något i form av komplimang i text just för att han känner sig trängd, jag. Han pratar enbart om sig själv fastän det kan ha gått 4 veckor sen vi sågs sist utan en enda tanke på att var intresserad tillbaka. Han säger sig också mått dåligt pga jobbet men sedan efter bara några dagar så är det jag som är felet för jag ställer rimliga krav pga jag bara undrar vart vi står. Han firar också jul med sina barn och ex. På kvällen vart han hos en kompis. Vi hördes inte heller mycket under julen och han vill liksom inte boka in mig i några planer pga att han säger OCKSÅ att han vill vara lite själv nu efter alla firanden och människor omkring. 
    Jag är medveten om att han ger mig brödsmulor och att jag är värd mer men just nu så är relationen mellan oss mer sexuell. Men man är ju ändå ingen robot och har gränser.

Men exakt allt det du skriver om din kille, exakt ALLT stämmer in på mig och min situation och hur han är som person. Exakt allt i detalj.

Dessvärre tror jag att det finns flera än en som beter sig såhär illa och kasst .Men skulle det uppdagas att det är samma kille så tyder ju det ännu mer på att saker och ting inte är som det ska. 

Och om en inte får säga att man saknar och älskar en person, för denne "klarar inte av" att höra sådana ord - ja då är det ingen genuin kärlek som går åt båda hållen så att säga. Självklart ska en även få höra positiva kommentarer i en relation. Inte vara den som själv alltid säger men själv aldrig får höra något fint tillbaka. 

Hoppas n båda, du och ts, kan lämna och kunna gå ur relationen med era huvuden högt -  för ni är värda äkta genuin kärlek och framförallt  respekt! 
  • Anonym (Vcx)

D. Bor i Stockholm. 
  • Anonym (Samma man?)

Okej då var det inte samma. Den person jag tänkte på börjar på C och bor i en mindre stad.

• Anonym (Vcx)

Var bor din? Hur många barn har han? Tänk om det är samma!!
  • Anonym (Samma man?)

När du skriver att ni inte hördes på några dagar kring jul, hur många dagar gick det eller kan det gå, er mellan utan kontakt?
    Är du också den som skriver först oftast?

• Anonym (Samma man?)

Har 4 barn, börjar på C och bor i en stad som börjar på J.

• Anonym (Vcx)
    Anonym (Samma man?) skrev 2024-12-27 15:47:54 följande:

Okej då var det inte samma. Den person jag tänkte på börjar på C och bor i en mindre stad.

Ah ok. Men de kanske är tvillingar som separerades vid födseln. Flört Delar samma skitnödiga personlighet. 
    Vi borde stötta varandra i att dumpa. Varför är det så svårt när han är en skit? Jag brukade vara en lugn, självständig, tuff kvinna. Han har gjort mig till ett ångestfyllt våp som tvivlar på min egen inre röst. Och jag hatar det. Ändå förmår jag inte emotionellt. Hoppas typ på att han ska ta steget så att jag blir fri.
  • Anonym (Vcx)
    Anonym (Samma man?) skrev 2024-12-27 15:50:25 följande:

När du skriver att ni inte hördes på några dagar kring jul, hur många dagar gick det eller kan det gå, er mellan utan kontakt?
    Är du också den som skriver först oftast?

3 dagar. Tills jag ringde. 
    Det kan gå en vecka ibland utan ett pip. 
    Eller så ringer han och det hörs att han gör det för att han måste. Som en plikt snarare än att han längtar efter att få prata med mig. 
    Sen kommer han in i en "bra" period och kan ringa 3 ggr på samma dag. Men gud förbjude att jag gör samma sak, då är det betungande och han känner sig inträngande i ett hörn.
  • Anonym (Vcx)

Han ringde idag, jättegullig på rösten. Är väl livrädd för att han börjar tappa kontrollen över mig eftersom det nu är jag som plötsligt ändrar beteende. Har god lust att mindfucka honom right back, men vill inte sänka mig till hans låga nivå.

Svar på tråden Var jag elak?