• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Väntarpå4an

Jag börjar 😊
    Vi har försökt sedan Juli så detta blir vårt 6e försök varpå 2 tidiga missfall har inträffat under denna tiden. Det är mitt fjärde barn och min sambos första. Jag är 36 år och han 40 år. Hoppas så att vi lyckas snart❤️

BiM-Lista
    9/1 - väntarpåfyran 

• AngieF

Hej! 

Vi har försökt sen i somras. Först lite halvdant men i augusti körde vi med ÄL stickor och jag blev gravid. Det slutade i MA i v12 i slutet av oktober.. Hoppades bli gravid direkt efter men trots ÄL stickor och mys i rätt tid blev det inget. Men nu är det en ny cykel så håller tummarna att kroppen är redo att behålla en graviditet. 

Det är första barnet, jag är 37 och mannen 31.

BiM-Lista
    6/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 

• Väntarpå4an
    AngieF skrev 2024-12-11 22:17:07 följande:

Hej! 

Vi har försökt sen i somras. Först lite halvdant men i augusti körde vi med ÄL stickor och jag blev gravid. Det slutade i MA i v12 i slutet av oktober.. Hoppades bli gravid direkt efter men trots ÄL stickor och mys i rätt tid blev det inget. Men nu är det en ny cykel så håller tummarna att kroppen är redo att behålla en graviditet. 

Det är första barnet, jag är 37 och mannen 31.

BiM-Lista
    6/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 

Jag beklagar eran sorg ❤️🥺 fy så hemskt. 
    Vi ligger ganska nära i bim, hoppas vi får ett plus i januari. 
    Vad kör du för äl-stickor? Tempar du också?
  • AngieF

Jag har kört graviditerskollen men inför denna ägglossning har jag köpt hem babyplan så jag kan testa ofta sen CB advanced, för att få det mer svart på vitt!
    Nej jag tempar inte. Det skulle inte funka då jag sällan sover en hel natt utan att bli störd flera gånger av både katter samt maken som kommer hem från nattjobb. Så kör på ÄL stickor och genom att hålla koll på flytningar. 

Min cykel har en rätt stor varians, brukar ha mellan 27-31 dagar. BIM är uträknat på min medelcykellängd men skulle kunna vara någon gång mellan 5-9/1. Så alla appar säger olika om när ÄL ska ske men jag hoppas det blir innan jul så vi hinner med mys innan hela släkten kommer och bor hos oss haha.

• Malines

Hej, 

Jag joinar er här. Vi försöker bli gravida med vårat första barn och detta blir vårt femte försök.

Känner att jag skulle vilja kolla upp oss så att allt står rätt till för vi har inte ens lyckats få ett plus en enda gång och känns som att de flesta får ett plus på denna tid även om de slutar i missfall? 🤔 Jag är 29 och maken 32. 

Jag har stabila och regelbundna cykler (+- någon dag) och väntar nästa BIM 11 Januari. 

BiM-Lista
    6/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 
    11/1 - Malines

• Väntarpå4an
    AngieF skrev 2024-12-13 09:55:06 följande:

Jag har kört graviditerskollen men inför denna ägglossning har jag köpt hem babyplan så jag kan testa ofta sen CB advanced, för att få det mer svart på vitt!
    Nej jag tempar inte. Det skulle inte funka då jag sällan sover en hel natt utan att bli störd flera gånger av både katter samt maken som kommer hem från nattjobb. Så kör på ÄL stickor och genom att hålla koll på flytningar. 

Min cykel har en rätt stor varians, brukar ha mellan 27-31 dagar. BIM är uträknat på min medelcykellängd men skulle kunna vara någon gång mellan 5-9/1. Så alla appar säger olika om när ÄL ska ske men jag hoppas det blir innan jul så vi hinner med mys innan hela släkten kommer och bor hos oss haha.

Känner igen det där😅 jag har troligen äl runt julafton. Vi är iväg hos svärmor hela helgen innan jul och kommer hem 23e sen iväg igen. Vet inte hur detta ska gå🙈😅
  • Joss4n94

Hej!

Har följt BIM oktober och november men aldrig postat nåt.

Slutade med preventivmedel i somras men min cykel lever sitt eget liv än så länge, senaste cykeln 25 dagar och dessförinnan 40 dagar och inte några tydliga symtom på ÄL förutom temp som stiger.

Har kört med RFSUs ÄL-test, men aldrig fått positivt där, bara kunnat se en svag höjning. Nu inför denna ÄL (som blir kring julafton) har jag köpt CB advance som jag började testa med idag för att försöka hitta ÄL. Har FF, som säger BIM 2/1 medan Premom säger 7/1. Sätter mig på 2/1 så får vi se. 

Detta är försök till vårt första barn, både jag och maken är 29. 

BiM-Lista
    2/1 Joss4an94
    6/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 
    11/1 - Malines

• Vallmo93

Hänger med denna månaden också 🤗 3e försöket och första barnet. ÄL beräknad till julafton, så blir också spännande hur vi löser det på besök hos svärmor 😅 tempar och ÄL testar (men tror jag skippar ältestandet denna månad).

BiM-Lista
    2/1 Joss4an94
    5/1 - Vallmo93

6/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 
    11/1 - Malines

• Väntarpå4an
    Malines skrev 2024-12-13 11:26:21 följande:

Hej, 

Jag joinar er här. Vi försöker bli gravida med vårat första barn och detta blir vårt femte försök.

Känner att jag skulle vilja kolla upp oss så att allt står rätt till för vi har inte ens lyckats få ett plus en enda gång och känns som att de flesta får ett plus på denna tid även om de slutar i missfall? 🤔 Jag är 29 och maken 32. 

Jag har stabila och regelbundna cykler (+- någon dag) och väntar nästa BIM 11 Januari. 

BiM-Lista
    6/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 
    11/1 - Malines

Hej,

Välkommen 😊 förstår din känsla. Jag vill gärna också kolla upp så allt är okej. Vi har lyckats bli gravida 2 ggr men det håller sig inte längre än till v.7 😭

Vi tänkte boka tid hos en privatklinik men var dåligt med tider tyvärr.
  • Malines
    Väntarpå4an skrev 2024-12-13 18:59:30 följande:
    Hej,

Välkommen 😊 förstår din känsla. Jag vill gärna också kolla upp så allt är okej. Vi har lyckats bli gravida 2 ggr men det håller sig inte längre än till v.7 😭

Vi tänkte boka tid hos en privatklinik men var dåligt med tider tyvärr.
    Tack! ☺️
    Åh vad trist! Hur länge har ni försökt? 
    vilket län bor ni i? Vi tänkte nog ringa och se om de har tid (också privat) till efter nästa BIM om det nu inte blir något (hoppas att det finns tider) 😮?💨
Svar på tråden BIM januari 2025