• Vallmo93

BIM januari 2025

Hänger med denna månaden också 🤗 3e försöket och första barnet. ÄL beräknad till julafton, så blir också spännande hur vi löser det på besök hos svärmor 😅 tempar och ÄL testar (men tror jag skippar ältestandet denna månad).

BiM-Lista
    2/1 Joss4an94
    5/1 - Vallmo93

6/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 
    11/1 - Malines

• Vallmo93
    Joss4n94 skrev 2024-12-24 07:22:27 följande:

Lägger in detta så någon annan som också kliat sig i huvudet över att ÄL-stickan aldrig visat positivt kan ha som referens.

Idag efter 8 dagar med blinkande smiley (CB advanced) fick jag fast smiley CD17!

Har testat med RFSU ÄL-stickor parallellt med CB varje dag och idag kunde man absolut se ett starkare streck (tidigare dagar har varit nästintill blankt). Däremot är det långt ifrån vad som anses positivt enligt RFSUs beskrivning och i Premom blir T/C endast 0.2. 

God Jul på er alla och jag hoppas det blir ett positivt 2025!

Åh, precis som mig denna månad! Har tidigare använt cb lila/advanced och fått blinkande och fast gubbe men kände denna månad att jag ville enbart köra stickor (billigare och för att trackea stegring).

Har haft otroligt svaga streck under några dagar förutom ett mellansvagt i lördags (likt ditt!), men sen sjönk det. Samtidigt har mitt sekret minskat till i princip ingenting idag + temphöjning över baslinjen. Så känns som ÄL skedde typ igår, men var så förvirrad över RFSUs svaga streck! 

• Vallmo93

Gott nytt år alla! Hoppas så att vi får fina plus under 2025 ❤️ Jag går in i nya året väldigt hoppfull!

Jag närmar mig bim som är 3/1. Förra månaden ?kände jag in? alldeles för mycket symptom som såklart inte stämde, så tar det lite lättare denna månaden. Dock så dippade min temp rejält igår och jag fick en liten rosa spotting på pappret. Det är för tidigt för mensen (och fortsatte dessutom inte), så kan inte inte få upp hoppet om en implantationsdipp + nidblödning. Men vi får se! 😄

1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94
    3/1 Vallmo93
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Elsa0915
    5/1 Önskan97
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    10/1 Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988 
    11/1 Norgetjejen
    13/1 Annpor
    13/1 enliten sladdis
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    20/1 Cheryblossom
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme
    26/1 Monki19
    26/1 NassaNisse
    27/1 nannylovisa
    31/1 Mothertotwo
  • Vallmo93

Äl + 10 / bim-1/2 idag och tempen sjönk ner till coverline. Hade bestämt mig att testa mig ändå - men super blankt test 😞

Så nu gick hoppet ur mig denna cykel. Kanske hänger kvar ändå - beroende på när mensen kommer så har jag eventuellt nästa bim 31/1. (det sköna med lite kortare cykler 😅)

• Vallmo93
    AngieF skrev 2025-01-02 11:36:45 följande:
    Det är ju enligt Google inte ovanligt att det tar 10 dagar innan ägget fäster  och sen tar det väl 2-3 dagar innan HCG nivåerna blir tillräckligt höga så än borde det inte vara helt kört för dig! Någon här på FL tipsade om sidan https://whenmybaby.com/implantation-doubling-calculator för att se HCG nivåer baserat på ägglossning och olika dagar som ägget kan fästa. Den tycker jag är rätt bra för att visualisera när det är rimligt att testa baserat på vilka tester en har hemma (även om jag själv testade alldeles för tidigt idag och med ett test som inte var testa tidigt haha) 

Ja så är det såklart, men tänkte att den lilla spotting jag hade 2 dagar sen kanske var en nidis och att med det så borde det synas nu med tidigt test. Samt droppet i tempen (även om enstaka dag inte behöver betyda något). Men såklart, så länge mensen inte kommit så finns ju hoppet kvar 😄

• Vallmo93
    Anonym (Smålänning) skrev 2025-01-02 14:13:20 följande:

Hej!!

Jag har läst denna tråd men imorse plussade jag på äl+8 och är i helt chock!

såklart jättesvagt, men tog ett cb digitalt early och fick ?gravid?.

första försöket på lillasyskon till mina två tjejer på 5 & 7 år ???? så sjukt!!!

Åh stort grattis!! 🤩
  • Vallmo93
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-01-02 14:50:08 följande:
    Är i samma situation som dig. ÄL+10 eller 11 idag. Testade negativt igår och förlorade hoppet lite då jag tänkte att om det inte syns nu så är det inget men mensen har ju inte kommit än iaf. Känner inga symtom på varken eller, gör du det? ☺️
    Inte haft några symptom på varken eller denna cykeln heller. Förra cykeln (som blev negativ) kände jag in en massa symptom, att det kan vara så olika 😅

Men.. börjar få lite molande känsla i magen och lättlätt rosa på pappret. Så tror verkligen mensen är på ingång 🙈 

Håller tummarna för dig! Vet du ungefär hur lång lutealfas du brukar ha? Eller när är din bim? ☺️
  • Vallmo93
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-01-02 16:13:12 följande:

Verkligen 😅 jag inbillar mig nog att mina kramper inte brukar avta som de har gjort nu och att jag brukar vara mer uppblåst haha.

Detsamma, hoppas inte mensen kommer för varken dig eller mig!

Jag har haft oregelbundna cykler sedan jag slutade med minipiller för snart ett år sedan men oftast 12 dagar, så testar nog på lördag eller söndag om inte mensen kommer. Kommer du testa igen eller vänta efter BIM? 😊

Spännande! Ja tror någon skrev tidigare i denna tråd att vid dens tidigare graviditet så var just avsaknaden på symptom det som blev symptom ❤️😄 jag är inne på 2-3e försöket så försöker logga lite mer olika symptom under hela cykeln för att lära känna min kropp mer. Men ändå svårt när det skiljer sig så mycket från månad till månad 🥲

Spottingsen har fortsatt under dagen så tror verkligen att mensen kommer imorgon (och bim är imorgon alt senast lördag). Så kommer vänta in den. Men skulle det mot förmodan avstanna så testar jag nog på lördag igen då jag ska resa iväg. ☺️
  • Vallmo93

Uppdaterar listan med nästa bim då jag hinner med en till i slutet av jan 😄

2/1 Joss4an94
    3/1 Vallmo93

4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Elsa0915
    5/1 Önskan97
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    7/1 MissEA85
    7/1 Anonym (Quiria)

8/1 sanso
    9/1 MandisM
    9/1 Längtanefter2
    10/1 B3tt4an
    10/1 Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988 
    11/1 Norgetjejen

13/1 Annpor
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    18/1 LokaHallon88
    20/1 Cheryblossom
    20/1 momof4soon
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme
    26/1 Monki19
    26/1 NassaNisse
    27/1 nannylovisa 
    27/1 Addy99
    28/1 Anonymus
    28/1 Anonym (E)
    28/1 Anonym (Lantisen) 
    28/1 Brunbrallan
    29/1 Vallmo93
    31/1 Mothertotwo

• Vallmo93

Helt sjukt, jag är gravid!!! 

Men vet inte om jag kan glädjas eller vara orolig. Tog ett gravtest (cb ultratidig) den 2 Jan som var negativt. Sen 3e Jan startade min ?mens? och jag släppte helt tanken på denna cykeln.

Mensen pågick som den brukar i 3-4 dagar men fortsatte sen som spottings i ytterligare 5 dagar (vilket jag ALDRIG har efter mensen, och inte så länge). Jag har alltså blött i 9 dagar, men med minskande flöde.

Jag har även varit bortrest under denna tidpunkt och därför inte tempst mig. Igår morse är första gången jag tar temp på 9 dagar - och den är hög!! NC algoritmen plockar bort denna. Jag tog ett ältest (för att inte slösa på gravtest) men det är väldigt svagt.

Nu imorse är temp fortfarande hög så jag bestämde mig för att ta gravtest - och det är positivt!!! 😍😍😍

Det som oroar mig nu är att den med veckoindikator endast visar 1-2 och jag hade ÄL ca 23/12. Borde den inte visa mer? Samtidigt så har testerna uppenbarligen ökat med tanke på att ultratidigt test visade negativt för 9 dagar sen 🙈

• Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-01-12 10:59:28 följande:

Jätte kul med ett plus♥️♥️ men vill inte skrämma dig men gick igenom något liknande och det var ett utomkveds. Fick mens, sen plussade jag 10 dagar efter mensen🥺 Hade då 2-3v på digitalt, den 22/11 så tre veckor efter ÄL. Köp såna enkla stickor och kissa på dem i några dagar så får du ser ifall dem ökar! Har du några ensida smärtor? 

Min temp höll sig rätt uppe med med vissa dippar 

Stickorna: 

27/11 hade jag HCG 88 i blodprov, som man ser gick HCG ner där vid 26 och 28. 
    1/12 - 140 (då åkte jag in akut till gyn pga ensidig smärta) 
    11/12 - 484 
    Efter det blev de två blodprov till där det gick upp och ner, blödde i två omgångar till innan jag den 20/12 började få sjuka smärtor och började blöda och några timmar senare låg man på operationensbordet. 

Björkskogen skrev 2025-01-12 11:11:36 följande:
    Kanske låghormonare bara 😊 köp ett lass stickor så du kan testa flera ggr utan att bli ruinerad, då ser du om det stegrar. 

Tack snälla ni! ❤️ ja jag känner mig lite överrumplad - var inte alls beredd på detta. Har inga smärtor alls (knappt några symtom öht?)

Ska köpa ett lass med stickor och se hur det utvecklar sig!

Siri- hade du känsla för att det var något som inte stämde tidigt/efter du plussat? 
  • Vallmo93
    Vallmo93 skrev 2025-01-12 10:25:43 följande:

Men vet inte om jag kan glädjas eller vara orolig. Tog ett gravtest (cb ultratidig) den 2 Jan som var negativt. Sen 3e Jan startade min ?mens? och jag släppte helt tanken på denna cykeln.

Mensen pågick som den brukar i 3-4 dagar men fortsatte sen som spottings i ytterligare 5 dagar (vilket jag ALDRIG har efter mensen, och inte så länge). Jag har alltså blött i 9 dagar, men med minskande flöde.

Jag har även varit bortrest under denna tidpunkt och därför inte tempst mig. Igår morse är första gången jag tar temp på 9 dagar - och den är hög!! NC algoritmen plockar bort denna. Jag tog ett ältest (för att inte slösa på gravtest) men det är väldigt svagt.

Nu imorse är temp fortfarande hög så jag bestämde mig för att ta gravtest - och det är positivt!!! 😍😍😍

Det som oroar mig nu är att den med veckoindikator endast visar 1-2 och jag hade ÄL ca 23/12. Borde den inte visa mer? Samtidigt så har testerna uppenbarligen ökat med tanke på att ultratidigt test visade negativt för 9 dagar sen 🙈

Hej, en liten uppdatering från mig!

Varit bortrest med jobbet sedan testet i söndags men nu hemma igen. Inte hunnit köpa ett lass med stickor men tog ett nytt digitalt med veckoindikator som idag visar Gravid 2-3 🥰

Så lättad över ökning - men såklart fortfarande lite oroad. Ska dock försöka slappna av kommande dagarna och försöka ?njuta? av de positiva testen och ökningarna - har varit så mycket katastroftankar senaste dagarna.

Blödningarna har slutat sedan ca 4 dagar tillbaka också. 
  • Vallmo93
    nannylovisa skrev 2025-01-16 14:41:20 följande:

ni som redan plussat nu, får ni BF i september eller? Jag letade efter en BF oktober grupp på Facebook men hittade ingen. men det kanske inte är någon som hunnit plussa med BF i oktober ännu? 

Tror inte någon plussat bf Oktober ännu, men kommer nog inom någon vecka. 

Min bf är satt till 13e Sep ungefär, men sen hade jag bim tidigt i Jan ☺️

• Vallmo93
    Vallmo93 skrev 2025-01-12 10:25:43 följande:

Siripiri skrev 2025-01-12 10:59:28 följande:

Jätte kul med ett plus♥️♥️ men vill inte skrämma dig men gick igenom något liknande och det var ett utomkveds. Fick mens, sen plussade jag 10 dagar efter mensen🥺 Hade då 2-3v på digitalt, den 22/11 så tre veckor efter ÄL. Köp såna enkla stickor och kissa på dem i några dagar så får du ser ifall dem ökar! Har du några ensida smärtor? 

Min temp höll sig rätt uppe med med vissa dippar 

Stickorna: 

27/11 hade jag HCG 88 i blodprov, som man ser gick HCG ner där vid 26 och 28. 
    1/12 - 140 (då åkte jag in akut till gyn pga ensidig smärta) 
    11/12 - 484 
    Efter det blev de två blodprov till där det gick upp och ner, blödde i två omgångar till innan jag den 20/12 började få sjuka smärtor och började blöda och några timmar senare låg man på operationensbordet. 

Så kul att se alla plus i tråden 😍 har följt tråden lite på avstånd senaste dagarna och håller tummarna för er alla!

Vill ge en liten snabb uppdatering från min sida - att jag har befarat utomkveds också. Cb veckoindikator slog över till 3+ tidigare i veckan på 6+3 och jag var överlycklig men ändå med känsla att något inte stämmer. Bokade in ett privat VUL till igår.

Det privata VULet kunde man inte se något alls i livmodern - så fick en remiss till Gynakuten. På Gynakuten tog jag prover: HCG är 1300 (vilket är för lågt för vecka 6?) och de kan se någon liten antydan på vänster äggstock/äggledare. Ingen blödning i buken så nu blir det uppföljning varannan dag 😞❤️

Svar på tråden BIM januari 2025