Vallmo93 skrev 2025-01-12 10:25:43 följande:

Helt sjukt, jag är gravid!!!
Men vet inte om jag kan glädjas eller vara orolig. Tog ett gravtest (cb ultratidig) den 2 Jan som var negativt. Sen 3e Jan startade min ?mens? och jag släppte helt tanken på denna cykeln.
Mensen pågick som den brukar i 3-4 dagar men fortsatte sen som spottings i ytterligare 5 dagar (vilket jag ALDRIG har efter mensen, och inte så länge). Jag har alltså blött i 9 dagar, men med minskande flöde.
Jag har även varit bortrest under denna tidpunkt och därför inte tempst mig. Igår morse är första gången jag tar temp på 9 dagar - och den är hög!! NC algoritmen plockar bort denna. Jag tog ett ältest (för att inte slösa på gravtest) men det är väldigt svagt.
Nu imorse är temp fortfarande hög så jag bestämde mig för att ta gravtest - och det är positivt!!! 😍😍😍
Det som oroar mig nu är att den med veckoindikator endast visar 1-2 och jag hade ÄL ca 23/12. Borde den inte visa mer? Samtidigt så har testerna uppenbarligen ökat med tanke på att ultratidigt test visade negativt för 9 dagar sen 🙈
Siripiri skrev 2025-01-12 10:59:28 följande:
Jätte kul med ett plus♥️♥️ men vill inte skrämma dig men gick igenom något liknande och det var ett utomkveds. Fick mens, sen plussade jag 10 dagar efter mensen🥺 Hade då 2-3v på digitalt, den 22/11 så tre veckor efter ÄL. Köp såna enkla stickor och kissa på dem i några dagar så får du ser ifall dem ökar! Har du några ensida smärtor?
Min temp höll sig rätt uppe med med vissa dippar

Stickorna:

27/11 hade jag HCG 88 i blodprov, som man ser gick HCG ner där vid 26 och 28.
1/12 - 140 (då åkte jag in akut till gyn pga ensidig smärta)
11/12 - 484
Efter det blev de två blodprov till där det gick upp och ner, blödde i två omgångar till innan jag den 20/12 började få sjuka smärtor och började blöda och några timmar senare låg man på operationensbordet.
Så kul att se alla plus i tråden 😍 har följt tråden lite på avstånd senaste dagarna och håller tummarna för er alla!
Vill ge en liten snabb uppdatering från min sida - att jag har befarat utomkveds också. Cb veckoindikator slog över till 3+ tidigare i veckan på 6+3 och jag var överlycklig men ändå med känsla att något inte stämmer. Bokade in ett privat VUL till igår.
Det privata VULet kunde man inte se något alls i livmodern - så fick en remiss till Gynakuten. På Gynakuten tog jag prover: HCG är 1300 (vilket är för lågt för vecka 6?) och de kan se någon liten antydan på vänster äggstock/äggledare. Ingen blödning i buken så nu blir det uppföljning varannan dag 😞❤️