• AngieF

BIM januari 2025

Hej! 

Vi har försökt sen i somras. Först lite halvdant men i augusti körde vi med ÄL stickor och jag blev gravid. Det slutade i MA i v12 i slutet av oktober.. Hoppades bli gravid direkt efter men trots ÄL stickor och mys i rätt tid blev det inget. Men nu är det en ny cykel så håller tummarna att kroppen är redo att behålla en graviditet. 

Det är första barnet, jag är 37 och mannen 31.

BiM-Lista
    6/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 

• AngieF

Jag har kört graviditerskollen men inför denna ägglossning har jag köpt hem babyplan så jag kan testa ofta sen CB advanced, för att få det mer svart på vitt!
    Nej jag tempar inte. Det skulle inte funka då jag sällan sover en hel natt utan att bli störd flera gånger av både katter samt maken som kommer hem från nattjobb. Så kör på ÄL stickor och genom att hålla koll på flytningar. 

Min cykel har en rätt stor varians, brukar ha mellan 27-31 dagar. BIM är uträknat på min medelcykellängd men skulle kunna vara någon gång mellan 5-9/1. Så alla appar säger olika om när ÄL ska ske men jag hoppas det blir innan jul så vi hinner med mys innan hela släkten kommer och bor hos oss haha.

• AngieF

Är det någon som använder premom för att registrera ÄL tester?

Jag testade förra månade men registrerade fel och la inte in så många tester. Så den här månaden köpte jag easy@home test och lägger in varje dag.

Det har liksom blivit marginellt lägre och lägre senaste två dagarna. Vet inte om det är vanligt?
    Har inte druckit särskilt mycket mer innan testerna och tar runt samma tid varje dag.

• AngieF
    Malines skrev 2024-12-18 23:28:58 följande:
    Jag har kört lite med premom och gissar att dina tester Inte har stigit ännu utan att det är en standard nivå ungefär där de varierar lite i styrka eftersom alla fortfarande är hyfsat svaga. Typ som blinkande gubbe på CB lila innan den blir fast om du vet? Har du inte använt de kanske du skulle vilja komplettera med de en månad så du inte missar din ÄL, och ser hur de där testen följer ÄL och CB testen? 😊 Du är ju också hyfsat tidigt i din cykel så de kommer nog stiga ännu mer precis innan ÄL om du inte vet att du har tidig ÄL. 

Jag kör CB för att inte missa och sen vanliga testen för att få se när exakta peaken var 😊 
    Det låter rimligt! Jag har CB advanced hemma så kommer komplettera med det närmsta dagarna. Appen gissar på ÄL 24/12.
  • AngieF

Har bara fått utslag på ÄL stickorna (typ nedåtgående kurva) och rund tom ring på CB advanced, så var jätteorolig att kroppen inte är återställd sen mitt MA i slutet av oktober. Men så idag kom äntligen den blinkande gubben! Ska köra stickor senare idag för att se om de också ökat något än. Kan vara att ägglossningen blir lite senare än julafton så vi kör på varannan dag en bit in i nästa vecka.

Vi kör heminsemination då min man tycker pressen blir för stor runt ägglossning och kan inte komma alls då. Tycker det funkar super för oss. Han kilar in på toaletten och göra sin grej sen sprutar jag in det och ligger och vilar i sängen ca 30 min. Enklare att få till många dagar samt att slippa frustrationen i oss båda när det inte funkar att ligga.

• AngieF
    Väntarpå4an skrev 2024-12-23 05:42:53 följande:
    Så skönt att den blinkande gubben kom 😊 jag har haft blinkande i 4 dagar nu. Jag hoppas att den är fast idag. 
    Vi har iaf kört på varannan dag och fortsätter nog med det några dagar till minst. 

Blev nyfiken på heminsemination, vad är "verktyg" använder man för det? Vad bra att ni hittat ett sätt som fungerar för er. Jag tror många män kan känna så arr de måste leverera och att det då tar stopp. Inte konstigt heller för den delen 
    Jag använder bara en liten spruta, typ sån en doserar flytande läkemedel till katt/barn i. Ibland använder jag en liten slang på den för att komma längre in. Och han kommer in burk som jag sen suger upp i sprutan från och sprutar in. Köpte ett kitt online i en fertilitetsbutik. Det var det vi använde när jag blev gravid i augusti så funkar uppenbarligen bra! Det har blivit mycket mer avslappnat kring babyverkstaden nu och vi ?får till det? varannan dag i över en vecka för att säkra upp fertila perioden.
  • AngieF

Fick fast gubbe på CB advanced idag! Borde alltså vara ägglossning imorgon, vilket är ett par dagar senare än tidigare beräknat. Flyttar min BIM till 9/1. Men skulle kunna vara någon dag tidigare eller senare då min cykel varierar i längd och har inte koll på hur lång lutealfas jag har. 

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94 
    4/11 Barnlängtan2024
    5/1 - Vallmo93

5/1 elsa0915

7/1 - Önskan97
    8/1 - sanso
    9/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 
    10/1 - B3tt4n
    10/1 - Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 - Malines
    11/1 - Dalkullan1988
    13/1 - Annpor
    14/1 - Drömmar22
    17/1 - Lorainza
  • AngieF
    Sanso skrev 2024-12-26 09:31:29 följande:

Ni som brukar ha ägglossningssmärta och testar med äl-stickor, hur många dagar innan äl har ni ont? Jag testar inte, men har fått sån himla smärta efter min förra graviditet och hade det nu förra veckan. Har förhoppningar att äl skedde tidigare än appen säger, för annars missade vi fönstret denna månad. Men hade älsmärta en vecka innan gröna dagarna enligt appen så tänker att det kanske finns en liten chans ändå ☺️

Jag får alltid ont samma dag eller dagen innan ÄL.
  • AngieF
    Barnlängtan2024 skrev 2024-12-30 11:18:38 följande:

Hej alla kämpare!❤️

Är på ÄL+7 idag, tog ett graviditetstest imorse (kunde inte hålla mig) men det va negativt. Känner mig extremt trött och mina bröst är svullna, dock inga mer symtom förutom lite illamående på morgonen.. hoppas på present till nyår 🥰 

Ni som har barn, när fick ni första positiva? 

Detta är fjärde försöket. 

Jag har inte barn men blev gravid i augusti (slutade i MA) och tog test ÄL+11 för jag kände mig annorlunda i kroppen. Dock var jag så stressad att jag av misstag tog fram ÄL test och testade med i ett par dagar haha. Fick starka streck på dem, nästan starkare än jag hade fått vid ägglossning. När jag tillslut upptäckte att jag använt fel stickor tog jag ett vanligt som var rätt svagt på morgonen på ÄL+14 sen ett digitalt från CB på eftermiddagen som visade gravid.

Är på ÄL+5 idag och vill bara att tiden ska gå så jag kan börja testa.. Detta är första ?riktiga? cykeln sen MA:t så hoppas verkligen på ett plus!
  • AngieF
    mothertotwo skrev 2024-12-31 12:34:08 följande:
    Vill hälsa alla ett gott nytt år. 🥂 

Ingen mens i sikte för min del. CD 38 idag. Igår när jag kollade tappen så fick jag typ en prick rosa, men helt borta igen. 
    Alla symtom på svullna och ömma bröst samt lätt molnande mensvärk är helt borta idag. Testade negativt den 29 decemeber. Vet inte om jag ska avstå från alkohol idag eller vad. Känner mig lite kluven. Vad hade ni gjort?

Jag hade testat idag igen och om det fortfarande är blankt - druckit alkohol ikväll.

Själv har jag BIM någongång nästa vecka (mellan 6-9e enligt de olika apparna) och kommer ta några glas ikväll. Personligen vill jag inte leva som gravid förens jag faktiskt är det, går åt tillräckligt med energi åt att hålla koll på alla tester hit och dit Skäms 

• AngieF

ÄL+8 idag och kunde inte hålla mig från att testa, negativt såklart. Har noll symptom så känner inte särskilt mycket förhoppning om att det blir något denna månad heller, även om jag önskar det så gärna.

Fyller 38 i år så klockan tickar verkligen.. 

• AngieF
    Vallmo93 skrev 2025-01-02 10:48:31 följande:

Äl + 10 / bim-1/2 idag och tempen sjönk ner till coverline. Hade bestämt mig att testa mig ändå - men super blankt test 😞

Så nu gick hoppet ur mig denna cykel. Kanske hänger kvar ändå - beroende på när mensen kommer så har jag eventuellt nästa bim 31/1. (det sköna med lite kortare cykler 😅)

Det är ju enligt Google inte ovanligt att det tar 10 dagar innan ägget fäster  och sen tar det väl 2-3 dagar innan HCG nivåerna blir tillräckligt höga så än borde det inte vara helt kört för dig! Någon här på FL tipsade om sidan https://whenmybaby.com/implantation-doubling-calculator för att se HCG nivåer baserat på ägglossning och olika dagar som ägget kan fästa. Den tycker jag är rätt bra för att visualisera när det är rimligt att testa baserat på vilka tester en har hemma (även om jag själv testade alldeles för tidigt idag och med ett test som inte var testa tidigt haha) 
  • AngieF

Tog ett test igår som var sååå svagt så jag tänkte att det var spökstreck. Tog ett likadant idag och tyckte det hade blivit tydligare. Så vågade mig på ett digitalt som var positivt!!

Dagens sticka hamnade överst.

Blev överlycklig men såklart också livrädd för ett till missfall, speciellt ett till i v12.. 

• AngieF
    Väntarpå4an skrev 2025-01-05 15:38:47 följande:
    ÅÅH Massa grattis ❤️❤️❤️ vilken cykeldag plussade du på? 
    Tack!! Jag tempar inte så vet inte 100% men enligt Premom och ÄL test borde det vara ÄL+11 idag
  • AngieF
    nannylovisa skrev 2025-01-08 17:06:26 följande:

När på dagen tar ni ÄL-test? Jag brukar bara tempa men nu tänkte jag testa med tester också denna gången, eftersom jag har lite svårare att förutspå när ÄL kommer ske nu efter missfallet. annars brukar den vara rätt punktlig på cd 17-18. Nu är jag på cd 12. 

har bara läst att man, till skillnad från gravtest, inte ska ta morgonurin. Men är det likadant som gravtest att man bör hålla sig typ 4 timmar innan o inte dricka så mkt osv? Eller ?tar ni bara? när som helst? 

tänker att det nu i början får räcka med 1 gång om dagen tills man ser att det börjar närma sig?

Jag registrerade alla test i appen premom den här gången och testerna verkade vara starkare för mig innan lunch de dagar jag körde två ggr. De tester jag använde (easy@home) stod att de rekommenderade användning mellan typ 10-20.

Jag dricker aldrig särskilt mycket på dagen så såg till att inte kissa 3h innan bara. 

• AngieF
    nannylovisa skrev 2025-01-09 11:12:50 följande:

Kommer här med frågor om ÄL tester igen 🤣

Tog ju mitt allra första igår eftermiddag. Fick då 0,1 enligt skalan i premom appen. Nu på förmiddagen testade jag igen och fick bara 0,05. Alltså ännu ljusare streck än igår. Brukar det hoppa lite fram o tillbaka så eller har jag kanske redan missat peaken??

Dag 13 idag så började igår på dag 12. Blir nojig att jag kanske peakade innan jag ens började testa?

Min hoppade upp och ner ända tills det var dags för peaken. trodde också att jag hade missat ägglossningen först. Jag googlade massor och det finns visst två typer av ägglossning, de som har en mer gradvis och de som har en väldigt snabb ökning som snabbt försvinner. Började därför testa två ggr per dag. Och som syns blev det först en rätt stor ökning dagen innan på fm men på em gick det ner igen och sen kom peaken dagen efter på fm.

Svar på tråden BIM januari 2025