• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Joss4n94
    Annpor skrev 2024-12-23 20:20:54 följande:

Lägger till mig på listan. Fick mens så här innan jul, dag 42 (!) i cykeln och kraftig försenad mens men utan plus på stickan. Hoppas nästa cykel blir regelbunden såsom alltid annars.

Har varit mycket stress och jobbiga tider så här i Debember, varför säkert cykeln spökat. Det är första julen utan vårt barn som föddes stilla i Februari efter fullgången graviditet, och sen ett missfall på det i v.10 i September. Nu i januari är det tredje cyklen efter missfallet vi försöker igen. Är 33 år gammal.

Tog mig friheten att snygga till listan lite från alla mellanslag. Fint att få följa er andra i samma resa mot en bebis. Kram på er alla!

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94 
    4/11 Barnlängtan2024
    5/1 - Vallmo93

5/1 elsa0915

6/1 - AngieF
    7/1 - Önskan97
    8/1 - sanso
    9/1 - väntarpåfyran 
    10/1 - B3tt4n
    10/1 - Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 - Malines
    11/1 - Dalkullan1988
    13/1 - Annpor
    14/1 - Drömmar22
    17/1 - Lorainza

Beklagar det ni gått igenom. Hoppas innerligt att det går för er nu. Kram! 

• Joss4n94

Lägger in detta så någon annan som också kliat sig i huvudet över att ÄL-stickan aldrig visat positivt kan ha som referens.

Idag efter 8 dagar med blinkande smiley (CB advanced) fick jag fast smiley CD17!

Har testat med RFSU ÄL-stickor parallellt med CB varje dag och idag kunde man absolut se ett starkare streck (tidigare dagar har varit nästintill blankt). Däremot är det långt ifrån vad som anses positivt enligt RFSUs beskrivning och i Premom blir T/C endast 0.2. 

God Jul på er alla och jag hoppas det blir ett positivt 2025!

• elsa0915

Addy99 skrev 2024-12-22 18:18:25 följande:
    Kul, välkommen!!

Känner exakt samma som dig, är 35! Känns som att det gått så lätt för alla runt en så självklart kommer man bli den som det inte funkar för. Tror man får tänka positivt och iaf ge det 6-12 månader sen kan man ju ta hjälp ☺️ vi har testat i 2 mån nu men inte så seriöst utan mer ?blir det så blir det?, men stressen att tiden rinner ut finns ju givetvis.

Önskar dig lycka till!!

Precis så vi tänker med ... Glad Att vi får testa tills dess att man kan skaffa hjälp, och jag får försöka undvika negativa "klockan tickar" tankarna Skrikandes

Lycka till du också! {#emotions_dlg.flower}

Väntarpå4an skrev 2024-12-23 05:37:35 följande:
    Känner absolut igen mig, jag har tre barn så att jag kan få barn vet jag men det har tidigare gått så lätt för mig att bli gravid. Nu har vi försökt i 6 månader med två mf. Vilket får mig att bli rädd för att vi inte kommer lyckas hela vägen 😭

Åh, jag beklagar Rynkar på näsan Hoppas verkligen det går vägen för dig snart! Hjärta

• elsa0915
    Annpor skrev 2024-12-23 20:20:54 följande:

Lägger till mig på listan. Fick mens så här innan jul, dag 42 (!) i cykeln och kraftig försenad mens men utan plus på stickan. Hoppas nästa cykel blir regelbunden såsom alltid annars.

Har varit mycket stress och jobbiga tider så här i Debember, varför säkert cykeln spökat. Det är första julen utan vårt barn som föddes stilla i Februari efter fullgången graviditet, och sen ett missfall på det i v.10 i September. Nu i januari är det tredje cyklen efter missfallet vi försöker igen. Är 33 år gammal.

Tog mig friheten att snygga till listan lite från alla mellanslag. Fint att få följa er andra i samma resa mot en bebis. Kram på er alla!

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94 
    4/11 Barnlängtan2024
    5/1 - Vallmo93

5/1 elsa0915

6/1 - AngieF
    7/1 - Önskan97
    8/1 - sanso
    9/1 - väntarpåfyran 
    10/1 - B3tt4n
    11/1 - Malines
    11/1 - Dalkullan1988
    13/1 - Annpor
    14/1 - Drömmar22
    17/1 - Lorainza
    Vilken mardröm... jag beklagar, och hoppas verkligen på ett plus för dig snart {#emotions_dlg.flower}
  • Vallmo93
    Joss4n94 skrev 2024-12-24 07:22:27 följande:

Lägger in detta så någon annan som också kliat sig i huvudet över att ÄL-stickan aldrig visat positivt kan ha som referens.

Idag efter 8 dagar med blinkande smiley (CB advanced) fick jag fast smiley CD17!

Har testat med RFSU ÄL-stickor parallellt med CB varje dag och idag kunde man absolut se ett starkare streck (tidigare dagar har varit nästintill blankt). Däremot är det långt ifrån vad som anses positivt enligt RFSUs beskrivning och i Premom blir T/C endast 0.2. 

Åh, precis som mig denna månad! Har tidigare använt cb lila/advanced och fått blinkande och fast gubbe men kände denna månad att jag ville enbart köra stickor (billigare och för att trackea stegring).

Har haft otroligt svaga streck under några dagar förutom ett mellansvagt i lördags (likt ditt!), men sen sjönk det. Samtidigt har mitt sekret minskat till i princip ingenting idag + temphöjning över baslinjen. Så känns som ÄL skedde typ igår, men var så förvirrad över RFSUs svaga streck! 

• AngieF

Fick fast gubbe på CB advanced idag! Borde alltså vara ägglossning imorgon, vilket är ett par dagar senare än tidigare beräknat. Flyttar min BIM till 9/1. Men skulle kunna vara någon dag tidigare eller senare då min cykel varierar i längd och har inte koll på hur lång lutealfas jag har. 

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94 
    4/11 Barnlängtan2024
    5/1 - Vallmo93

5/1 elsa0915

7/1 - Önskan97
    8/1 - sanso
    9/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 
    10/1 - B3tt4n
    11/1 - Malines
    11/1 - Dalkullan1988
    13/1 - Annpor
    14/1 - Drömmar22
    17/1 - Lorainza
  • Väntarpå4an
    AngieF skrev 2024-12-23 18:13:26 följande:
    Jag använder bara en liten spruta, typ sån en doserar flytande läkemedel till katt/barn i. Ibland använder jag en liten slang på den för att komma längre in. Och han kommer in burk som jag sen suger upp i sprutan från och sprutar in. Köpte ett kitt online i en fertilitetsbutik. Det var det vi använde när jag blev gravid i augusti så funkar uppenbarligen bra! Det har blivit mycket mer avslappnat kring babyverkstaden nu och vi ?får till det? varannan dag i över en vecka för att säkra upp fertila perioden.
    Så himla bra och att det funkar. Det kan ju lätt bli en stress att leverera. Va bra att ni hittat ett sätt för er ❤️
  • Väntarpå4an
    elsa0915 skrev 2024-12-24 08:41:31 följande:
    Vilken mardröm... jag beklagar, och hoppas verkligen på ett plus för dig snart {#emotions_dlg.flower}
    ❤️❤️
  • Väntarpå4an
    Joss4n94 skrev 2024-12-24 07:22:27 följande:

Jag har haft precis samma på mina rfsu stickor. Får aldrig 100% utslag på dom men cb lila ger fast gubbe. Jag köpte easy@home denna månaden istället som funkade mycket bättre. Jag har inte mycket för rfsu stickorna 
  • Addy99

Nu har jag haft molande mensvärk i 5 dagar (ÄL+9).
    Borde få min mens på söndag/måndag om NC hade rätt om den för tidiga ÄL, annars bör den komma 1/1 som det stod i början (då borde det inte vara någon chans för + dock då vi inte fick till mys i den perioden).

Man kan ju få lite som mensvärk när magen krånglar men den är som vanligt 🤔 undrar vad det beror på om det inte är vad man hoppas på?

Svar på tråden BIM januari 2025