• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Dalkullan1988

Hej,
    Vi går in i ÅR två med försök då det första året innehållit 2 kemiska graviditeter och två MA med det senaste v.12 i slutet på augusti.

Senaste månaderna har jag kört ÄL stickor och har fått peak varje månad men gravtesterna visar blankt! Kämpar på men det känns ganska så hopplöst.

Jag har två barn sen innan på 6 och 9 år men det skulle bli det första för min sambo. Troligtvis BIM runt 11-12 januari.

BiM-Lista
    2/1 Joss4an94 
    5/1 - Vallmo93

6/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 
    11/1 - Malines
    11/1 - Dalkullan1988

• Addy99

Hello!

hoppar in här med då jag var med i december tråden.

har ÄL nästa vecka så BIM 1/1 😅 vi är båda 35 och bara dejtat i ca 6 månader men inser båda att vi måste börja försöka. Just nu kör jag NC och vi skyddar oss inte, blir det så blir det. Haft den inställningen senaste två månaderna så får vi se om vi behöver köra lite mer ?seriöst? längre fram 😆

har regelbundna cykler men aldrig varit gravid så man vet ju inte? sjukt stressande att vara 35 ska tilläggas!!! 

BiM-Lista
    1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94 
    5/1 - Vallmo93

6/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 
    11/1 - Malines
    11/1 - Dalkullan1988

• Barnlängtan2024

Hej!!
    Jag hoppar också in här. Fjärde försöket med Letrozol, vilket är ägglossning stimulerande piller.

Oklart när BIM är exakt då jag har oregelbunden mens, men borde vara 2 veckor efter ÄL. 
    Har testat med ägglossningstest och lagt in i PREMOM-appen. Den fortsätter öka så hoppas hoppas. 
    Fick ägglossning andra gången men ingen graviditet, tredje gången hjälpte det inte..
    Ska på ultraljud på onsdag och hoppas det växer några 🥹

Enligt FLO-appen är BIM 4/11.

Uppe i 1,2 på ägglossningstesten 😨

BiM-Lista
    1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94 
    4/11 Barnlängtan2024
    5/1 - Vallmo93

6/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 
    11/1 - Malines
    11/1 - Dalkullan1988

• Sanso

Hoppar också in! Lämnar just nu hcg-prover för att säkerställa att mitt mf inte är ett utomkveds. Vet inte hur det kommer bli med ÄL denna månad pga missfallet som varit segdraget, men förra gången jag fick missfall plussade jag direkt efter igen så hoppas på samma. 

🌸 BIM-Lista 🌸 
    1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94 
    4/11 Barnlängtan2024
    5/1 - Vallmo93

6/1 - AngieF
    8/1 - sanso
    9/1 - väntarpåfyran 
    11/1 - Malines
    11/1 - Dalkullan1988

• Anonym (Önskan97)

Hej alla som längtar efter barn!

Hoppar in från novembertråden, december är däremot första månaden som vi verkligen försöker för första barnet. Som många andra här så ställer ÄL vid jul till det lite när man ska dela stuga med familjen 😅 jag har inte regelbundna cykler och jag har inte haft ägglossning varje månad sedan jag slutade med minipiller i januari så får se när BIM blir. Jag tempar och försöker med ÄLtester även om det är svårt att hitta peak! 

🌸 BIM-Lista 🌸 
    1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94 
    4/11 Barnlängtan2024
    5/1 - Vallmo93

6/1 - AngieF
    7/1 - Önskan97
    8/1 - sanso
    9/1 - väntarpåfyran 
    11/1 - Malines
    11/1 - Dalkullan1988

• B3tt4n

Jag hakar på här eftersom min BIM i december tyvärr blev en mens. Håller tummar och tår för att lyckas den här gången. Har försökt av och till i ett par år nu och det går verkligen trögt, trots att jag använder ClearBlue Digital Fertilitetsmonitor. Vill så gärna ha en egen liten parvel! 😍

🌸 BIM-Lista 🌸 
    1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94 
    4/11 Barnlängtan2024
    5/1 - Vallmo93

6/1 - AngieF
    7/1 - Önskan97
    8/1 - sanso
    9/1 - väntarpåfyran 
    10/1 - B3tt4n
    11/1 - Malines
    11/1 - Dalkullan1988

• Väntarpå4an
    Joss4n94 skrev 2024-12-13 16:52:49 följande:

Hej!

Har följt BIM oktober och november men aldrig postat nåt.

Slutade med preventivmedel i somras men min cykel lever sitt eget liv än så länge, senaste cykeln 25 dagar och dessförinnan 40 dagar och inte några tydliga symtom på ÄL förutom temp som stiger.

Har kört med RFSUs ÄL-test, men aldrig fått positivt där, bara kunnat se en svag höjning. Nu inför denna ÄL (som blir kring julafton) har jag köpt CB advance som jag började testa med idag för att försöka hitta ÄL. Har FF, som säger BIM 2/1 medan Premom säger 7/1. Sätter mig på 2/1 så får vi se. 

Detta är försök till vårt första barn, både jag och maken är 29. 

BiM-Lista
    2/1 Joss4an94
    6/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 
    11/1 - Malines

Välkommen 🥰 jag har också haft rfsu stickor och har aldrig fått ett ordentligt utslag på dom. Körde med cb advance lila för två cyklar sedan för första gången och blev gravid. Slutade dock i mf och hade de även denna cykeln men blev tyvärr inget i dec
  • Väntarpå4an
    Malines skrev 2024-12-13 22:02:23 följande:
    Tack! ☺️
    Åh vad trist! Hur länge har ni försökt? 
    vilket län bor ni i? Vi tänkte nog ringa och se om de har tid (också privat) till efter nästa BIM om det nu inte blir något (hoppas att det finns tider) 😮?💨
    Detta blir vårt 6e föesök denna månaden. Vi bor i Västra Götaland. Den som ligger väldigt nära oss hade inga tider alls men vi kan boka något i gbg. Skickade in en egenremiss till sjukhuset men fick avslag på den 😢
  • Väntarpå4an

Godmorgon 😊

Är det någon som vet hur man hoppar över en temp i premom? Skriver man bara inte in en temp eller väljer man något särskilt? 

• Anonym (Universitetsbebis)

Även jag flyttar över från förra tråden! Tredje försöket nu, första barnet. Jag är 28 och han 34.

Första försöket träffade vi rätt och fick typ alla gravidsymptom man kan ha, men mensen kom till slut prick på BIM enligt NC. Andra försöker stirrade vi oss tyvärr blinda på NC-kurvan och började testa för sent så vi missade ägglossningen totalt.

NC räknar konstigt så den säger ÄL 31/12, men om jag tittar på tidigare grafer borde den vara 27/12, så jag tänker utgå från det för att vara säker. ÄL+14 ger då BIM 10/1. Stämmer inte med NC men tänker inte lita på den nu.

LYCKA TILL ALLIHOPA!! ❤️

🌸 BIM-Lista 🌸 

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94 

4/11 Barnlängtan2024

5/1 - Vallmo93

6/1 - AngieF

7/1 - Önskan97

8/1 - sanso

9/1 - väntarpåfyran 

10/1 - B3tt4n

10/1 - Anonym (Universitetsbebis)