Knodden1234 skrev 2025-01-27 07:24:35 följande:
Hej!
Detta är min första graviditet på 10 år, mitt första barn.
Och vilken fin nyhet det har varit.
Jag tog ett ultraridigt test förr förra måndagen vilket visade Gravid. På onsdagen tog jag ett med veckoindikator som visade 1-2. På fredagen kollade jag igen, fråga mig inte varför, och det visade 2-3 (vilket kändes lite konstigt..)
I måndags kom det bruna flytningar så på onsdagen tog jag ett nytt med veckoindikator vilket visade 1-2.
Där fick jag en magkänsla att antingen är det fel på testet som hann bli 2-3 eller så backar nu graviditeten.
Hela helgen har jag haft svår mensvärk och ont i ryggen.
Igår söndag så började jag att blöda. Blöder även nu under måndagen. Har inskrivning på mvc på onsdag och känner bara att hur gör man nu? Ringer man och avbokar/bollar med dem för det känns konstigt att gå dit på onsdagen för att skrivas in om det är ett pågående mf?
Jag är så förstörd och ledsen. Vi kan väl alla hålla med om att även ifall man är i vecka 6 så är det svårt undermedvetet att inte bli sådär lycklig när det står gravid på stickan och man planerar och njuter av vad som komma skall om allt går vägen, trots att det är för tidigt för att ta ut något i förskott.
För att konstatera ett mf avvaktar man väl för att sedan ta test?
Lycka till allihopa och njut av era graviditeter så gott ni kan. ❤️ Jag tror för min del att det tyvärr är slutet för detta kapitel.
åhh jåller tummarna för dig❤️ Har du inte tagit något nytt test sedan i onsdags?? ta ett nytt test isf. Är man så tidigt gravid så brukar hcg försvinna rätt snabbt ur kroppen. jag började blöda på en lördag och på måndagen var testen negativa, jag var dock bara i vecka 5