• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • nannylovisa
    Knodden1234 skrev 2025-01-27 07:24:35 följande:

Hej! 

Detta är min första graviditet på 10 år, mitt första barn.
    Och vilken fin nyhet det har varit. 
    Jag tog ett ultraridigt test förr förra måndagen vilket visade Gravid. På onsdagen tog jag ett med veckoindikator som visade 1-2. På fredagen kollade jag igen, fråga mig inte varför, och det visade 2-3 (vilket kändes lite konstigt..)
    I måndags kom det bruna flytningar så på onsdagen tog jag ett nytt med veckoindikator vilket visade 1-2. 
    Där fick jag en magkänsla att antingen är det fel på testet som hann bli 2-3 eller så backar nu graviditeten.
    Hela helgen har jag haft svår mensvärk och ont i ryggen. 
    Igår söndag så började jag att blöda. Blöder även nu under måndagen. Har inskrivning på mvc på onsdag och känner bara att hur gör man nu? Ringer man och avbokar/bollar med dem för det känns konstigt att gå dit på onsdagen för att skrivas in om det är ett pågående mf? 
    Jag är så förstörd och ledsen. Vi kan väl alla hålla med om att även ifall man är i vecka 6 så är det svårt undermedvetet att inte bli sådär lycklig när det står gravid på stickan och man planerar och njuter av vad som komma skall om allt går vägen, trots att det är för tidigt för att ta ut något i förskott. 
    För att konstatera ett mf avvaktar man väl för att sedan ta test? 
    Lycka till allihopa och njut av era graviditeter så gott ni kan. ❤️ Jag tror för min del att det tyvärr är slutet för detta kapitel. 

åhh jåller tummarna för dig❤️ Har du inte tagit något nytt test sedan i onsdags?? ta ett nytt test isf. Är man så tidigt gravid så brukar hcg försvinna rätt snabbt ur kroppen. jag började blöda på en lördag och på måndagen var testen negativa, jag var dock bara i vecka 5

• Addy99
    nannylovisa skrev 2025-01-27 06:38:51 följande:

ÄL +10 idag och fick ett vääääldigt svagt streck imorse. Gick knappt att fånga på bild men jag kände mig ändå trygg med att det var ett riktigt streck så jag vågade mig på ett digitalt och visst var det ett streck 🙏🏻❤️

men efter förra månadens missfall kommer det krävas mer än såhär för att våga lita på det. Men det är ett första steg i rätt riktn iaf 

Ååååh grattis!! 😍❤️
  • TrueResolution
    nannylovisa skrev 2025-01-27 06:38:51 följande:

ÄL +10 idag och fick ett vääääldigt svagt streck imorse. Gick knappt att fånga på bild men jag kände mig ändå trygg med att det var ett riktigt streck så jag vågade mig på ett digitalt och visst var det ett streck 🙏🏻❤️

men efter förra månadens missfall kommer det krävas mer än såhär för att våga lita på det. Men det är ett första steg i rätt riktn iaf 

Stort grattis!!! Visste det skulle vara din tur nu med! 

Hoppas på att få se dig med i en oktobertråd ❤️ 

Med första barnet blev jag gravid direkt efter ett missfall och glömmer aldrig att min barnmorska då sa: "Se det som att livmodern var helt urrensad, städad & redo för ett litet liv att ta fäste denna gången. Och denna gången vet den precis för den har tränat innan. Graviditeterna efter ett missfall kan av den anledningen vara de mest lycksamma" 

Vet absolut inte hur mycket som är sant men oj vad jag bar det med mig för att minska oron ❤️

• nannylovisa
    TrueResolution skrev 2025-01-28 00:11:05 följande:

Med första barnet blev jag gravid direkt efter ett missfall och glömmer aldrig att min barnmorska då sa: "Se det som att livmodern var helt urrensad, städad & redo för ett litet liv att ta fäste denna gången. Och denna gången vet den precis för den har tränat innan. Graviditeterna efter ett missfall kan av den anledningen vara de mest lycksamma" 

Vet absolut inte hur mycket som är sant men oj vad jag bar det med mig för att minska oron ❤️

åh vad fint sagt! ❤️ Jag gick med i en av oktober grupperna, fanns ju 2 såg jag men jag tog den som hade flest medlemmar😂

• Sanso
    TrueResolution skrev 2025-01-28 00:11:05 följande:

Men, jag skulle trycka på ?gilla? för det var så fint skrivet men sen råkade det bli ?ogilla? och jag kan inte ändra haha..

Från en annan med varannat missfall - varannat barn var det fint att höra! ❤️
  • Addy99

Hur många är det som är kvar i tråden som fortfarande väntar på BIM eller andra besked? ☺️ ÄL+12/13 här, men tempen hoppar upp och ner hela tiden så är fortfarande inställd på mens snart.

• clarababa

Jag har både varit med och följt alla bim trådar sedan juni 2024 och skrivit lite då och då. 
    Idag testade jag "bara för att", var 99.9% säker på att jag inte var gravid men upp dyker strecket på ett rfsu testa tidigt. Tar direkt ett digitalt som visar gravid och ett till rsfu som även det visar posotivt. Kunde inte tro det, detta var vårt åttonde försök och jag hade helt och hållet tappat hoppet.

Trodde aldrig att jag också skulle få lägga ut en bild på ett positivt gravtest men här är jag, jag är gravid!!!

Håller alla tummar och tår för er som inte plussat än, och stort grattis till er som fått erat plus!

• Loppan2025
    clarababa skrev 2025-01-29 15:53:33 följande:

Jag har både varit med och följt alla bim trådar sedan juni 2024 och skrivit lite då och då. 
    Idag testade jag "bara för att", var 99.9% säker på att jag inte var gravid men upp dyker strecket på ett rfsu testa tidigt. Tar direkt ett digitalt som visar gravid och ett till rsfu som även det visar posotivt. Kunde inte tro det, detta var vårt åttonde försök och jag hade helt och hållet tappat hoppet.

Trodde aldrig att jag också skulle få lägga ut en bild på ett positivt gravtest men här är jag, jag är gravid!!!

Håller alla tummar och tår för er som inte plussat än, och stort grattis till er som fått erat plus!

Åh vad roligt! Grattis!! 🥰
  • Loppan2025
    Addy99 skrev 2025-01-29 15:10:42 följande:

Hur många är det som är kvar i tråden som fortfarande väntar på BIM eller andra besked? ☺️ ÄL+12/13 här, men tempen hoppar upp och ner hela tiden så är fortfarande inställd på mens snart.

Jag är kvar här, vet dock inte när jag har BIM då apparna säger olika. Borde ha BIM senast 7/2 så blir väl snart dags att flytta över till den tråden 

Dock har jag varit extremt känslig idag så mensen är säkert på väg
  • Mirrorball
    clarababa skrev 2025-01-29 15:53:33 följande:

Vad jag känner igen mig! Plussade i helgen och det var vårt åttonde försök! Har själv lurkat omkring här i trådarna sedan maj/juni 2034 och det känns så overkligt att det står gravid denna gång. Visste inte ens att jag kunde bli det 🥹
  • Mirrorball
    Mirrorball skrev 2025-01-29 21:00:03 följande:
    Vad jag känner igen mig! Plussade i helgen och det var vårt åttonde försök! Har själv lurkat omkring här i trådarna sedan maj/juni 2034 och det känns så overkligt att det står gravid denna gång. Visste inte ens att jag kunde bli det 🥹
    2024* ska det såklart stå 😅 Är ÄL+12 idag.
  • Loppan2025

Idag kom mensen 😢 
    Dock mindre mängd och ljusare än vanligt men har svårt att tro att det skulle vara en nidblödning 

• Addy99
    Loppan2025 skrev 2025-01-30 17:02:00 följande:

Idag kom mensen 😢 
    Dock mindre mängd och ljusare än vanligt men har svårt att tro att det skulle vara en nidblödning 

Åh nej 😢 Nya tag i februaritråden, ingen mens här än men hade lite mensvärk-känningar imorse så min plan att stänga (även) denna tråd håller i sig 😅 så vi ses där! 💖
  • clarababa
    Mirrorball skrev 2025-01-29 21:00:03 följande:
    Åh stort grattis till dig!! Har du några symptom? Jag har endast ömma bröst.
    Detta blir mitt andra barn så jag visste att jag kunde bli gravid, men det är en sån sjuk lättnad när man blir gravid första gången så man vet att kroppen funkar. Dock är jag så orolig för missfall, men tog ett nytt test idag 48h senare och strecket var mycket starkare.
  • Loppan2025
    Addy99 skrev 2025-01-30 17:48:40 följande:
    Åh nej 😢 Nya tag i februaritråden, ingen mens här än men hade lite mensvärk-känningar imorse så min plan att stänga (även) denna tråd håller i sig 😅 så vi ses där! 💖

Följer nog februaritråden men har inte BIM förrän i mars nästa gång 😌 

Håller tummarna att det inte är mensen som är på väg utan ett plus på stickan för dig 😊

• Anonym (124)

Hej! Hur har det gått för alla som plussade? 

• Väntarpå4an
    Anonym (124) skrev 2025-05-05 13:30:43 följande:

Hej,
    Går in i v.17 på torsdag❤️ väntar en liten pojke
  • OkidokiQueen

Vecka 23, väntar en liten grabb ☺️☺️
  • Eluthien

Är i v 5-6 nu, så fortfarande nervös om det ska gå hela vägen (har ett MA och ett missfall med mig nu senast) 
Svar på tråden BIM januari 2025