Hej alla kämpar! 💕
I fredags fick jag mitt fjärde missfall, tredje denna hösten. Totalt har vi försökt 6 gånger nu. Senaste veckorna har varit väldigt turbulenta och vart hos gyn 3 gånger och fått ta blodprover för att kolla HCG och göra VUL då jag/gyn vart rädd för utomkveds pga haft ensidig smärta och långsamt stigande HCG.. Samt plussade innan jag ens hade fått ägglossning (såååå konstiga veckor har det vart). Min gissning var att det hade fastnat ett litet befruktat ägg på fel ställe i, för plussade svagt på CD10 efter att min temp och vilopuls steg väldigt fort. Samt mensen jag fick förra cykeln var inte alls om vanligt, var helt över på 5 dagar, vanligtvis 7 dagar med tre dagar mycket blod.
Sedan på CD13 fick jag skjutande smärtor från livmodern i 2h, en timma senare fick jag rosa flytningar. Tänkte nu kom missfallet, men hade bara rosaröda flytningar i tre dagar följt av två dagar med persikofärgade. Tempen dippade lite två dagar där under veckan sen steg den igen och testen började bli starkare och starkare.
Eftersom jag även tog ett ÄL test på CD10 som fort blev positivt så mös vi ju då, sedan gissar jag på att jag blev gravid igen då gyn också såg en gulkropp när jag gjorde VUL på CD19.
Sen torsdag eftermiddag började jag få rosa flytningar och på fredag eftermiddag var syndafloden igång.
SÅ var händer nu? Jo hade tänkt att börja äta p-piller (pga mina menssmärtor är inte kul), chilla och invänta fertilitetsutredning nästa år. Men nu är jag inne på att ringa gyn imorgon och be om progesterontabletter att ploppa upp i fiffi. Har fått tips från andra med endometrios som blivit gravida men inte lyckas behålla det att cyclogest har funkat, även trombyl. Så funderar på att ge det ett försök och hjälper inte det så blir det paus hela våren. ♥️