• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Barnlängtan2024
    Avslutade letrozolbehandling för 3 dagar sedan (mensen va också helt slut), fick fast gubbe på CB advanced igår och idag har jag rosa flytning vad kan det vara? Tidig ägglossning? 😨 är på CD10 bara? 
  • Siripiri

Hej alla kämpar! 💕

I fredags fick jag mitt fjärde missfall, tredje denna hösten. Totalt har vi försökt 6 gånger nu. Senaste veckorna har varit väldigt turbulenta och vart hos gyn 3 gånger och fått ta blodprover för att kolla HCG och göra VUL då jag/gyn vart rädd för utomkveds pga haft ensidig smärta och långsamt stigande HCG.. Samt plussade innan jag ens hade fått ägglossning (såååå konstiga veckor har det vart). Min gissning var att det hade fastnat ett litet befruktat ägg på fel ställe i, för plussade svagt på CD10 efter att min temp och vilopuls steg väldigt fort. Samt mensen jag fick förra cykeln var inte alls om vanligt, var helt över på 5 dagar, vanligtvis 7 dagar med tre dagar mycket blod.
    Sedan på CD13 fick jag skjutande smärtor från livmodern i 2h, en timma senare fick jag rosa flytningar. Tänkte nu kom missfallet, men hade bara rosaröda flytningar i tre dagar följt av två dagar med persikofärgade. Tempen dippade lite två dagar där under veckan sen steg den igen och testen började bli starkare och starkare. 
    Eftersom jag även tog ett ÄL test på CD10 som fort blev positivt så mös vi ju då, sedan gissar jag på att jag blev gravid igen då gyn också såg en gulkropp när jag gjorde VUL på CD19. 
    Sen torsdag eftermiddag började jag få rosa flytningar och på fredag eftermiddag var syndafloden igång. 

SÅ var händer nu? Jo hade tänkt att börja äta p-piller (pga mina menssmärtor är inte kul), chilla och invänta fertilitetsutredning nästa år. Men nu är jag inne på att ringa gyn imorgon och be om progesterontabletter att ploppa upp i fiffi. Har fått tips från andra med endometrios som blivit gravida men inte lyckas behålla det att cyclogest har funkat, även trombyl. Så funderar på att ge det ett försök och hjälper inte det så blir det paus hela våren. ♥️ 

• Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-12-15 19:45:56 följande:

Hej alla kämpar! 💕

I fredags fick jag mitt fjärde missfall, tredje denna hösten. Totalt har vi försökt 6 gånger nu. Senaste veckorna har varit väldigt turbulenta och vart hos gyn 3 gånger och fått ta blodprover för att kolla HCG och göra VUL då jag/gyn vart rädd för utomkveds pga haft ensidig smärta och långsamt stigande HCG.. Samt plussade innan jag ens hade fått ägglossning (såååå konstiga veckor har det vart). Min gissning var att det hade fastnat ett litet befruktat ägg på fel ställe i, för plussade svagt på CD10 efter att min temp och vilopuls steg väldigt fort. Samt mensen jag fick förra cykeln var inte alls om vanligt, var helt över på 5 dagar, vanligtvis 7 dagar med tre dagar mycket blod.
    Sedan på CD13 fick jag skjutande smärtor från livmodern i 2h, en timma senare fick jag rosa flytningar. Tänkte nu kom missfallet, men hade bara rosaröda flytningar i tre dagar följt av två dagar med persikofärgade. Tempen dippade lite två dagar där under veckan sen steg den igen och testen började bli starkare och starkare. 
    Eftersom jag även tog ett ÄL test på CD10 som fort blev positivt så mös vi ju då, sedan gissar jag på att jag blev gravid igen då gyn också såg en gulkropp när jag gjorde VUL på CD19. 
    Sen torsdag eftermiddag började jag få rosa flytningar och på fredag eftermiddag var syndafloden igång. 

SÅ var händer nu? Jo hade tänkt att börja äta p-piller (pga mina menssmärtor är inte kul), chilla och invänta fertilitetsutredning nästa år. Men nu är jag inne på att ringa gyn imorgon och be om progesterontabletter att ploppa upp i fiffi. Har fått tips från andra med endometrios som blivit gravida men inte lyckas behålla det att cyclogest har funkat, även trombyl. Så funderar på att ge det ett försök och hjälper inte det så blir det paus hela våren. ♥️ 

Vilken jäkla resa 😢💔 
    Även om det var det sämsta beskedet så var det kanske skönt att få veta hur allt låg till. Men usch så ledsen jag är att det inte bara kunde få vara bökigt men sluta gott för er. 
    Låter som en bra plan att få testa såna tabletter och se om det kan hjälpa. Nu när du är inne i deras rullar så kanske det är lättare att få det. Håller tummarna för er ❤️❤️
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-16 19:19:54 följande:
    Vilken jäkla resa 😢💔 
    Även om det var det sämsta beskedet så var det kanske skönt att få veta hur allt låg till. Men usch så ledsen jag är att det inte bara kunde få vara bökigt men sluta gott för er. 
    Låter som en bra plan att få testa såna tabletter och se om det kan hjälpa. Nu när du är inne i deras rullar så kanske det är lättare att få det. Håller tummarna för er ❤️❤️
    Ja det har inte vart kul dem senaste två veckorna.. 😒💔 
    Aa tråkigt nog går man snabbt vidare pga hänt så många gånger nu.. 
    Yes fick cyklogest utskrivet idag så nu är det bara invänta ägglossning och testa en sista gång detta året med lite extra hjälp☺️♥️♥️♥️ BIM blir runt 8-10 januari beroende på hur snabbt ÄL en kommer igång! 
    Tack💕 

Såna progesteron-vagitorier hade kanske vart något för dig med som också haft trubbel med att behålla graviditeterna nu i höst? ♥️ 
  • Joss4n94
    Väntarpå4an skrev 2024-12-15 08:01:28 följande:
    Välkommen 🥰 jag har också haft rfsu stickor och har aldrig fått ett ordentligt utslag på dom. Körde med cb advance lila för två cyklar sedan för första gången och blev gravid. Slutade dock i mf och hade de även denna cykeln men blev tyvärr inget i dec

Åh så tråkigt 😟 Håller tummarna för dig framöver! 

Igår och idag fick jag blinkande smiley, blev väldigt glad för det betyder att det händer något åtminstone, så det känns lite hoppfullt för första gången. Kunde också se en svag höjning på RFSUs test som jag tog som kontroll. Ska bli spännande att se vart det tar vägen denna gång.

• Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-12-16 21:41:11 följande:
    Ja det har inte vart kul dem senaste två veckorna.. 😒💔 
    Aa tråkigt nog går man snabbt vidare pga hänt så många gånger nu.. 
    Yes fick cyklogest utskrivet idag så nu är det bara invänta ägglossning och testa en sista gång detta året med lite extra hjälp☺️♥️♥️♥️ BIM blir runt 8-10 januari beroende på hur snabbt ÄL en kommer igång! 
    Tack💕 

Såna progesteron-vagitorier hade kanske vart något för dig med som också haft trubbel med att behålla graviditeterna nu i höst? ♥️ 
    Ja jag hade verkligen velat ha något sånt ❤️ vi fick ingen tid till den privatklinken, ha hade ingen tid ledig ända in i Maj 😢 och får ingen hjälp från regionen. 

Är det cyklogest som är progesteon-vagitorier?
  • Väntarpå4an
    Joss4n94 skrev 2024-12-17 13:38:16 följande:

Åh så tråkigt 😟 Håller tummarna för dig framöver! 

Igår och idag fick jag blinkande smiley, blev väldigt glad för det betyder att det händer något åtminstone, så det känns lite hoppfullt för första gången. Kunde också se en svag höjning på RFSUs test som jag tog som kontroll. Ska bli spännande att se vart det tar vägen denna gång.

Åh va kul🥰🙏 jag blir också glad av de blinkande och fasta smiley. Känns liksom så positivt 😊🙏 jag började testa igår men får nog vänta nån dag till
  • Lorainza

Hallojsan! Då mensen kom som ett brev på posten idag så hoppar jag över från decembertråden och in hit jag med.

BIM för mig blir 17/1, och det här blir andra försöket för vårt tredje barn. ☺️

🌸 BIM-Lista 🌸 

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94 

4/11 Barnlängtan2024

5/1 - Vallmo93

6/1 - AngieF

7/1 - Önskan97

8/1 - sanso

9/1 - väntarpåfyran 

10/1 - B3tt4n

10/1 - Anonym (Universitetsbebis)

11/1 - Malines

11/1 - Dalkullan1988

17/1 - Lorainza

• Barnlängtan2024

Godmorgon! Fick idag en blinkande smiley 🥹 så kul för mannen sa ?den blinkar! den blinkar?😆 
    Ska till VUL nu och se om ett ägg är påväg 🥹

• Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-18 06:02:34 följande:
    Ja jag hade verkligen velat ha något sånt ❤️ vi fick ingen tid till den privatklinken, ha hade ingen tid ledig ända in i Maj 😢 och får ingen hjälp från regionen. 

Är det cyklogest som är progesteon-vagitorier?
    Men kan dem inte bara skriva ut de?! Jag behövde bara ringa♥️ men shit vilken väntan.. kan du inte söka dig till en annan stad?♥️ 

japp! 🥰  alla som gör ivf tar ju såna med 
Svar på tråden BIM januari 2025