• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Väntarpå4an

Jag börjar 😊
    Vi har försökt sedan Juli så detta blir vårt 6e försök varpå 2 tidiga missfall har inträffat under denna tiden. Det är mitt fjärde barn och min sambos första. Jag är 36 år och han 40 år. Hoppas så att vi lyckas snart❤️

BiM-Lista
    9/1 - väntarpåfyran 

• Väntarpå4an
    AngieF skrev 2024-12-11 22:17:07 följande:

Hej! 

Vi har försökt sen i somras. Först lite halvdant men i augusti körde vi med ÄL stickor och jag blev gravid. Det slutade i MA i v12 i slutet av oktober.. Hoppades bli gravid direkt efter men trots ÄL stickor och mys i rätt tid blev det inget. Men nu är det en ny cykel så håller tummarna att kroppen är redo att behålla en graviditet. 

Det är första barnet, jag är 37 och mannen 31.

BiM-Lista
    6/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 

Jag beklagar eran sorg ❤️🥺 fy så hemskt. 
    Vi ligger ganska nära i bim, hoppas vi får ett plus i januari. 
    Vad kör du för äl-stickor? Tempar du också?
  • Väntarpå4an
    AngieF skrev 2024-12-13 09:55:06 följande:

Jag har kört graviditerskollen men inför denna ägglossning har jag köpt hem babyplan så jag kan testa ofta sen CB advanced, för att få det mer svart på vitt!
    Nej jag tempar inte. Det skulle inte funka då jag sällan sover en hel natt utan att bli störd flera gånger av både katter samt maken som kommer hem från nattjobb. Så kör på ÄL stickor och genom att hålla koll på flytningar. 

Min cykel har en rätt stor varians, brukar ha mellan 27-31 dagar. BIM är uträknat på min medelcykellängd men skulle kunna vara någon gång mellan 5-9/1. Så alla appar säger olika om när ÄL ska ske men jag hoppas det blir innan jul så vi hinner med mys innan hela släkten kommer och bor hos oss haha.

Känner igen det där😅 jag har troligen äl runt julafton. Vi är iväg hos svärmor hela helgen innan jul och kommer hem 23e sen iväg igen. Vet inte hur detta ska gå🙈😅
  • Väntarpå4an
    Malines skrev 2024-12-13 11:26:21 följande:

Hej, 

Jag joinar er här. Vi försöker bli gravida med vårat första barn och detta blir vårt femte försök.

Känner att jag skulle vilja kolla upp oss så att allt står rätt till för vi har inte ens lyckats få ett plus en enda gång och känns som att de flesta får ett plus på denna tid även om de slutar i missfall? 🤔 Jag är 29 och maken 32. 

Jag har stabila och regelbundna cykler (+- någon dag) och väntar nästa BIM 11 Januari. 

BiM-Lista
    6/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 
    11/1 - Malines

Hej,

Välkommen 😊 förstår din känsla. Jag vill gärna också kolla upp så allt är okej. Vi har lyckats bli gravida 2 ggr men det håller sig inte längre än till v.7 😭

Vi tänkte boka tid hos en privatklinik men var dåligt med tider tyvärr.
  • Väntarpå4an
    Joss4n94 skrev 2024-12-13 16:52:49 följande:

Hej!

Har följt BIM oktober och november men aldrig postat nåt.

Slutade med preventivmedel i somras men min cykel lever sitt eget liv än så länge, senaste cykeln 25 dagar och dessförinnan 40 dagar och inte några tydliga symtom på ÄL förutom temp som stiger.

Har kört med RFSUs ÄL-test, men aldrig fått positivt där, bara kunnat se en svag höjning. Nu inför denna ÄL (som blir kring julafton) har jag köpt CB advance som jag började testa med idag för att försöka hitta ÄL. Har FF, som säger BIM 2/1 medan Premom säger 7/1. Sätter mig på 2/1 så får vi se. 

Detta är försök till vårt första barn, både jag och maken är 29. 

BiM-Lista
    2/1 Joss4an94
    6/1 - AngieF
    9/1 - väntarpåfyran 
    11/1 - Malines

Välkommen 🥰 jag har också haft rfsu stickor och har aldrig fått ett ordentligt utslag på dom. Körde med cb advance lila för två cyklar sedan för första gången och blev gravid. Slutade dock i mf och hade de även denna cykeln men blev tyvärr inget i dec
  • Väntarpå4an
    Malines skrev 2024-12-13 22:02:23 följande:
    Tack! ☺️
    Åh vad trist! Hur länge har ni försökt? 
    vilket län bor ni i? Vi tänkte nog ringa och se om de har tid (också privat) till efter nästa BIM om det nu inte blir något (hoppas att det finns tider) 😮?💨
    Detta blir vårt 6e föesök denna månaden. Vi bor i Västra Götaland. Den som ligger väldigt nära oss hade inga tider alls men vi kan boka något i gbg. Skickade in en egenremiss till sjukhuset men fick avslag på den 😢
  • Väntarpå4an

Godmorgon 😊

Är det någon som vet hur man hoppar över en temp i premom? Skriver man bara inte in en temp eller väljer man något särskilt? 

• Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-12-15 19:45:56 följande:

Hej alla kämpar! 💕

I fredags fick jag mitt fjärde missfall, tredje denna hösten. Totalt har vi försökt 6 gånger nu. Senaste veckorna har varit väldigt turbulenta och vart hos gyn 3 gånger och fått ta blodprover för att kolla HCG och göra VUL då jag/gyn vart rädd för utomkveds pga haft ensidig smärta och långsamt stigande HCG.. Samt plussade innan jag ens hade fått ägglossning (såååå konstiga veckor har det vart). Min gissning var att det hade fastnat ett litet befruktat ägg på fel ställe i, för plussade svagt på CD10 efter att min temp och vilopuls steg väldigt fort. Samt mensen jag fick förra cykeln var inte alls om vanligt, var helt över på 5 dagar, vanligtvis 7 dagar med tre dagar mycket blod.
    Sedan på CD13 fick jag skjutande smärtor från livmodern i 2h, en timma senare fick jag rosa flytningar. Tänkte nu kom missfallet, men hade bara rosaröda flytningar i tre dagar följt av två dagar med persikofärgade. Tempen dippade lite två dagar där under veckan sen steg den igen och testen började bli starkare och starkare. 
    Eftersom jag även tog ett ÄL test på CD10 som fort blev positivt så mös vi ju då, sedan gissar jag på att jag blev gravid igen då gyn också såg en gulkropp när jag gjorde VUL på CD19. 
    Sen torsdag eftermiddag började jag få rosa flytningar och på fredag eftermiddag var syndafloden igång. 

SÅ var händer nu? Jo hade tänkt att börja äta p-piller (pga mina menssmärtor är inte kul), chilla och invänta fertilitetsutredning nästa år. Men nu är jag inne på att ringa gyn imorgon och be om progesterontabletter att ploppa upp i fiffi. Har fått tips från andra med endometrios som blivit gravida men inte lyckas behålla det att cyclogest har funkat, även trombyl. Så funderar på att ge det ett försök och hjälper inte det så blir det paus hela våren. ♥️ 

Vilken jäkla resa 😢💔 
    Även om det var det sämsta beskedet så var det kanske skönt att få veta hur allt låg till. Men usch så ledsen jag är att det inte bara kunde få vara bökigt men sluta gott för er. 
    Låter som en bra plan att få testa såna tabletter och se om det kan hjälpa. Nu när du är inne i deras rullar så kanske det är lättare att få det. Håller tummarna för er ❤️❤️
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-12-16 21:41:11 följande:
    Ja det har inte vart kul dem senaste två veckorna.. 😒💔 
    Aa tråkigt nog går man snabbt vidare pga hänt så många gånger nu.. 
    Yes fick cyklogest utskrivet idag så nu är det bara invänta ägglossning och testa en sista gång detta året med lite extra hjälp☺️♥️♥️♥️ BIM blir runt 8-10 januari beroende på hur snabbt ÄL en kommer igång! 
    Tack💕 

Såna progesteron-vagitorier hade kanske vart något för dig med som också haft trubbel med att behålla graviditeterna nu i höst? ♥️ 
    Ja jag hade verkligen velat ha något sånt ❤️ vi fick ingen tid till den privatklinken, ha hade ingen tid ledig ända in i Maj 😢 och får ingen hjälp från regionen. 

Är det cyklogest som är progesteon-vagitorier?
Svar på tråden BIM januari 2025