• Anonym (Hm)

Pojkvän kommer troligen missa min födelsedag pga begravning

Min pojkväns svåger dog nyligen efter en lång tids sjukdom. Han var aldrig jättenära honom men var förstås ledsen när han dog då han varit en del av familjen i många år. Jag har funnits där för honom och stöttat så gott jag kunnat.

Saken är den att min födelsedag är om en vecka. Jag ska ha en liten fest på kvällen som jag bjöd honom till men han sa att begravningen är samma dag så han tror inte att han kan komma. Begravningen är på dagen och min kille sa att han "kanske kan komma förbi på kvällen beroende på hur det känns".

Jag är så besviken. Jag fyller 30- det gör man ju inte varje år. Vi har varit ihop i 8 månader och jag såg det som ett tillfälle att introducera honom för mina vänner för första gången. (Träffar dem själv sällan av llika anledningar därför det inte blivit av)Är sjukt besviken. Vad hade ni gjort i en sån situation?

Jag föreslog att vi kunde ha ett separat firande vilket han verkade positiv till men är ju inte samma sak 

• Svar på tråden Pojkvän kommer troligen missa min födelsedag pga begravning
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Ego) skrev 2024-12-01 10:01:17 följande:
    Måste inte vara. Det är kanske ovanligt, men inte otänkbart att det är på en lördag. Varför skulle man ljuga om en sådan sak och tro att man kommer undan med det..? Kommer ts aldrig träffa någon av hans släktingar någonsin igen?
    Det här är inte en "fredagstråd" och han ljuger inte för mig. Däremot skrev jag en annan veckodag för anonymitetens skull. Ja, det ÄR en vardag. Men i sammanhanget är det inte aå viktigt. Denna vardag var enda dagen jag lyckades samla alla.
  • EnAnonumius
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-01 08:04:12 följande:
    Anledningen till att jag inte tog upp detta i trådstarten var för att jag kom på det senare hur JAG hade gjort. Insåg att det nog var det som gjort mig bwsviken och inte faktumet att han kanske inte kommerm

Jag meddelade honom 3 veckor innan att jag planerat dagen. Tror helt ärligt , vid närmare eftertanke att det inte gjort nåt om han meddelat mig så fort han visste när begravningen var, det skulle sända signalen att han bryr sig om min födelsedag.

Nu nojar jag över om han kommer kompensera genom att uppmärksamma den på något sätt öht. I min värld firar man varandras födelsedag, även i en by relation. Vi hade dejtat i 2 månader när han fyllde och då skämde jag bort honom.  Men om du anser att födelsedagar är oviktiga om man inte varit ihop i flera år tycker vi nog olika.
    " Men om du anser att födelsedagar är oviktiga om man inte varit ihop i flera år tycker vi nog olika."

Har aldrig påstått det heller..

Apropå "att vara /tycka olika....

Så verkar du ju själv glömma bort, baserat på dina poster i tråden var besviken på din kille för att han inte gör på samma sätt som dig.

Som sagt du skrev ju det själv också, man är olika individer, även om man är ett par i ett förhållande.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Ego)
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-01 10:04:21 följande:
    Det här är inte en "fredagstråd" och han ljuger inte för mig. Däremot skrev jag en annan veckodag för anonymitetens skull. Ja, det ÄR en vardag. Men i sammanhanget är det inte aå viktigt. Denna vardag var enda dagen jag lyckades samla alla.
    Märkligt att du inte sa på en gång vilken veckodag begravningen är. Anonymitet...? Ingen kommer fatta ändå vem han är eftersom de flesta har begravning på samma veckodag över hela landet. Det enda du gör är att framstå som mindre trovärdig i tråden.

Du får fira din födelsedag med de som kan komma och fira med honom en annan dag om du känner att du vill det. Kanske en weekendresa tillsammans?
  • Ess
    Anonym (Ego) skrev 2024-12-01 10:01:17 följande:
    Måste inte vara. Det är kanske ovanligt, men inte otänkbart att det är på en lördag. Varför skulle man ljuga om en sådan sak och tro att man kommer undan med det..? Kommer ts aldrig träffa någon av hans släktingar någonsin igen?
    Då sorterar jag den till fredagstråd.
  • Ess
    Ok!
  • Anonym (x)
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-30 22:57:09 följande:
    Min födelsedag råkar infalla på en lördag varför det var absolut enklaste dagen att samla alla , inte att jag är så fyrkantig att jag inte kan tänka mig fira en annan dag.

Hade planerat på annat sätt om han bara låtit mig veta direkt när begravningen är i tid. Eftetsom den infaller på just min födelsedag är jag besviken att han inte betättade så fort han fick veta när den är.
    ..
    Mig veterligt så har man endast i väldigt speciella fall begravningar på en lördag i Sverige. De flesta församlingar har helgerna reserverade till dop och bröllop.
  • Anonym (Ego)
    Anonym (x) skrev 2024-12-01 11:08:38 följande:
    Mig veterligt så har man endast i väldigt speciella fall begravningar på en lördag i Sverige. De flesta församlingar har helgerna reserverade till dop och bröllop.
    ...och ts har redan förklarat att hon ljög för att vara "anonym".
  • Anonym (Usch :()
    Jaha... Du var ju väldigt noga med att skriva att din födelsedag råkar infalla på en lördag. Men vad bra, ju mer du skriver desto tydligare blir det att detta är uppdiktat. 
  • Plupp73

1. Eftersom det är pojkvännens svåger som dött så gissar jag att svågern dött ganska ung, åtminstone< 50 års ålder. Det i sig är ett starkt skäl till att gå på en begravning! Dessutom kanske han står nära andra sörjande på den begravningen (även om han inte är nära svågern), tex sin syster (eller ev syskonbarn) som var gift med svågern.
    2. Jag hade direkt ändrat datum för min egen fest om det för mig var viktigt att pojkvännen var med, jag hade INTE surrat över att han inte kom på fest efter en begravning. 
    3. Om han dissar din födelsedag, så handlar det nog om hur ego du visar upp att du är. 
    4. Det här med människor som tycker att deras egna födelsedagar är det viktigaste i världen....

Svar på tråden Pojkvän kommer troligen missa min födelsedag pga begravning