• Anonym (Hm)

Pojkvän kommer troligen missa min födelsedag pga begravning

Min pojkväns svåger dog nyligen efter en lång tids sjukdom. Han var aldrig jättenära honom men var förstås ledsen när han dog då han varit en del av familjen i många år. Jag har funnits där för honom och stöttat så gott jag kunnat.

Saken är den att min födelsedag är om en vecka. Jag ska ha en liten fest på kvällen som jag bjöd honom till men han sa att begravningen är samma dag så han tror inte att han kan komma. Begravningen är på dagen och min kille sa att han "kanske kan komma förbi på kvällen beroende på hur det känns".

Jag är så besviken. Jag fyller 30- det gör man ju inte varje år. Vi har varit ihop i 8 månader och jag såg det som ett tillfälle att introducera honom för mina vänner för första gången. (Träffar dem själv sällan av llika anledningar därför det inte blivit av)Är sjukt besviken. Vad hade ni gjort i en sån situation?

Jag föreslog att vi kunde ha ett separat firande vilket han verkade positiv till men är ju inte samma sak 

• Svar på tråden Pojkvän kommer troligen missa min födelsedag pga begravning
  • Kvittning

Den här tråden skulle kunna vara skriven av din partner. "Min tjej väljer att fira sin födelsedag samma dag som jag ska på begravning. Hade det varit jag hade jac såklart flyttat på firandet för att kunna finnas där för min partner."

• Anonym (Hm)
    Kvittning skrev 2024-11-30 14:15:48 följande:

Den här tråden skulle kunna vara skriven av din partner. "Min tjej väljer att fira sin födelsedag samma dag som jag ska på begravning. Hade det varit jag hade jac såklart flyttat på firandet för att kunna finnas där för min partner."

Jag blev inte bjuden på begravningen. Aldrig träffat svågern....
  • Fiona M

Du har en glad tillställning att se fram mot, även utan honom.
    Han har en sorglig tillställning; även om de inte var nära är det en person som varit med i familjen under lång tid. Det tar på en mentalt att se andra närstående ledsna också, även om begravning brukar vara ett bra avslut.

Sluta vara så passiv och bjud in de vänner du vill ska träffa honom på middag vid annat tillfälle.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Usch :() skrev 2024-11-30 13:46:59 följande:

Menar du allvar? Du är sjukt empati- och respektlös!

Din födelsedag skulle jag strunta TOTALT i om jag varit på en nära anhörig begravning samma dag. Skärp dig!

Byt dag på ditt firande eller fira utan honom..  

Hade troligen övervägt att dumpa dig över detta om jag hade varit pojkvännen. Ni har ju dessutom "nyss träffats" så att du fyller år kommer ju hända fler gånger. 

Du KAN byta datum, det har han ingen möjlighet att göra. Tänk på det!

Han var inte så nära svågern ochbhan har  bara nån dag efter hans död gått på jobbfest...

Han kommer inte dumpa mig pga det för jag kommer inte tvinga hlnom gå på nåt han uppenbarligen tackat nej till. Men fundera lver vad jag betyder för gonom kpmmer jag. Är 9 månader verkligen "nyss träffats" för dig? Många flyttar ihop snabbare
  • Fiona M
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-30 14:28:43 följande:
    Han var inte så nära svågern ochbhan har  bara nån dag efter hans död gått på jobbfest...

Han kommer inte dumpa mig pga det för jag kommer inte tvinga hlnom gå på nåt han uppenbarligen tackat nej till. Men fundera lver vad jag betyder för gonom kpmmer jag. Är 9 månader verkligen "nyss träffats" för dig? Många flyttar ihop snabbare
    Ja, 9 månader är väldigt kort tid.
    Det måste du väl också tycka eftersom du inte introducerat honom för dina vänner än?
  • Anonym (Greta)

Nu har du sett vad andra anser; dags att dra dina slutsatser.

• Anonym (Hm)
    Fiona M skrev 2024-11-30 14:30:24 följande:
    Ja, 9 månader är väldigt kort tid.
    Det måste du väl också tycka eftersom du inte introducerat honom för dina vänner än?
    Träffar dom som sagt inte så ofta själv, inte för att det är för tidigt.
  • Anonym (F)

Att gå på begravning är psykist ansträngande och många blir helt slut efteråt. Det handlar inte om att han har tid på kvälllen. Hans syster kanske behöver sällskap, han kan behövas för andra än dig. Du måste respektera det här och acceptera hans svar.

• Fiona M
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-30 14:36:40 följande:
    Träffar dom som sagt inte så ofta själv, inte för att det är för tidigt.
    Det kanske förklarar varför du hänger upp dig så på en ny kille om du aldrig hänger med kompisar.
Svar på tråden Pojkvän kommer troligen missa min födelsedag pga begravning