• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Anonym (Saltakatten)
    Lina98 skrev 2024-12-10 15:20:48 följande:

Hej på er!
    Jag ansluter mig också till gänget. Jag har bf 12/8 och är idag i vecka 5 (4+6). 
    vi har försökt få barn i 2,5 år men aldrig sett ett plus före nu. Detta var vår 4e insättning via IVF. 

Jag har haft molvärk sedan jag plussade v4 (3+5) och ont i brösten. Är så galet orolig att det inte ska gå vägen. Har inte känt samma molvärk nu på två dagar, är det någon annan som också upplevt att molvärken avtagit? 

Jag har varit gravid flera gånger, har två barn osv. och jag har bara haft molvärk strax före BIM och kanske en vecka efter att jag plussat, sen har det försvunnit. Helt normalt med andra ord :) Stort grattis 😍
    Jullis94 skrev 2024-12-10 16:58:49 följande:

Det är min första graviditet! Nä den där ständiga oron är verkligen en ny prövning. Upptäckte när jag var på toa att det var lite mycket lite, ljusrosa på papperet så bröt ihop och det enda jag tänker på nu är  missfall.. 

Ånej, jag förstår precis oron, varit med om det själv, både där det varit helt ofarligt och gått bra och starten på missfall? Bara avvakta och se hur det utvecklar sig. Men små blödningar är vanligt alldeles i början när embryot borrar in sig ordentligt i livmodern eller sköra slemhinnor. Håller tummarna att det bara är nåt sånt vilket det absolut kan vara 🙏🏻
  • Arconia
    Lina98 skrev 2024-12-10 15:20:48 följande:

Hej på er!
    Jag ansluter mig också till gänget. Jag har bf 12/8 och är idag i vecka 5 (4+6). 
    vi har försökt få barn i 2,5 år men aldrig sett ett plus före nu. Detta var vår 4e insättning via IVF. 

Jag har haft molvärk sedan jag plussade v4 (3+5) och ont i brösten. Är så galet orolig att det inte ska gå vägen. Har inte känt samma molvärk nu på två dagar, är det någon annan som också upplevt att molvärken avtagit? 

Min molvärk har i princip avtagit med nu sen ett par/några dagar tillbaka, är nu ca 4+5
  • Jullis94

Jag håller verkligen alla tummar och tår på att det här bara är en vanlig flytning. Har inte blivit nå mer på papperet sen sist iaf 🙏🏼 läst ofantligt mycket om rosa flygningar och det är verkligen både positivt och negativt. Men både jag och sambon har pratat om missfall och sker det så är det kroppens sätt att tala om att det inte är som det ska, att ärtan inte är helt frisk. Men när man hamnar i det eller misstänker att man kan få det så är det en helt annan femma. Sjukt påfrestande för psyket. Tänker att man får ta en dag i sänder och hoppas att allt är som det ska 🙏🏼

• uddan99

Tips för att hantera molvärk?

Jag testade väldigt tidigt och är på BIM-3. Har så svårt att hantera den här molvärken som jag har haft sen typ ÄL+6 för det känns hela tiden som att mensen ska komma och att det ska ha varit en kemisk graviditet. Jag brukar inte vanligtvis ha mensvärk innan mensen kommer och den brukar vara mycket kraftigare men jag är så himla orolig. Nu strålar den även ut mot ryggen vilket vanlig mensvärk inte gör på mig. 

Det känns som att det liksom är för tidigt för att jag ska känna graviditetssymtom och att det därför måste vara något annat 😫 

• MammatillMatti
    uddan99 skrev 2024-12-11 09:56:50 följande:

Tips för att hantera molvärk?

Jag testade väldigt tidigt och är på BIM-3. Har så svårt att hantera den här molvärken som jag har haft sen typ ÄL+6 för det känns hela tiden som att mensen ska komma och att det ska ha varit en kemisk graviditet. Jag brukar inte vanligtvis ha mensvärk innan mensen kommer och den brukar vara mycket kraftigare men jag är så himla orolig. Nu strålar den även ut mot ryggen vilket vanlig mensvärk inte gör på mig. 

Det känns som att det liksom är för tidigt för att jag ska känna graviditetssymtom och att det därför måste vara något annat 😫 

Jag hade som mest molvärk omkring bim-veckan och blivit mer sällan efter det, är i vecka 6+0 och nu kommer den varannan dag några gånger den dagen typ. 

Tycker det låter normal, skulle inte oroa mig ❤️🙏🏼

• Anonym (Ella-bella)

Jag hoppar in här! 😊

jag plussade i lördags på 11dpo, idag är jag på BIM och har dessa senaste dagar känt av molvärken alla pratar om samt lite tröttare om dagarna. 

Enl. Gravidappen jag laddade ner har jag BF 20/8, när tänker ni andra att man kontaktar MVC?

• uddan99
    Anonym (Ella-bella) skrev 2024-12-12 18:07:47 följande:

Jag hoppar in här! 😊

jag plussade i lördags på 11dpo, idag är jag på BIM och har dessa senaste dagar känt av molvärken alla pratar om samt lite tröttare om dagarna. 

Enl. Gravidappen jag laddade ner har jag BF 20/8, när tänker ni andra att man kontaktar MVC?

Jag kontaktade dem så fort jag hade plussat 😊
  • Anonym (Koala)
    Anonym (Ella-bella) skrev 2024-12-12 18:07:47 följande:

Jag hoppar in här! 😊

Jag kontaktade MVC samma dag jag hade plussat, ska dit på måndag för inskrivning. Har bf 17/8 enligt apparna 😊
  • Anonym (Smålandsmamman)

Jag var på mitt första besök igår. kände att jag ville ha en tidig träff med en BM då det är lite jobbigt psykiskt efter 2,5 års kämpande och missfall på det. Är just nu i v.5+3. Var skönt att få prata av sig och få ytterligare en tid inbokad, hon skickade även iväg om tid till KUB, som blir i början av februari. Tänk om vi kan få berätta för våra två döttrar på alla hjärtans dagHjärta hur mår ni andra? 

• Anonym (Saltakatten)

Jag ringde en vecka efter plusset. Jag har inte tid på mvc förrän i början på januari, kommer va i v 10 då. Vet inte om det är vanligt att ha första besöket kring v 10, var ju 10 år sedan jag sist var gravid 😆

Jag tänkte mest på KUB, det ska väl göras kring v 12-13, blir tight om tid för dom att boka in mig på det om dom bokar det först efter mitt första besök v 10. 

Jag klev in i v 7 idag och nästa vecka har vi första ultraljudet och hoppas få se hjärtslag då, spännande och jobbig väntan 🙏🏻

Svar på tråden BF Augusti 2025