• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Anonym (HoppasPåTur)
    uddan99 skrev 2024-12-17 12:55:02 följande:

jag hade en liknande cykel i oktober. Vanligtvis 35 dagars cykel, denna blev 58 Dagar. Sen kom mensen. Jag var övertygad om att jag var gravid och intalade mig alla möjliga symtom. Vägrade lyssna på BM som sa att hade jag varit gravid hade jag fått positiva test. Men de hade såklart rätt. 

Tack för svar!

Ja okej! Det är nog det som hänt för mig..intalat mig massa symtom och negativa test. Idag kom mensen så det var precis som när man talar om trollen haha!

Det är bara till att börja om igen 😊
  • Ananans
    MammatillMatti skrev 2024-12-17 17:10:12 följande:

När kommer ni börja köpa saker till bebis? Är i vecka 6+4 bara men har hittat en vagn på marketplace för sånt bra pris och den är i bra skick!! Vågar man köpa? 

Detta blir andra barnet så vi har redan en singelvagn men behöver byta till dubbel & därav sälja av nuvarande också. Är jag tokig, ska man vänta? 😂

Detta är min första graviditet och jag räknar verkligen inte med nåt. var beredd på att det skulle kunna ta 1-2 år att bli gravid (tog en månad). och samma gäller med graviditeten, vågar inte ta ut nåt i förskott så kommer därför inte vilja köpa saker för tidigt (och det är även därför jag inte vill berätta för familjen i jul). 

Kanske för att jag är 30+ eller så vill jag bara inte ta ut nåt i förskott haha

• MammatillMatti
    Ananans skrev 2024-12-17 20:44:57 följande:

Detta är min första graviditet och jag räknar verkligen inte med nåt. var beredd på att det skulle kunna ta 1-2 år att bli gravid (tog en månad). och samma gäller med graviditeten, vågar inte ta ut nåt i förskott så kommer därför inte vilja köpa saker för tidigt (och det är även därför jag inte vill berätta för familjen i jul). 

Kanske för att jag är 30+ eller så vill jag bara inte ta ut nåt i förskott haha

Det är helt förståeligt och troligen det smartaste att göra! 
  • Anonym (Saltakatten)

Vi fick se hjärtslag och en lagomt stor liten böna på ultraljudet imorse 🥹🙌🏻❤️ 

Helt otroligt att det är ett litet liv där inne i magen, bara fortsätta hålla tummarna att det går bra. Nu vet vi iaf att det är på riktigt och inte inbillning 🙈 

• slo92

Hej allihopa!

Jag plussade idag, visserligen svagt på rfsu sticka då BIM är på lördag men jag har så många symtom så jag var bara tvungen att testa. Har haft molande/spännande värk i magen sen ett par dagar tillbaka, illamående som kommer och går samt spända bröst. Detta var första försöket till ett syskon, har en dotter som fyller tre år i slutet av juni. Enligt beräkningarna blir BF 30 augusti. Så spännande!! Vi har velat ha syskon sedan en lång tid tillbaka men pga vissa omställningar har vi väntat tills nu och är överlyckliga att det tog sig på första försöket. Hoppas nu att ingenting händer bara. Ska bli kul att följas åt!

• pfk1991
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-12-18 09:39:54 följande:

Vi fick se hjärtslag och en lagomt stor liten böna på ultraljudet imorse 🥹🙌🏻❤️ 

Helt otroligt att det är ett litet liv där inne i magen, bara fortsätta hålla tummarna att det går bra. Nu vet vi iaf att det är på riktigt och inte inbillning 🙈 

Grattis! Vilken vecka är du i? 🥰
  • Anonym (Saltakatten)
    pfk1991 skrev 2024-12-18 10:00:40 följande:
    Grattis! Vilken vecka är du i? 🥰
    Tack så mycket 🥰  Är i vecka 6+5 idag. Bebis mätte 6+2 men hon sa att det är omöjligt att mäta exakt såhär tidigt och det kan göra stor skillnad en dag hit eller dit så hon tyckte jag skulle fortsätta räkna mig som 6+5. 
  • Anonym (Saltakatten)

Och stort grattis till dig också PFK1991 😍🥳

• MammatillMatti

Stämmer detta?? 

Gravid vecka 8: Vad händer med dig?

Nu är embryot i din mage lika stort som en böna. Och det lilla livet börjar ta ett fast grepp om livet. Vid den här tiden minskar risken för missfall avsevärt ? under de kommande 20 veckorna är den nere på cirka 3 %, och för mammor under 30 år är risken mindre än 2 %. För mammor över 40 år är risken för missfall 5-10 %.

• Anonym (Saltakatten)
    MammatillMatti skrev 2024-12-18 11:14:14 följande:

Stämmer detta?? 

Gravid vecka 8: Vad händer med dig?

Nu är embryot i din mage lika stort som en böna. Och det lilla livet börjar ta ett fast grepp om livet. Vid den här tiden minskar risken för missfall avsevärt ? under de kommande 20 veckorna är den nere på cirka 3 %, och för mammor under 30 år är risken mindre än 2 %. För mammor över 40 år är risken för missfall 5-10 %.

Har läst liknande texter lite här och där. Att risken för missfall sjunker kraftigt från v 6-7 och ser man hjärtljud så är risken runt 1,5 %. Jag hoppas verkligen det stämmer 😅🙏🏻
Svar på tråden BF Augusti 2025