• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Anonym (E)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-12-22 22:07:27 följande:

Inte kul för er som mår illa och kräks, måste vara jobbigt. Hoppas ni blir hjälpta av medicin.

Jag drömmer då så himla mkt nu, helknasiga drömmar 🙈 Ibland värsta mardrömmarna. Det minns jag att jag gjorde mina andra graviditeter också. Annars mår jag bra, vansinnigt trött de flesta dagar. 

Jag drömmer också mer än vanligt?
  • Anonym (Mammatill2)

Någon mer som har konstant illamående? Spyr inte men mår illa hela tiden. Ätit postafen ett par dagar nu, hjälpte i början men inte längre, någon som har tips vad man kan göra?😊
    v8+3 idag😊

• uddan99
    Anonym (Mammatill2) skrev 2024-12-27 10:56:19 följande:

Någon mer som har konstant illamående? Spyr inte men mår illa hela tiden. Ätit postafen ett par dagar nu, hjälpte i början men inte längre, någon som har tips vad man kan göra?😊
    v8+3 idag😊

För mig är det enda som hjälper att äta regelbundet även om jag egentligen inte vill. Illamåendet blir värre på tom mage tycker jag! så jag äter något kanske var tredje timme eller så 
  • Hannabananas

Här är en till som mår illa typ hela tiden . Allt jag kan tänka på just nu är mat och vilken mat som jag tror jag kan äta utan att må illa. Efter maten mår jag ändå illa för allt gör att jag får en konstig eftersmak. Tom den goda kinamaten jag älskar skickade jag iväg mannen för att köpa. inte ens det var gott! Men så här hade jag förra graviditeten också, var en vecka då jag inte kunde äta något knappt och jag var så hungrig och låg i sängen en vecka och mannen fick köpa hem all sorts färdigmat för mig att testa 😂 kräktes en gång den Graviditeten. är 6+6 idag och har inte kräkts än men som sagt mår illa hela tiden. 

• Anonym (Gravidmednummer3)

Hej!

Plussade 22/12 och är gravid med tredje barnet. Har två döttrar med min sambo sen tidigare på 4 och snart 2 år. Är själv född 91, så 33 år gammal.
    Är idag enligt beräkning i v 5+2 och har bf 28 augusti 2025. Jag har planerat att berätta för min sambo på nyårsafton! Tänkte göra något roligt i form av liten ?nyårspresent? att slå in en julkula. Jag köpte två julkulor här om dagen på mellandagsrean och i smyg köpte jag en extra till vår förhoppningsvis tredje skatt nästa jul. Någon som har något mer förslag på present/hur jag kan överraska honom? 

Är det förresten någon som gjort en ?hemlig? grupp på fb ännu? Som man kan skriva till privat att den kan bjuda in. 

kul att det verkar vara flera härinne som är gravida med tredje barnet? Tänkte att det inte var så vanligt.

Grattis till er allihopa! 

• Laaaaajnea

Idag gjorde jag ett digitalt CB och fick ett 3+ 😍 när vi fick vårat mf i november steg det aldrig över 1-2 så det känns så skönt. Nu ska jag sluta med allt som har med gravtest att göra och försöka njuta av att jag är gravid. 

• längtar2017

Hej igen

den Lilla stannade tyvärr inte hos oss denna gången, började blöda lite den 22 dec och de fortsatte på samma sätt fram till torsdag och på natten mellan torsdag- fredag började de göra ont och under fredagen kom förhoppningsvis allt ut

är så ledsen Gråter ville så gärna få ett litet syskon till min son

• Hannabananas
    längtar2017 skrev 2024-12-30 10:41:15 följande:

Hej igen

den Lilla stannade tyvärr inte hos oss denna gången, började blöda lite den 22 dec och de fortsatte på samma sätt fram till torsdag och på natten mellan torsdag- fredag började de göra ont och under fredagen kom förhoppningsvis allt ut

Vad tråkigt för er, förstår att det känns jobbigt. hade själv ett missfall i juli så förstår ❤️
  • Lina98
    längtar2017 skrev 2024-12-30 10:41:15 följande:

Hej igen

Åh beklagar verkligen!! ❤️
  • Lina98

Har gjort tidigt ultraljud idag v.7+5. Allt såg bra ut hittills och det var en stor lättnad att äntligen få se ett pickande litet hjärta❤️

Svar på tråden BF Augusti 2025