• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Hjärta) skrev 2024-12-19 19:00:57 följande:

Gjorde ett vaginalt ultraljud idag (6+0) och det pickade på ett litet hjärta ❤️ har ett till ultraljud inplanerat i vecka nio, så jag håller verkligen tummarna att hjärtat pickar då med. 

Bästa känslan 🥰 Sååå skönt när man får se den lilla och att det ser bra ut. 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Rädd) skrev 2024-12-19 15:19:03 följande:

Jag har vågat mig hit.

Jag plussade i slutet av sommaren. Ett efterlängtat plus som skulle bli bebis nr 2 för mig och min man. I v 8 fick jag rosa flygningar som inte ville ge med sig. Säkte hjälp och fick se ett hjärta slå i 7+4 som lugnade lite.

Flytningarna blev mer rikliga och jag var inne igen 8+3 även då såg allt fint. 8+5 kom det färskt blod, in igen och då fanns det tyvärr inte längre några hjärtslag kvar.

Sorg, smärta och förtvivlan. Jag som så gärna vill ha svar fick inga, ingen visste varför det blev som det blev. Fick avboka tid till MVC och Nipt.

För någon vecka sedan plussade jag igen. Men jag vågar inte vara glad för jag är livrädd för ett missfall till. Livrädd för den ångest och smärta som det orsakade. Livrädd för att hoppas och sen få det grusat. Vid förra plusset gav jag upp allt - slutade dricka all koffein, slutade äta lakrits, lyfta ingenting som var tyngre än en kaffekopp, inget sex för att inte något skulle gå fel.

Men det gick ändå fel. Så denna gången försöker jag att inte tänka på det - jag försöker leva som vanligt för att sist när jag pausade livet så gick det ändå åt skogen. Det hjälper med julen - annat att fokusera på. Har inte skaffat någon app eller räknat ut exakt var jag är men genom överslag så borde BF vara o augusti. Om det går vägen . . .

Jag vet tyvärr exakt hur det är. Fick också missfall tidigare i höst, och den här gången har det varit så jobbigt med oron, att inte våga bli riktigt glad? men jag försöker lyssna till statistiken, det är ovanligt med flera missfall på raken, för varje vecka minskar missfallsrisken osv. Man kan inte påverka utgången och det tjänar inget till att tro att det ska skita sig för chansen att det går bra är faktiskt mkt större. Det är lättare sagt än gjort men jag påminner mig varje dag. 

Men stort grattis och lycka till, kommer säkert gå hur bra som helst den här gången 💕 
  • Laaaaajnea

Jag ringde till MVC idag och fick komma direkt för att ta ett sköldkörtelprov och första hälsosamtalet är inbokat 2/1 🥹 har en helt annan känsla i kroppen nu mot i november när vi fick mf. Då hade jag en dålig känsla redan vid plusset. 

• Anni89

Var på tidigt ultraljud idag och fick se en minibebis med hjärtslag och korrekt storlek för veckan Hjärta Så skönt!

• Swn
    Anni89 skrev 2024-12-20 16:58:08 följande:

Var på tidigt ultraljud idag och fick se en minibebis med hjärtslag och korrekt storlek för veckan Hjärta Så skönt!

Så härligt ❤️ 
  • Anonym (Rädd)

Blivit riktigt förkyld med nästäppa, halsont och feber. Hade ni vågar ta alvedon? 

Har ett missfall i bagaget och när jag började få lätta smärtor så tog jag då Alvedon och efter ett dygn så hade bebis hjärta slutat slå på UL (hade sett bara några dagar tidigare). Har såklart kopplat ihop användandet av Alvedon med missfallet men mår pyton med feber på 39 grader 🥵

• Anonym (Mammatill2)
    Anonym (Rädd) skrev 2024-12-21 16:32:59 följande:

Blivit riktigt förkyld med nästäppa, halsont och feber. Hade ni vågar ta alvedon? 

Har ett missfall i bagaget och när jag började få lätta smärtor så tog jag då Alvedon och efter ett dygn så hade bebis hjärta slutat slå på UL (hade sett bara några dagar tidigare). Har såklart kopplat ihop användandet av Alvedon med missfallet men mår pyton med feber på 39 grader 🥵

Jag hade tagit Alvedon i ditt läge! De är så otrolig liten chans att de skulle leda till ett missfall (vad jag förstått)
    förstår din oro men du behöver även tänka på dig själv ❤️ 
    känner du att du behöver ta Alvedon så gör de! 
    hoppas du snart mår bättre!

• Soffiproppan123

BIM+5 och har precis plussat, jätteglad! Första barnet. CB ultratidigt har blivit ett starkare och starkare streck sen första dagen jag testade men sticka från RFSL (?) blir inte starkare, haft jätteont i rygg och magen i flera dagar och värken kommer som kramper sen borta. Lite illamående till och från, främst på morgonen. Inget blod. Får första ultraljudet i februari och är LIVRÄDD för missfall. Någon annan som inte heller fått superstarka streck på vissa stickor men som det ändå gått bra för? Och hur ska man orka vänta tills februari?

• Abbe123
    Anonym (Rädd) skrev 2024-12-21 16:32:59 följande:

Jag hade tagit Alvedon. Finns ett flertal studier från säkra källor som visar att hög feber (över 38,5) kan vara skadligt för fostrets tidiga utveckling. Så jag hade tagit med gott samvete! ❤️
Svar på tråden BF Augusti 2025