• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Anonym (Smålandsmamman)
    MammatillMatti skrev 2024-12-14 10:07:26 följande:

Hur mår alla? Symtom? Vilken vecka? ❤️

Väldigt onda bröst, väldigt trött och mitt humör är kaos?är så arg hela tiden Obestämd inte illamående än men kan känna det lite smått om jag blir för hungrig. 
  • MammatillMatti

När jag var på toan så fick jag en gul slemproppsliknande ?flytning? och livmodertappen är låg, mjuk och känns öppen. Har fött barn innan, kanske svullet bara? Nu har jag panik och tänker det värsta 😪

• uddan99
    MammatillMatti skrev 2024-12-14 10:07:26 följande:

Hur mår alla? Symtom? Vilken vecka? ❤️

Gick in i v. 5 idag, kissar ca 15 ggr/dygn, sover inte på nätterna och har fortfarande mol värk i livmoder och rygg 😅
  • Anonym (Saltakatten)
    MammatillMatti skrev 2024-12-14 17:51:15 följande:

När jag var på toan så fick jag en gul slemproppsliknande ?flytning? och livmodertappen är låg, mjuk och känns öppen. Har fött barn innan, kanske svullet bara? Nu har jag panik och tänker det värsta 😪

Skumt? mitt missfall startade med rosa flytningar, gult låter som nåt annat 🤔 Hoppas det inte är nåt att oroa sig över alls 🙏🏻
  • MammatillMatti
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-12-14 18:33:15 följande:
    Skumt? mitt missfall startade med rosa flytningar, gult låter som nåt annat 🤔 Hoppas det inte är nåt att oroa sig över alls 🙏🏻

Ja, läst att slemproppen kan lossna och återskapas, funderar om pyttelite lossna för såg ut som den typ??
    Fick panik av flytningen så ville veta att den fortfarande var stängd men så var den låg, mjuk o öppen. Sedan låg, mellanhård o öppen. Kände nyss för sista gången och då var den låg, mjuk & stängd igen. Kanske är lugnt, den verkar ändra på sig lite. Kanske att lite av slemproppen släppte bara 🤨
    Brukar inte vara där och känna men hade/har sån panik, har iaf varken haft blödningar eller ont. 

• Anonym (Saltakatten)
    MammatillMatti skrev 2024-12-14 18:39:53 följande:

Ja, läst att slemproppen kan lossna och återskapas, funderar om pyttelite lossna för såg ut som den typ??
    Fick panik av flytningen så ville veta att den fortfarande var stängd men så var den låg, mjuk o öppen. Sedan låg, mellanhård o öppen. Kände nyss för sista gången och då var den låg, mjuk & stängd igen. Kanske är lugnt, den verkar ändra på sig lite. Kanske att lite av slemproppen släppte bara 🤨
    Brukar inte vara där och känna men hade/har sån panik, har iaf varken haft blödningar eller ont. 

Hormoner gör ju allt möjligt med våra kroppar under graviditet också, kanske knasiga flytningar är helt i sin ordning tänker jag. Usch, man blir ju orolig för minsta lilla men jag tror du kan vara lugn 😊
  • MammatillMatti
    Anonym (Saltakatten) skrev 2024-12-14 18:42:21 följande:
    Hormoner gör ju allt möjligt med våra kroppar under graviditet också, kanske knasiga flytningar är helt i sin ordning tänker jag. Usch, man blir ju orolig för minsta lilla men jag tror du kan vara lugn 😊
    Hoppas! 💞
  • Swn

Så orolig? började blöda ikväll. Är i vecka 7 :( blir så ledsen och besviken. än så länge är det inga stora mängder och jag har inte ont men jag bara väntar på att det ska komma igång. Suck!! Orkar inte med denna berg och dalbana.  

• Anonym (Saltakatten)
    Swn skrev 2024-12-14 22:01:32 följande:

Så orolig? började blöda ikväll. Är i vecka 7 :( blir så ledsen och besviken. än så länge är det inga stora mängder och jag har inte ont men jag bara väntar på att det ska komma igång. Suck!! Orkar inte med denna berg och dalbana.  

Behöver inte vara någon fara men förstår oron och ångesten 😔 Varit där själv för ett tag sedan? håller tummarna att det stannar av 🙏🏻 
  • MammatillMatti

Fick mer flytningar nu och de är ju trådiga som vid ägglossning, att när de ligger på pappret som en klump så är de beige-aktiga så inte helt gula. Detta är ju helt normala, nu är jag lugn igen! 

Svar på tråden BF Augusti 2025